Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@06:11:29 GMT

بانوی آهنین آلمان به زبان تصویر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۲۳۸۹

بانوی آهنین آلمان به زبان تصویر

"آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بانوی آهنین آلمان به گواه بسیاری، از سیاستمداران بزرگ و خوش فکر جهان طی سال‌های صدراعظمی تغییرات مثبت و شگرفی در عرصه سیاسی کشورش ایجاد کرد."

 زنی که از آلمان شرقی و جامعه کمونیستی آن آمده و به سرعت پله‌های ترقی را تا عالی‌ترین مقام در یک جامعه غربی پیموده؛ سال‌ها در دنیای سیاست با یاد مارگرت تاچر از او به عنوان بانوی آهنین و یا در هنگام گردهمایی سران کشورها و در نشست و برخاست‌های ویژه با لفظ "ملکه آلمان" از او یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در خاطرات خود از جنبش رهائی بخش در آلمان شرقی غالبا به عبارتی از گورباچف اشاره می‌کند، رهبر وقت شوروی هنگام دیداری که در اوج تظاهرات مردمی در آلمان شرقی داشت به طور علنی و خطاب به هونکر، رهبر وقت آلمان شرقی که هنوز در رویای سرکوبی مخالفان بود گفت: " هرکس دیر بجنبد تاریخ او را مجازات خواهد کرد."

در آلمان صدراعظم نه با رای مستقیم مردم که از سوی پارلمان (بوندس‌تاگ) انتخاب می‌شود. صدراعظم کاندیدای قویترین فراکسیون در پارلمان است و پس از انتخاب به همراه وزیران برای چهار سال کابینه نشکیل می‌دهد. انتخابات پارلمانی آلمان برای تعیین جانشین مرکل ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ماه) برگزار خواهد شد. مرکل از سال ۲۰۰۵ به عنوان نامزدهای دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی، صدراعظم آلمان بوده است. وی نخستین صدراعظم زن در تاریخ آلمان و جوانترین آنها بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک دوران‌های مختلف صدراعظمی‌ مرکل را در قاب تصویر ارائه کرده است:

 

/ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آلمان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ بیتا خزایی و آتنا توفیق دو فوتبالیست استان همدان از شهرستان‌های نهاوند و همدان، به همراه تیم ملی جوانان در مسابقات کافا به میزبانی تاجیکستان حضور دارند.

این مسابقات از ۳۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۰ اردبیهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • افسانه‌ شکست‌ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست‌ها در هم شکست
  • گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • عکس/ اونا گنبد آهنین دارن ما گنبد طلا