Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد آزاد به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: بازار همیشه با ریسک و ابهاماتی همراه است که ممکن است معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، با توجه به اینکه وجود ریسک در بازار سهام جزو ماهیت این بازار تلقی می شود؛ بنابراین سهامداران نباید نگران چنین موضوعی در بازار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تاکید بر اینکه به لحاظ ریسک های سیاسی، وجود ابهام در مسایلی مانند موضوع تحریم و برجام معاملات فعلی بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: برخی از مسایلی داخلی مانند نرخ ارز، تورم و نرخ سود بین بانکی که وابسته به یکدیگر هستند همیشه برای بازار مهم بوده و جزو ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس تلقی می شوند.

آزاد به دیگر ریسک های تهدیدکننده بازار سهام اشاره کرد و افرود: نبود مواد اولیه کافی و با قیمت مناسب، عدم امکان صادرات و ورود تکنولوژوی جدید و نیز فرسودگی خطوط تولید از دیگر ریسک هایی هستند که بازار را مورد تهدید قرار داده اند.

راه‌های بازگشت رشد به معاملات بورس

این کارشناس بازار سرمایه به راه های بازگشت رشد به معاملات بورس و تداوم آن تاکید کرد و افزود: اجتناب از تصویب تصمیمات خلق الساعه و شوک آور که موجب بهم ریختگی آرامش و اعتماد در بازار می شود از جمله مسایلی است که باید به طور حتم در بازار از آنها دوری کرد.

آزاد ادامه داد: اجتناب از هرگونه دستکاری قیمت ها و دستوری بودن قیمت ها، پذیرش و عرضه شرکت های جدید، حرکت به سمت برداشته شدن دامنه نوسان و نیز پررنگ تر شدن نقش بازارگردان ها در مهار نوسانات به عنوان دیگر موضوعاتی تلقی می شود که بهتر است به منظور بهبود وضعیت معاملات بورس در دستور کار قرار بگیرد.

مقایسه روند معاملات بورس با دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری

این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس با دیگر بازارها را مورد مقایسه قرار داد و گفت: موضوع تورم جزو عوامل تاثیرگذار در روند بازار سهام است، به طور قطع در صورت مهار تورم، بازدهی معقولی از بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار می گیرد.

آزاد خاطرنشان کرد: سهامداران باید قبل از هر اقدامی براساس تحلیل و بررسی اقدام به خرید و فروش سهام در بازار کنند، همچنین زمان اصلاح بازار فرصت خوبی برای تکمیل یا تعدیل پرتفو سهامداران خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سهامداران باید برای سرمایه گذاری در بازار صبور باشند و نباید با ایجاد کوچکترین هیجانی به سرعت اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند.

کد خبر 628305 برچسب‌ها بازار سرمایه بورس تهران بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس تهران بورس فرا بورس معاملات بورس بازار سرمایه بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به نقش موثر کاهش دامنه نوسان بورس در جلوگیری از تشدید هیجانات، از بازگشت آرامش به تالار شیشه‌ای خبر داد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازار سهام بعد از پشت سر گذاشتن یک روز سرخ، روز دوشنبه (۲۶ فروردین ماه) را با شرایط بهتری آغاز و سپس به پایان رساند. شاخص کل بورس در روز یکشنبه (۲۵ فروردین ماه) با ریزش ۱۱ هزار واحدی به عدد ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی تنزل پیدا کرد، اما امروز با رشد ۱۰ هزار واحدی، در محدوده ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار واحد قرار گرفت.


«سیاوش وکیلی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار سهام اظهار کرد: همزمان با انتشار برخی اخبار مرتبط با تنش‌های به وجود آمده در منطقه، بورس هم به مانند سایر بازار‌های مالی کشور دچار تکانه‌هایی شد، اما سازمان سازمان بورس با برگزاری جلسه‌ای در ساعات ابتدایی همان روز، تصمیمی را در جهت کاهش دامنه نوسان بازار از هفت به یک درصد گرفت.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این تصمیم باعث تخلیه هیجانات کاذبی شد که به دلیل درگیری‌های پیش آمده بر بورس تحمیل شده بود. با این اقدام بازار سهام قفل و یا تعطیل نشد و طبق روز‌های قبل به کار خود ادامه داد.


وی با اشاره به تاثیر کاهش دامنه نوسان بازار در محدود شدن نقدشوندگی سرمایه فعالان بورسی، گفت: این محدودیت باعث تسریع در تخلیه بار روانی هیجانی حاکم بر بازار سرمایه شد. اکنون جمع‌بندی اکثر فعالان بورسی بر این اصل استوار است که درگیری‌ها دیگر تداوم نخواهد داشت، بازار سهام به حالت عادی خود برگشته است.


وکیلی تصریح کرد: سازمان بورس اخیراً اعلام کرده که محدودیت به وجود آمده در دامنه نوسان بازار از روز چهارشنبه لغو و به حالت عادی خود باز خواهد گشت. تداوم دامنه نوسان یک درصدی باعث خروج بورس از حالت تعادل خود خواهد شد.


این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: در ابتدای اعمال محدودیت بر دامنه نوسان بازار برخی کارشناسان این حوزه مخالف اجرای این سیاست بودند و با استناد به شرایط بورس روسیه در آغاز جنگ اوکراین، خواهان ادامه کار نماد‌های بورس بدون تغییر در دامنه نوسان بازار بودند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار سرمایه از حالا بحرانی چند روز پیش خود عبور کرده و اکنون جو هیجانی آن اکنون رفع شده است. بورس در این روز‌ها وضعیت آرام هفته‌های قبل را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار بورس ، بازار سهام ، بازار سرمایه ، تنش ، دامنه نوسان ، سازمان بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T90

دیگر خبرها

  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • بورس در پی جبران سریع
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد