Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احد قهرمانی اظهار داشت: «پیرو ابلاغ نقشه مهندسی کشور به استان ها و اعلام ۱۷ اقدام و راهبرد ملی در راستای توسعه اقتصاد فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی استان برنامه‌های تخصصی خود را ارائه کرد.»

مدیر مرکز مطالعات اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی از ارائه ۹ برنامه راهبردی استان در راستای توسعه اقتصاد فرهنگی، خبر داد و گفت: «از جمله برنامه‌های ارائه شده به عنوان برش استانی می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی فرش و محصولات فرهنگی، برندسازی محصولات صنایع دستی، ایجاد فروشگاه اینترنتی صنایع دستی، برگزاری همایش اقوام ایرانی-اسلامی، احیا مکاتب هنری تبریز، احیا خانه‌های ارزشمند تاریخی، ایجاد موزه مردم‌شناسی، ایجاد موزه مفاخر آذربایجان و شناسایی، ثبت شهرهای ملی و روستاهای هدف صنایع‌دستی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با اشاره به اینکه دومین اقدام، ۱۷ راهبرد ارائه شده کشور به توسعه بازار صنایع دستی اختصاص دارد، به تصویب ۴ برنامه استانی ارائه شده در این راستا اشاره کرد و گفت: «برنامه‌های تصویب شده شامل نمایشگاه‌های بین المللی فرش و محصولات فرهنگی، برندسازی محصولات صنایع دستی، ایجاد فروشگاه اینترنتی صنایع دستی و ثبت شهرهای ملی و روستاهای هدف صنایع‌دستی است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به عنوان مسئول اجرا و ۱۸ دستگاه اجرایی دیگر در پیشبرد این اهداف همکاری خواهند داشت.»

قهرمانی، اظهار داشت: «همچنین این اداره کل شناسایی، ثبت، تملک و بازسازی خانه‌های تاریخی را در دستورکار قرار داده تا با اعطای آن بخش خصوصی و تعریف کاربری‌های فرهنگی و گردشگری از جمله تبدیل به خانه موزه، بوتیک هتل، رستوران سنتی، خانه هنرمندان، خانه موسیقی، خانه علما و ... اقتصاد فرهنگی استان رونق یابد.»

انتهای پیام/60021

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اقتصاد توسعه میراث فرهنگی نقشه مهندسی کشور تملک و بازسازی خانه های تاریخی برندسازی محصولات صنایع دستی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی هتل رستوران سنتی خانه موسیقی خانه علما بوتیک هتل موزه مردم شناسی مکاتب هنری تبریز اقتصاد فرهنگی صنایع دستی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی پیری اظهار کرد: در تهیه و تدوین بودجه و لایحه عوارض و خدمات شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ مراعات حال شهر و شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با عنایات استاندار آذربایجان غربی منابع مالی و اعتباری خوبی از سهم شهرداری برای توسعه شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان از ارگان‌ها جذب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات شهر ارومیه یکی از اهداف شورای اسلامی شهر ارومیه است.

پیری تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری اولویت کاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و در تلاش هستیم برای حل مشکلات مدیریت شهری بویژه معضل ترافیک برنامه‌ریزی و اقدام لازم را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: از امام جمعه و دستگاه قضا خواهشمندیم با عواملی که باعث عقب افتادگی و کاهش سرعت توسعه شهر ارومیه می‌شوند، برخورد کنند؛ چرا که تاوان این تسویه حساب‌های سیاسی را مردم پرداخت می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد