Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@11:11:33 GMT

گره‌های ترافیکی لار، ناشی از ساختار شهری است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۲۸۷۹

گره‌های ترافیکی لار، ناشی از ساختار شهری است

سرپرست شهرداری لار گفت: یکی از چالش‌ها و معضلات اساسی در شهر جدید لار وجود گره‌های ترافیکی به ویژه در میدان اصلی است و بروز این مشکل تا حدودی به ساختار شهری برمی‌گردد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قنبرنژاد اظهار کرد: ساختار شهری در لار که پس از زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ در فاصله چهار کیلومتری از شهر قدیم احداث شد، معضلات و چالش‌های مهمی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهر لار از معدود شهرهای استان فارس هست که دارای طرح ترافیکی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با پیگیری‌ها و جلسات متعدد تاکنون ۸۰ تا ۹۰ درصد نقاط حادثه خیز شهر جدید لار با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط در شورای ترافیک شهرستان لارستان رفع شده است.

سرپرست شهرداری لار همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از راهکارهای مهم برای کاهش گره‌های ترافیکی دانست و تاکید کرد: حتی یک دستگاه اتوبوس شهری در شهرهای جدید و قدیم لار تردد نمی‌کند.

قنبرنژاد گفت: با توجه به توسعه روزافزون ساختار شهرش و افزایش میزان مهاجرت به سمت شهر جدید لار و البته نبود پارکینگ ممکن است در آینده مشکلات بیشتری را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: طرح تفصیلی شهر لار نیز بهمن ماه سال گذشته در کمیسیون ماده پنج استان فارس به تصویب رسید که بر اساس این طرح، تا سال ۱۴۰۸ محدوده شهر لار حدود ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار تعیین شده و میزان جمعیت شهری نیز ۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

افزایش ۳۵ درصدی بودجه شهرداری لار

سرپرست شهرداری لار تصریح کرد: بودجه این شهرداری از سال ۹۶ و با شروع دوره پنجم شورای اسلامی شهر با بیش از ۳۵ درصد افزایش به حدود یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال در سال جاری (۱۴۰۰) رسیده است.

قنبرنژاد با بیان اینکه بودجه شهرداری لار نیز در سال ۹۶ کمتر از ۳۸۰ میلیارد ریال بود، تاکید کرد: بودجه شهرداری لار در سال ۹۸ نیز حدود ۴۲۰ میلیارد ریال بود که حدود ۳۵۰ میلیارد ریال آن نیز محقق شد و بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری لار نیز افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: تورم و گرانی مصالح طی این سال‌ها به ویژه از سال ۹۸ تاکنون سبب رکود بسیاری از پروژه‌ها و حوزه مبلمان شهری شد و قیمت هر تن قیر در سال ۹۶ از حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم اینک به بیش از هشت میلیون تومان رسیده است.

سرپرست شهرداری لار به برخی از مهمترین طرح‌های مهم در هشت سال فعالیت خود در مدیریت شهری لار نیز اشاره کرد و افزود: ساختمان جدید شهرداری با زیربنای افزون بر چهار هزار مترمربع و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ترمینال مرکزی شهر نیز در زمینی به مساحت بالای ۴۷ هزار متر مربع و با پیشرفت حدود ۴۰ درصد از مهمترین طرح‌های عمرانی در حال اجرا است.

قنبرنژاد بدون اشاره به اعتبارات هزینه شده و یا مورد نیاز این طرح‌ها، تاکید کرد: ساختمان فعلی شهرداری علی رغم اینکه قدمتی بالای ۱۰۰ سال دارد و بسیاری از اتاق‌ها و فضاهای اداری آن فرسوده شده و نیاز ضروری به بازسازی و یا احداث ساختمان جدید داشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین ساختمان ترمینال مرکزی لار که هم اینک در شهر قدیم واقع شده نیز فرسوده و به هیچ وجه در شأن مردم و شهروندان و مسافران نبود.

سرپرست شهرداری لار خاطرنشان کرد: ساخت بوستان نخل با مساحتی حدود یک هکتار، احداث فاز نخست بوستان محمدی با مساحت چهار هزار مترمربع، ساماندهی ورودی پارک ملت، احداث بوستان ایثار با مساحتی حدود چهار هزار مترمربع، احداث ایستگاه آتش نشانی و همچنین احداث و تکمیل ساختمان شورای اسلامی و سالن اجتماعات آن با ظرفیت حدود ۱۴۰ نفر از مهمترین طرح‌های عمرانی بهره برداری شده طی هشت سال فعالیت من در حوزه مدیریت شهری است.

قنبرنژاد ادامه داد: ظرف شش ماه گذشته ۶۳ پروژه کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف از سوی شهرداری لار با اعتباری افزون بر ۵۵ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر ۷۰ هزار نفری لار ۹.۵ مترمربع است، گفت: ظرف چهار سال گذشته افزون بر ۱۶ هکتار کمربند سبز در این شهر احداث شده است.

کد خبر 523787

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری گره ترافیکی بودجه شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد ریال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد

ایسنا/یزد سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به اهتمام جهت حذف انشعابات آب شهری از آب آبیاری فضای سبز، گفت: امسال حذف۵۰ انشعاب دیگر آب شهری با حجم حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب را حذف خواهیم کرد.

«محمد سعید کاشفی» گفت: حذف انشعابات آب شهری از آب آبیاری فضای سبز اصلی‌ترین اقدام شهرداری یزد در سه سال اخیر است که به صورت جدی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: در سال قبل ۵۸ انشعاب آب شهری با حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب از ظرفیت آب آبیاری فضای سبز یزد حذف شد و امسال نیز قرار است ۵۰ انشعاب دیگر با همین میزان حجم آب، از ظرفیت آب آبیاری فضای سبز حذف شوند.

این مسئول ادامه داد: با حذف این انشعابات آب مورد نیاز فضاهای سبز از آب خام یعنی پساب و دیگر منابع آب‌های نامتعارف تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، کاشفی در پایان یادآور شد: در حال حاضر سطح فضای سبز یزد بالغ بر ۹۸۰ هکتار است.

انتهای پیام                        

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد
  • اقامت بیش از ۸۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های طبس
  • مرگ ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ مصدومیت حدود ۲۵۰۰ تن
  • فعالیت ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم
  • آماده سازی جایگاه و محوطه رژه نیرو‌های مسلح در روز ارتش در پایتخت
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم / دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • نصب حدود ۱۲ هزار علمک گاز در استان کرمانشاه
  • پیش‌بینی۳۰۰ پروژه بزرگ عمرانی برای اصفهان در سال جاری