Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق فرانسه در آمریکا بر این باور است که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده یک ناامیدی بزرگ برای کل اروپا است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جرارد آرود سفیر سابق فرانسه در آمریکا ضمن انتقاد شدید از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، گفت: بایدن یک ناامیدی بزرگ برای کل اروپا به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزنی ماکرون با بایدن درباره قرارداد زیردریاییانتقاد شدید فرانسه از اقدام بایدن در انعقاد توافقنامه امنیتی با استرالیا

 

بر اساس این گزارش، اظهارات سفیر سابق فرانسه در حالی است که روابط آمریکا و فرانسه به علت لغو قرارداد زیردریایی فرانسه با استرالیا به شدت متشنج شده است.

ارنود که طی سال های 2014 تا 2019 سفیر فرانسه در آمریکا بوده است، افزود: شما می دانید که اوباما توجه زیادی به اروپا نداشت. ترامپ موضع خصمانه ای نسبت به اروپا داشت. و اینجا اکنون شما بایدن را دارید. اگر بخواهیم صادق و صریح باشیم، بایدن تاکنون یک ناامیدی بزرگ برای کل اروپا بوده است.

وی اظهار داشت: من و سایر سفرای اروپایی درباره ناامیدی که ناشی از سیاست های بایدن احساس کرده ایم، رایزنی و مذاکراتی داشته و به این نتیجه رسیده ایم که بایدن هیچ سیاست اروپایی ندارد. شما می دانید که ما نه تنها تغییرات اب و هوایی بلکه موضوعات زیاد دیگری داریم از جمله امنیت سایبری، ارز دیجیتال، مالیات بر شرکت های فناوری پیشرفته. اگر بخواهیم صریح و شفاف باشیم باید بگوییم که هیچ واکنشی از سوی دولت آمریکا وجود ندارد. دولت بایدن تمرکز بیش از حدی روی چین داشته تا اینکه بخواهد روابط پایدار و باثباتی با اروپا برقرار کند.

در حالی که بحران در روابط آمریکا و فرانسه بر سر قرارداد زیردریایی همچنان ادامه دارد، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه قصد دارد طی روزهای آینده با جو بایدن رئیس جمهور امریکا گفت و گو کند.

به دنبال لغو قرارداد بزرگ استرالیا با پاریس برای خرید زیردریایی‌ها و عقد قرارداد جدید با واشنگتن به همین منظور، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه بامداد جمعه اعلام کرد که کشورش سفیران خود در ایالات متحده و استرالیا را برای رایزنی فراخوانده است.

لودریان در بیانیه‌ای گفت: «به درخواست رئیس جمهور فرانسه، من تصمیم گرفتم که فوراً سفیران خود را برای رایزنی در ایالات متحده و استرالیا فرا بخوانم. این تصمیم استثنایی با اهمیت فوق العاده آنچه که استرالیا و ایالات متحده در 15 سپتامبر اعلام کردند، توجیه می شود».

پس از آنکه آمریکا، انگلیس و استرالیا روز پنجشنبه از امضای یک توافقنامه مشترک امنیتی-نظامی مشترک خبر دادند، فرانسه جو بایدن را متهم به زدن خنجر از پشت به پاریس کرده و گفته است بایدن همانند دونالد ترامپ رفتار کرده است، چرا که کاخ سفید تصمیم گرفته است تا فرانسه را از این پیمان مهم منطقه ای کنار بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یک ناامیدی بزرگ سفیر سابق فرانسه ایالات متحده رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف

پس از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب بسته کمکی برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف را سریعا افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، قرار است این لایحه کمکی امروز – سه‌شنبه – جهت امضا روی میز رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار بگیرد؛ بسته‌ای که ماه‌ها به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درگیر وضعیت بن‌بست شده بود.

طبق گزارش راشا تودی، جو بایدن به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اطمینان خاطر داد و گفت پس از آنکه این لایحه جهت امضا به دستش برسد، ارسال کمک‌ها به اوکراین سریعا شروع خواهد شد.

کاخ سفید با اشاره به تماس روسای جمهور آمریکا و اوکراین اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن گفت که دولتش سریعا بسته‌های کمکی چشمگیر جدید را برای رفع نیاز‌های اوکراین در میدان نبرد و حوزه دفاع هوایی ارائه خواهد داد. رئیس‌جمهور بایدن هم‌چنین بر تعهد بادوام واشنگتن نسبت به حمایت از کی‌یف و دفاع از آزادی آن در برابر روسیه تاکید کرد.»

درحالیکه کاخ سفید جزئیات کمی را از تماس بایدن-زلنسکی به اشتراک گذاشت، اما رئیس‌جمهور اوکراین اشاره کرد که کی‌یف موشک‌های دوربرد دریافت خواهد کرد. آمریکا پیشتر نسخه‌ای از موشک‌های ATACMS خود را با برد ۱۶۵ کیلومتری ارائه کرده بود تا از تشدید تنش‌ها در صورت حمله نیرو‌های اوکراینی به اهدافی در عمق خاک روسیه جلوگیری کند. او گفت که محموله‌های جدید شامل «موشک‌هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر» خواهد بود.

زلنسکی هم‌چنین از توافق امنیتی میان کی‌یف و واشنگتن خبر داد و گفت که چنین همکاری و قراردادی می‌تواند «الگویی واقعی» باشد.

دیگر خبرها

  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است