Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه فوت شاهرخ غلامرضاپور به سراغ فوتبالیست‌های مشهوری رفته‌ایم که پایانی تلخ چون بازیکن بوشهری فوتبال کشورمان داشتند.

​به گزارش ایلنا، شاهرخ غلامرضاپور، بازیکن ۳۱ ساله و بوشهری فوتبال کشورمان که سابقه بازی برای تیم‌های فجرسپاسی شیراز، ایرانجوان بوشهر، پرسپولیس برازجان و … را در کارنامه خود داشت بامداد دوشنبه دست به خودکشی زد و سکانسی تلخ را برای پایان زندگی خود انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به سراغ بازیکنانی رفته‌ایم که در جهان فوتبال دست به چنین کاری زده‌اند و وداع تلخ و زودهنگامی با فوتبال و همچنین با زندگی داشته‌اند.

دیل روبرتس

روبرتس متولد سال ۱۹۸۶ بود. گلر تیم‌های ساندرلند و میدلزبورو بود در ابتدای دوران نوجوانی و جوانی برای این باشگاه‌های بومی بازی کرد. در سال ۲۰۰۶ دیل اولین قرارداد حرفه‌ای را با ناتینگهام فارست بست. بعد به تیم‌های است‌وود تاون و آلفرد تاون قرض داده شد. راشدن اند دایموندز تیم بعدی او بود که ۲ سال به صورت قرضی برایش به میدان رفت. در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ برای تیم انگلیسC مقابل مالت بازی کرد و اولین بازی‌اش را انجام داد. در هر چهار مسابقه آن جام در درون دروازه حضور داشت و بهترین بازیکن جام شد. او برای آخرین بار در سپتامبر ۲۰۱۰ مقابل ولز بازی کرد. با این وجود او در سن ۲۴ سالگی در خانه‌اش خود را به دار آویخت تا زندگی‌اش به تلخ‌ترین شکل ممکن تمام شود.

علت مرگ او خفگی بود اما رسانه‌ها نظرات متفاوتی داشتند. برخی بر این باور بودند که مصدومیت شدیدی برایش به وجود آمده بود و دلیل خودکشی همین بوده اما برخی از رسانه‌های محلی معتقد بودند که نامزدش با یکی از هم‌تیمی‌هایش(برادر جان تری) ارتباطاتی داشته است. باشگاه راشدن، شماره یک خود را برای همیشه به خاطر روبرتس، بازنشسته کرد.

روبرت انکه

فوتبال حرفه‌ای خود را با تیم کارل زیس شروع کرد. در سال ۱۹۹۵ اولین بازی خود را مقابل هانوفر انجام داد. باشگاهی که در آینده به عضویتش درآمد. او بعد از نویمن که در سه بازی ۱۴ گل خورده بود این شانس را پیدا کرد تا برای تیم بازی کند. انکه در ادامه به عضویت بورسیا مونشن‌گلادباخ درآمد و در گام بعدی به تیم شناخته شد۹ بنفیکا در لیگ پرتغال پیوست و قراردادی سه ساله با آنها به امضا رساند. یوپ هاینکس سرمربی بنفیکا شد و انکه به عنوان کاپیتان تیم معرفی شد. او پس از مشکلات مدیریتی در باشگاه پرتغالی در سال ۲۰۰۲ به عنوان بازیکن آزاد به عضویت بارسلونا درآمد.

در بارسا تنها یک بار به میدان رفت و به تیم ترکیه‌ای فنرباغچه قرض داده شد. تنریف دسته دومی در لیگ اسپانیا تیم بعدی‌ای بود که انکه برایش گلری کرد. در نهایت جدایی قطعی از بارسلونا از راه رسید و  در سال ۲۰۰۴ روبرت به عنوان گلر راهی هانوفر شد. در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸، انکه بهترین گلر فصل شد. او آخرین بازی خود را در هشتم نوامبر مقابل هامبورگ به انجام رساند و ۲ روز بعد به شکلی تلخ فوت کرد.

روبرت انکه در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۰ خودش را جلوی یک قطار انداخت. با وجود پیدا شدن یک یادداشت از او، پلیس هیچوقت دلیل خودکشی انکه را اعلام نکرد. بعدا اما همسر وی اعلام کرد انکه بعد از فوت دخترش در سال ۲۰۰۶ شدیدا افسرده شده بود.

آلان دیویس

در سال ۱۹۶۱، به دنیا آمد. او متولد انگلیس بود و اصالتی ولزی‌ داشت. کارش را با منچستر استارت زد و در سال ۱۹۷۸ بازیکن حرفه‌ای منچستر شد. در سال ۱۹۸۲ اولین بازی رسمی‌اش را به انجام رساند. تا سال ۱۹۸۴ در ۱۰ مسابقه به میدان رفت و  یک گل زد. گلی که در فینال جام حذفی ۱۹۸۳ وارد دروازه برایتون شد. تیم بعدی‌اش نیوکاسل بود. او در این تیم انگلیسی در ۲ فصل ۲۱ بازی انجام داد. چارلتون و کارلیسل تیم‌هایی بودند که در آنها قرضی بازی کرد. دیویس در فصل ۱۹۸۸-۱۹۸۷ به سوانزی ملحق شد.

با این وجود همه چیز به تلخی تمام شد. بدن بی‌جان وی در ماشینش در سال ۱۹۹۲ و در ۳۱ سالگی در جنوب ولز پیدا شد. دیویس با مسموم کردن خود با گاز مونوکسید کربن دست به خودکشی زد. این اتفاق دقیقا بعد از ترک تحصیل دخترش رخ داد. در سال ۱۹۹۲ تیم‌های سوانزی و منچستریونایتد بازی دوستانه و یادبودی را برای دیویس برگزار کردند.

گری اسپید

گری آندرو اسپید فوتبالیست و مربی ولزی بود که در سال ۱۹۶۹ به دنیا آمد. او یکی از بهترین‌های فوتبال انگلیس در یک دهه بود. اوج هنرنمایی او حدفاصل سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ بود که موفق شد با لیدز به اولین قهرمانی در لیگ انگلیس هم دست پیدا کند. اورتون، نیوکاسل، بولتون و شفیلد یونایتد تیم‌های بعدی این بازیکن بودند.

در جریان پیروزی چهار بر صفر بولتون مقابل وستهم در سال ۲۰۰۶ اسپید به اولین بازیکنی تبدیل شد که ۵۰۰ بازی در لیگ برتر انجام می‌دهد. دیوید جیمز و رایان گیگز در ادامه رکورد وی را شکستند. اسپید ۸۵ بازی ملی هم انجام داد تا دومین بازیکن برتر تیم ملی کشورش از این حیث باشد. او در ۴۴ مسابقه بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۱ و یک روز بعد از حضور در یک برنامه تلویزیونی، اسپید در گاراژ خانه‌اش خود را دار زد. اگرچه همسرش با آمبولانس تماس گرفت اما برای نجات اسپید دیر شده بود. کرگ بلیمی از شدت ناراحتی نتوانست چند روزی در مسابقات حاضر شود. کشور ولز و خیل عظیمی از بازیکنان هم برای او پیام‌های تسلیت و همدردی ارسال کردند.

کارلوس خوزه کاستیلیو

۲۷ نوامبر ۱۹۲۷ در ریودوژانیروی برزیل چشم به جهان گشود. سال ۱۹۴۵ در اولاریو کارش را استارت زد. فلومیننزه اولین تیم حرفه‌ایش بود. او ۱۸ سال برای این باشگاه به میدان رفت.

خیلی‌ها او را به خوش‌شانسی زیادی که همراهش وجود داشته به یاد می‌آورند. او در چهار جام جهانی ۱۹۵۰، ۱۹۵۴، ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ در لیست حضور داشت ولی فقط سه بازی انجام داد که هر سه در جام جهانی ۵۴ سوئیس بود. او بعد از بازنشستگی برای چندین تیم برزیلی مربیگری کرد.

او در سن ۵۹ سالگی از پنجره‌ی خانه‌اش خود را به پایین پرتاب و خودکشی کرد. دلیل این اتفاق افسردگی شدید کاستیلیو بود.

هیگی گالاچر

متولد ۱۹۰۳. گالاچر ۶۲۴ بازی برای هشت باشگاه انجام داد و ۴۶۳ گل به ثمر رساند. باوجود قد و قامت کوتاهش از کنترل توپ بالایی برخوردار بود. او در ۲۰ بازی ملی برای اسکاتلند ۲۳ گل به ثمر رساند. در سال ۹۲۸ و در ومبلی او در جریان برد پنج بر یک مقابل انگلیس گلزنی کرد.

بعد از بازنشستگی مشکلات زیادی دامن‌ وی را گرفت. از همسرش جدا و دچار ورشکستگی شد. یک شب به دلیل مصرف زیاد مشروبات الکلی به فرزندش حمله کرد و دیگر نتوانست سرپرستی او را عهده‌دار باشد. او در یازده ژوئن ۱۹۵۷ خودش را جلوی قطار در حال حرکت انداخت و یادداشتی همراه خود داشت که روی آن نوشته بود: «پشیمانم.»

هیگی فرگوسن:

در دوم مارس ۱۸۹۸ به دنیا آمد. فوتبالیستی به شدت اخلاق‌مدار که زبانزد خاص و عام بود. یکی از هفت اسکاتلندی که توانست بیش از ۳۵۰ گل در دوران بازیگری به ثمر برساند. او ۲۸۵ گل برای تیم موتروال زد. فرگوسن در سال‌های ۱۹۲۷ و ۱۹۲۸ جام‌های جذابی را در انگلیس به دست آورد.

به اسکاتلند برگشت اما در ۱۷ بازی تنها ۲ گل برای داندی به ثمر رساند. در ادامه مصدوم و از تیم کنار گذاشته شد. او هیچوقت نتوانست به شرایط آرمانی برگردد و در سال ۱۹۳۰ و زمانی که تنها ۳۱ سال داشت بعد از انجام یک جلسه تمرینی، با گاز خود را خفه کرد و کشت. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شاهرخ غلامرضاپور شاهرخ غلامرضاپور میدان رفت اولین بازی برای تیم حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه‌آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه‌آ‌هن انجام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی جعفری، معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون اعزام قطار ترانزیتی از مبدأ افغانستان به ترکیه اظهار کرد: پیرو بازدید انجام شده سال گذشته توسط تیم عالی فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران شامل معاون فنی و زیربنایی و مدیران کل حوزه‌های مختلف سیر و حرکت، ایمنی و فنی و زیربنایی، از محور ریلی افغانستان حد فاصل "شمتیغ" تا "روزنک" و مذاکرات به عمل آمده در جلسه برگزار شده در وزارت راه و شهرسازی با حضور سفیر  ایران در افغانستان، بر لزوم رفع نواقص و مشکلات ایجاد شده برای خط جهت حمل محمولات تجاری تأکید و مقرر شد انجام اصلاحات فنی و رفع نواقص و کاستی‌های موجود حدفاصل مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک، با هدف ارتقای سطح ایمنی مورد نیاز از وضعیت عملیاتی به شرایط استاندارد فنی، به منظور امکان سیر قطارهای تجاری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر ایران در این کشور معرفی شده نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) اقدام کند. در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن 16 قطار عملیات جهت تسهیل انتقال ادوات ریلی به منظور تسریع عملیات اجرایی احداث قطعه چهارم محور ریلی خواف-هرات صورت پذیرفته است.

توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته کنسرسیوم فوق‌الذکر متعهد شده به سرعت نواقص را رفع کرده و پس از ارتقای خط مبتنی بر استانداردهای ریلی، به راه‌آهن منعکس شد تا پس از بازدید از اقدامات انجام شده، امکان سیر ایمن قطار به تایید کارشناسان فنی برسد.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن بیان کرد: علیرغم دستور مساعدت حداکثری از سوی مدیرعامل و پشتیبانی راه آهن  جهت ارسال ادوات ریلی و پیگیری‌های مکرر از سوی راه‌آهن با عبور هر قطار عملیات، کنسرسیوم مذکور در روزهای اخیر از حسن نیت راه آهن سوء استفاده کرده و بدون هیچگونه هماهنگی و اخذ تأییدیه از راه آهن ج.ا.ا، نسبت به بارگیری واگن‌ها و اعلام آن در رسانه‌ها جهت حمل محمولات تجاری ترانزیتی اقدام کرد که مورد پذیرش نبوده و به‌منزله نقض مقررات ریلی بین المللی و توافقات قبلی است.

جعفری با اشاره به لزوم حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی گفت: باوجود عدم هماهنگی صورت‌گرفته، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی قطار مذکور انجام گرفته و راه اندازی رسمی مسیر تجاری مذکور پس از رفع نواقص و تأیید متخصصان فنی ریلی با هماهنگی راه‌آهن‌های دو کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند ؛ مالکان جدید سرخابی ها را بشناسید
  • استوری اورلین شوامنی با الهام از فیلم ماتریکس: به دنیای «رئال» خوش آمدید! + عکس