Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@14:46:08 GMT

امکان عبور زائران اربعین از مرز شلمچه وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۲۳۴۷

امکان عبور زائران اربعین از مرز شلمچه وجود ندارد

تین نیوز

 محمد جدوع چهارشنبه در مرز شلمچه اظهار داشت: براساس توافق صورت گرفته بین ۲ کشور ایران و عراق اعزام زائران اربعین حسینی فقط از طریق هوایی امکان پذیر است و اجازه ورود زائر به کشور عراق از مرز شلمچه داده نمی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود:زائران فقط می‌توانند از طریق هوایی به نجف و کربلا عزیمت کنند وامکان حضور آنها از طریق مرز زمینی عراق با ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جدوع اظهار داشت:بر اساس توافق ۲ کشور ، نیروهای مرزبانی عراق اجازه عبور زائران اربعین از این گذرگاه مرزی را نخواهد داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز درگیری زائران اربعین حسینی با ماموران انتظامی در مرز شلمچه را تکذیب کرد و گفت:تصاویری که به تازگی در فضای مجازی به نام شلمچه منتشر شده مربوط به این منطقه نیست و زائرانی که در چند روز گذشته به پایانه مرزی شلمچه مراجعه کردند با آرمش بازگردانده شدند.

محمد حیدری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) خواست برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، به هیچ وجه به مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه مراجعه نکنند.

برابر قوانین عراق ورود غیرقانونی به این کشور تا سه سال زندانی دارد.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور پنجم مهرماه مصادف با اربعین حسینی در ایران است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز شلمچه زائران اربعین اربعین حسینی مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور ۱۳۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف شده و تا اربعین بیشتر آنها ایمن می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، داریوش امانی، امروز در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: در 2 پایانه اربعینی شلمچه و چذابه در خوزستان اقداماتی از سال گذشته در حوزه بهسازی و ایمن سازی راه‌ها شروع شده که همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اقدامات انجام شده در مرزهای اربعین اشاره کرد و افزود: زائران اربعین از ورودی پایانه‌های مرزی گذرگاه‌های اربعین حسینی باید از تونل سرد و زیر سایه‌بان و مه‌پاش مسیر را ادامه دهند که سال گذشته بیشترین میزان نصب سایه‌بان به انجام رسید و امسال نیز تداوم دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: همچنین محوطه سازی و بهسازی پایانه‌ها، افزایش  سرویس‌های بهداشتی و نصب سایه‌بان جدید از اقدامات در دستور کار برای اربعین سال‌جاری است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین ناوگان اتوبوسی و ریلی اقداماتی در دست انجام است، گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز برای تامین اتوبوس مسافری از تولید داخل یا واردات ناوگان از کشورهای اطراف پیگیری های لازم را انجام داده، علاوه بر اینکه با کشور عراق مذاکراتی برای ورود اتوبوس‌های این کشور برای جابه‌جایی زائران به عتبات عالیات در اربعین انجام شده است.

امانی با اشاره به نقاط حادثه خیز گفت: بر اساس استانداردهای موجود و اظهار نظر پلیس 887 نقطه پرحادثه در کشور وجود داشت که 400 نقطه در سال گذشته برطرف و بر اساس برنامه ریزی در سال جاری 487 نقطه پرخطر دیگر نیز ایمن می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: 487 نقطه پرخطر جاده‌ای با اولویت مسیرهای اربعین تا پایان سال ایمن می‌شوند.

وی افزود: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز 130 نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون 70 نقطه برطرف و تا اربعین بیشتر آنها ایمن می‌شوند.

امانی گفت: نیازمندی‌های استان‌های مسیر گذر زائران اربعین حسینی شناسایی شده و بر اساس برآوردها حدود 10 هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت و حدود 20 هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های اربعین امسال در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت 25 هزار میلیاردریال طرح تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • منطقه شاهد تنش خطرناکی علیه امنیت و ثبات آن است