Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال رشد شهرنشینی و توسعه جمعیت در برخی از مواقع شاهد ساختمان‌های سر به فلک کشیده‌ای هستیم که در خیابان‌ها به چشم می‌خورند. این ساخت و ساز‌های غیر اصولی تهدیدی برای جان افراد دیگر است.

در پی این گودبرداری‌های غیرقانونی، فروش تراکم ساختمانی و بالابردن غیرقانونی ارتفاع ساختمان‌ها احتمال ریزش ساختمان‌های مجاور یا آسیب کلی به آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و شبانه در محله اسکندری شهر تهران گلایه‌مند است و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه میاندربند + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز غیر مجاز راه و شهرسازی مشکلات مردم ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشان نیازمند موزه نگهداری اسناد تاریخی است

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان  گفت: شهر کاشان به پشتوانه پیشینه تمدنی خود نیازمند موزه‎ای است که اسناد تاریخی، نمادهای فرهنگی، تمدنی و هویتی این جامعه شهری کهن، نگهداری شده و به نمایش گذاشته شوند.

کیومرث محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مدیریت شهری، راه‎اندازی موزه بلدیه کاشان را پیگیری می‌کند که ساختمان کنونی ستاد مرکزی شهرداری کاشان به واسطه پیشینه غنی و تاریخ ارزشمند آن، گزینه اول است.

وی افزود: ستاد مرکزی شهرداری کاشان به ساختمان جدید واقع در بلوار دانش منتقل شده و برای بنای فعلی، به‌عنوان یک بنای تاریخی، باید کاربری متناسب با آن را تعریف کرد که این ماموریت به دبیرخانه تخصصی و منطقه تاریخی، فرهنگی واگذار شده است.

شهردار کاشان تصریح کرد: محل کنونی ستاد مرکزی شهرداری کاشان با قدمتی نزدیک به یک قرن، به واسطه سابقه بهره‌برداری آن به‌عنوان محل فرمانداری و شهرداری(بلدیه) و هم به علت موقعیت مکانی آن در کنار بازار و چهارباغ قدیم، حائز اهمیت از نظر تاریخی، اجتماعی و سیاسی بوده است.

محمدپور گفت: نگارخانه کاشان قدیم، نگارخانه شهرداران، هدایای تقدیمی در طول زمان، معرفی برخی از مشاهیر و مفاخر، سیر توسعه شهر و اسناد مکتوب بلدیه و... بخش‌هایی است که برای موزه شهرداری کاشان تعریف شده است.

وی تأکید کرد: موزه شهرداری کاشان نمی‎‌تواند تمام وجوه ارزشمند تاریخ و تمدن کاشان را دربرگیرد و به‌صورت ویژه‎ بخش‌‎هایی مدنظر قرار گرفته که در حوزه فعالیت شهرداری کاشان و یا مسائل مرتبط با آن قرار دارد.

شهردار کاشان تاکید کرد: موزه شهرداری در محدوده دروازه دولت تا میدان ۱۵ خرداد، با وجود بناهای تلگرافخانه، دبیرستان ماندگار امام خمینی، آب انبار چهارباغ و بیمارستان اخوان می‌‎تواند مجموعه‌ای از عناصر تاریخی را به هم پیوند داده و بستر مناسبی برای انجام پروژه‌های جذاب فراهم کند.

شهرداری کاشان درسال ۱۳۰۹ هجری شمسی تاسیس شد و در سال ۱۳۱۴ ساختمان شهرداری توسط حاج حسین علی معمار ساخته شد که تا امروز به‌عنوان ساختمان مرکزی شهرداری استفاده می‌شود و اعتمادالدوله صدوری در سال ۱۳۰۹ به‌عنوان اولین شهردار کاشان، انتخاب شده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کاشان نیازمند موزه نگهداری اسناد تاریخی است
  • هرگونه مماشات با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد
  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • ساختمان قدیم شهرداری کاشان به موزه تبدیل می‌شود
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد
  • تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان