Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تنها یکسال بعد از انقلاب اسلامی رژیم بعثی عراق به ریاست جمهوری صدام با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی و با کمک کشور‌های غربی در جنگی تمام عیار به ایران حمله کرد.
براساس گزارش‌ها رژیم بعث عراق با محاسباتی که کرده بود فتح یک‌هفته‌ای تهران را در سر می‌پرواند، اما غیور مردان و زنان ایرانی با رهبری امام خمینی (ره) پا به میدان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها بدون امکانات و آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند و نگذاشتند حتی ذره‌ای از خاک ایران اسلامی به تاراج برده شود.

به همین علت قانونمداران جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ ۸ ساله روز ۳۱ شهریور را آغاز هفته دفاع مقدس نامیدند در همین راستا دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب  تصویری دیده نشده از لباس نظامی خاکی و اسلحه‌ شخصی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس که هم اکنون در نمایشگاه قرار دارد را منتشر کرد ونوشت:

"تصویر منتشرنشده‌ای از لباس نظامی و اسلحه‌ شخصی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس که امروز در نمایشگاه در لباس سربازی دفتر نشر آثار رهبری در معرض بازدید قرار گرفت."

"مهر ۱۳۵۹ در یک هواپیما با مرحوم چمران وارد اهواز شدیم. دوستانی که آن‌جا در لشکر ۹۱ زرهی خوزستان بودند، گفتند: «الان میدان برای شکار تانک و کار‌های چریکی هست.» ایشان گفت: «از همین حالا شروع می‌کنیم.» تعدادی لباس سربازی آوردند که این‌ها بپوشند. یکدست لباس سربازی آوردند، پوشیدم. لباس خیلی گشادی بود. خیلی به تن من نمی‌خورد. چند روزی که گذشت، یکدست لباس درجه داری برایم آوردند که اتّفاقاً علامت رسته زرهی هم روی آن بود. رسته‌های دیگر گله می‌کردند که چرا لباس شما رسته توپخانه و پیاده و ... نیست؟ لذا آن علامت رسته زرهی را کندم. لباس پوشیدم و تفنگ هم خودم داشتم... کلاشینکف خودم، کلاشینفک مخصوصی است که بر خلاف کلاشینکف‌های دیگر، یک خشاب پنجاه تایی دارد... همان شبِ اوّل رفتیم به عملیات."

"هر دفعه هم که می‌آمدم تهران می‌رفتم خدمت امام گزارشی عرض می‌کردم. اوّلین باری که با این لباس که البته رویش قبا پوشیده بودم رفتم خدمت امام، ایشان شدیداً متاثر شدند و ابراز خشنودی و خوشحالی کردند. گفتند یک روزی بود که این لباس جندی و سربازی خلاف مروّت محسوب می‌شد. امّا امروز روحانیت اسلام افتخار می‌کند که این لباس را می‌پوشد".

   
 

بیشتر بخوانید

سبک زندگی از منظر رهبر معظم انقلاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رهبر انقلاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است