Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:33:44 GMT

رئیسی سعی داشت وجدان خفته بشریت را بیدار کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۱۳۰

رئیسی سعی داشت وجدان خفته بشریت را بیدار کند

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: باید در جوامع بین‌المللی شفاف سازی شود که تحریم‌های ظالمانه آمریکا نقض حقوق بشر بوده و نباید از این حربه ناجوانمردانه علیه کشورها استفاده کرد. رئیسی سعی داشت با سخنان خود در این زمینه وجدان خفته بشریت را بیدار کند.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اظهارات ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: سخرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بار ایدئولوژی داشت و در راستای ایدئولوژی ضد آمریکایی جمهوری اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو بخش از سخنان ابراهیم رئیسی در نشست سازمان ملل که در خصوص مسائل هسته‌ای بود، مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفت. وی تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده را جنایت علیه بشریت تلقی کرد.

یک کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: باید در جوامع بین‌المللی شفاف سازی شود که تحریم‌های ظالمانه آمریکا نقض حقوق بشر بوده و نباید از این حربه ناجوانمردانه علیه کشورها استفاده کرد. رئیسی سعی داشت با سخنان خود در این زمینه وجدان خفته بشریت را بیدار کند.

امیدی یادآور شد: ابراهیم رئیسی در خصوص پرونده هسته‌ای بر مواضع کلی جمهوری اسلامی تاکید کرده و هرگونه ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای را خلاف موازین شرعی دانست؛ تاکید رئیس جمهور بر شرعی نبودن ساخت سلاح هسته‌ای، برای کشورهای جهان جذابیت داشت باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا نیز مواضع مثبتی را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران در سخنان خود ایراد کرد. بایدن آمادگی کشورش برای از سر گرفتن مذاکره هسته‌ای را اعلام کرده و مدعی شد اگر تهران به تعهدات خود بازگردد، واشنگتن نیز تحریم‌هایش را لغو می‌کند.

کد خبر 523930

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل سید ابراهیم رئیسی ایالات متحده آمریکا سخنرانی رئیسی در سازمان ملل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است

سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رومینا پرزراموس سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: اسرائیل باید قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب می‌رسد احترام بگذارد و به جنایات خود در غزه پایان دهد.

وی ادامه داد: در نوامبر که روز استقلال فلسطین است، بولیوی به همراه سفیر همراه مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند.

سفیر بولیوی در تهران گفت: نماینده بولیوی در سازمان ملل نیز اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم کرد و خواستار احترام گذاشتن این رژیم به قوانین بین المللی شد.

وی افزود: در ۴۸ امین سالگر روز فلسطین، بولیوی بر همبستگی خود با این کشور تاکید دارد. در جلسه علنی شورای امنیت، بولیوی جنایات در غزه را نیز محکوم کرد.

سفیر بولیوی در تهران یادآور شد: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است. در حال حاضر دلایل کافی برای برپایی دلایل برای تشکیل دادگاه جهت رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل وجود دارد.

وی در پایان حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد