Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:14:28 GMT

آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۳۲۰

آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن

رسول کوهپایه زاده  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: برابر رأی قطعی صادره در خصوص متهم ردیف دوم پرونده هر چند او به اتهام مشارکت در کلاهبرداری محکوم شده بود، اما از مجازات رد مال در دادنامه صادره معاف شد که این امر بر خلاف اصول دادرسی عادلانه کیفری و قوانین مقررات موضوعه و عدالت و انصاف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و کمک سرپرست دادسرای یارانه‌ای و مستند به ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری وی به عنوان دادستان مجری حکم در نامه‌ای به دادستان تهران درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص محکوم ردیف دوم را ارائه داد.

وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن با بیان اینکه اساساً مجازات وی با جرم ارتکابی تناسبی نداشته است اظهار داشت: وی رئیس هیئت مدیره و مغز متفکر اقدامات مجرمانه بوده و و چندین میلیارد پول و یک چمدان ارز را به خارج از کشور منتقل و خرج کرده است و در صورت پذیرش اعمال دادرسی و ماده ۴۷۷ و تشخیص رئیس قوه قضاییه مبنی بر خلاف بینه و شرع بودن این رای و محکومیت وی به رد مال امکان استیفای حقوق موکلان و پرداخت موقع مطالبات آن‌ها فراهم می‌شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: بنده به عنوان وکیل مالباختگان مطابق با این موضوع درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری را به رئیس قوه قضاییه تقدیم خواهم کرد.

وی با اشاره به تشکیل  پرونده دیگر افزود: پرونده پولشویی دیگری مرتبط سایر افراد پرونده از جمله اتحادیه طلا و جواهرات تهران، صرافان منسوبین و بستگان محکومان پرونده در شعبه ۱۰۵۲ دادگاه کیفری دو تهران مفتوح رسیدگی شده و امیدواریم ابعاد فعالیت‌های مجرمانه همه مباشران و عوامل پرونده کشف شود و وجوه متعلق به موکل این مستند شود.

به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه وقت ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸ در هجدهمین نشست خبری درباره پرونده سکه ثامن از صدور حکم بدوی خبر داد و گفت: متهم اصلی این پرونده علاوه بر ١۵ سال حبس تعزیری به مبلغ سه هزار و ۶۵١ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ٩٧۵ هزار و ۶٨ ریال رد مال در حق شکات محکوم شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع مبلغ رد مال ٧٠٠ میلیارد ریال پیش از صدور حکم به شکات استرداد شده است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین متهم اصلی این پرونده به دلیل کلاهبرداری مبلغ هزار ٨١٢ میلیارد و ۵۵٢ میلیون و ۶٣٠ هزار و ۴۴١ ریال جزای نقدی محکوم شده و در خصوص جرم پولشویی مبلغ ٩٩ میلیارد و ٢٢٢ میلیون و ۴٩٧ هزار و ٩٣٠ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این پرونده ٣٠٠ جلد و ٧٠ هزار صفحه بود و رأی صادره هم ٢٠٠ صفحه است اما چون حکم غیرقطعی است هویت متهم اعلام نمی شود و بعد از قطعیت دادنامه هویت متهم اعلام می شود.

اسماعیلی ۱۶ اردیبهشت ماه در بیست وپنجمین نشست خبری نیز اعلام کرد که حکم این پرونده کثیرالشاکی به  زودی صادر می شود.

۱۳ خرداد ۱۳۹۹وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن از صدور رأی قطعی این پرونده در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی مسعودی مقام خبر داد.

کوهپایه زاده افزود: دادگاه تجدید نظر، رأی بدوی را تأیید کرد و متهم به ۱۵ سال حبس و دو سال تبعید پس از اتمام مدت حبس و دو سال ممنوعیت از اشتغال به مشاغل مرتبط با فعالیت در زمینه های ارز، طلا، سکه و سایت‌های آنلاین کسب و کار در فضای مجازی در دادگاه محکوم شد.

وی ادامه داد: براساس حکم قطعی صادره، فرهاد زاهدی فر متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به ۱۵ سال حبس، دو سال تبعید و ممنوعیت از مشاغل یاد شده با رأی قطعی دادگاه تجدیدنظر محکوم شد.

کوهپایه زاده اظهار داشت: در خصوص میزان جزای نقدی که باید به صندوق دولت پرداخت می‌شد، دادگاه طبق قوانین و مقررات و ضوابط، میزان جزای نقدی را کاهش داد که این  اقدام دادگاه موضوع رد مال را به شکات و مالباختگان تسهیل می‌کند.

۱۳۵۲

برچسب‌ها دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی پولشویی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی پولشویی قوه قضاییه دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی پولشویی قوه قضاییه پرونده سکه ثامن کوهپایه زاده قوه قضاییه محکوم شده جزای نقدی ماده ۴۷۷ محکوم شد رد مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که در ماه‌های قبل خبری مبنی بر مختومه شدن این پرونده منتشر شده بود اما ظاهرا سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به اتهام نشر اکاذیب شکایت خود را از محمد مایلی کهن دنبال کرده و روز گذشته وکیل او در آخرین جلسه این محاکمه حضور پیدا کرد.

محمد مایلی کهن هم که دو روز پیش در مراسم همسر زنوزی شرکت کرده بود، در جلسه دیروز هم با یار همیشگی‌اش، نادر فریاد شیران در دادگاه حضور یافته بود.

امروز در جمع پرسپولیسی‌ها صحبت‌هایی درباره حکم دادگاه برگزار شده مطرح می‌شد اما با پیگیری خبرنگار "ورزش سه"، مطلع شدیم که هنوز حکمی از سوی دادگاه به سرمربی سابق تیم ملی ابلاغ نشده است و باید دید نظر دادگاه درباره این پرونده جنجالی فوتبالی چه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه