Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:50:17 GMT

کارشناس تولید محتوا کیست؟ حقوق و درآمدش چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۵۱۵

حتماً در فضای آنلاین با شغل کارشناس تولید محتوا مواجه شده‌اید. اگر با این مفهوم آشنایی ندارید، در این مقاله با ما همراه شوید. در واقع «تولید محتوا» حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. حالا تقریباً هر صنعت و کسب و کاری به کارشناس تولید محتوا نیاز دارد. تحقیقات نشان داده، بازاریابانی که به تولید محتوا اهمیت می‌دهند، نرخ بازگشت سرمایه بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید کننده محتوا در حوزه بازاریابی دیجیتال مشغول به فعالیت است. شاغلان این حرفه به تولید و انتشار محتوا با موضوعات مختلف و در پلتفرم‌ها و رسانه‌های مختلف می‌پردازند. معمولاً نویسنده یا تولید کننده به محتوا سازی برای قشر خاصی از مخاطبان مشغول است. برای مثال برندهای پوشاک یا لوازم آرایشی می‌توانند کارشناس تولید محتوا را برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام استخدام کنند. در این صورت این کارشناس باید محتوای سفارشی را برای مشتریان این برندها تولید نماید.

کارشناس تولید محتوا در چه حوزه‌هایی فعالیت دارد؟

تولید محتوا با هر موضوع و در هر رسانه‌ای صورت می‌گیرد و شامل موارد زیر است:

وبلاگ نویسی و مقاله نویسی تولید مقالات جدید صنعتی تهیه تصاویر و اینفوگرافیک تهیه ویدئو و کلیپ تهیه فایل‌های صوتی و پادکست نگارش ایمیل پست و استوری در شبکه‌های اجتماعی

شما به محتوای هماهنگ با راهبرد برندتان نیاز دارید. کارشناس حرفه‌ای تولید محتوا به خوبی محتوای متقاعد کننده و عملگرا تولید می‌کند. این محتوا به شرکت‌ها اعتبار بخشیده و اعتماد مخاطبان هدف را جلب می‌کنند. این فرایند در نهایت باعث افزایش فروش خواهد شد.

تولید محتوا در هر شکل و اندازه‌ای انجام می‌شود. البته شکل ارائه محتوا اهمیت کمتری نسبت به اطلاعاتی دارد که از طریق محتوا قابل انتقال است.

ویژگی‌های کارشناس تولید محتوا کدامند؟

برای اطمینان از موفقیت راهبرد محتوایی خودتان و استخدام کارشناس خبره در تولید محتوا به ویژگی‌های زیر دقت کنید:

1.تولید محتوای با کیفیت

تنها محتوای با کیفیت می‌تواند توجه خوانندگان را جلب کند. کسی علاقه‌ای به خواندن مقاله‌ای در هم ریخته در عرض چند دقیقه ندارد. مخاطبان به دنبال محتوای هوشمندانه و جذاب هستند که کارشناس حرفه ای آن را نوشته است. صنایع B2B به دنبال محتوا نویسان خبره در کسب و کار خودشان هستند. همواره به دنبال کارشناس تولید محتوایی بروید که محتوای با کیفیت را تولید می‌کند. البته این امر به معنای پرداخت پول بیشتر و حتی به معنای تولید محتوای کمتر در بلند مدت است.

2.تجربه صنعتی

کارکردن با کارشناسان با تجربه در حیطه صنعتی خودتان به نتیجه بهتری نسبت به آموزش فردی تازه کار می‌رسد. فقط نویسنده بودن کفایت نمی‌کند و داشتن دانش و تجربه شرطی حیاتی در موفقیت محتوا است. اکثر شرکتها توجهی به این عامل ندارند. در واقع تولید محتوا، فرایندی بلندمدت است و با استخدام افراد ناآگاه و تازه کار نباید این فرایند را طولانی‌تر کرد.

3.ارزیابی سوابق کاری

اگر کارشناس تولید محتوا هیچگونه نمونه کار و سابقه‌ای ندارد، استخدام تمام وقت او چندان منطقی نیست. هر تولید کننده محتوای با تجربه ای به خوبی می‌تواند سوابق تولید محتوایش برای سایر شرکت‌ها را در اختیارتان قرار دهد تا بدانید که در تولید چه نوع محتوایی خبره است. اگر یک استارتاپ هستید یا کمبود بودجه دارید، می‌توانید کارآموز تولید محتوا را به جای کارشناس تولید محتوا استخدام کنید. البته باید زمان و هزینه لازم برای آموزش کارآموز را هم در نظر بگیرید.

اگر به تولید محتوا برای کسب و کارتان نیاز دارید، روش‌های مختلفی برای استخدام کارشناس تولید محتوا وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

شرکت تولید محتوا در برابر استخدام تمام وقت یا پاره وقت کارمند و فریلنسر

روش‌های مختلفی برای استخدام کارشناس تولید محتوای حرفه‌ای یا کارآموز تولید محتوا وجود دارد. با توجه به بودجه و زمان تان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

استخدام حضوری تمام وقت یا پاره وقت کارشناس تولید محتوا

می‌توانید تولید کننده تمام وقت محتوا را استخدام کنید. برای این کار باید شرایط کاری از جمله ساعات کاری و دستمزد و موضوعات مدنظرتان را در قالب آگهی استخدام در سایت‌های کاریابی و نیازمندی‌ها منتشر کنید و منتظر تماس متقاضی‌ها بمانید. در نهایت با توجه به آشنایی متقاضیان با محصولات  و خدمات برندتان و بعد از انجام مصاحبه حضوری یا غیرحضوری، فرد مناسب را استخدام کنید.

البته معمولاً حقوق استخدام نیروی تمام وقت بیشتر از سایر روش‌های استخدامی است. این افراد به فضای کار و سایر ابزارهای مورد نیازشان مثل هر کارمند دیگری نیاز دارند. شرکت‌هایی که در صنایع بسیار پیچیده و فنی کار می‌کنند، معمولاً استخدام نیروی تمام وقت و حضوری را ترجیح می‌دهند.

شرکت‌های تولید محتوا

این شرکتها برای کسب و کارهایی که می‌خواهند حجم تولید محتوا را در میان مدت افزایش دهند، ولی نمی‌خواهند برای استخدام کارمند تمام وقت هزینه کنند، بسیار مناسب هستند.

شرکت‌های خبره در صنعت، رابطه خوبی با نویسندگان، بازاریابان، و ویراستارهای مجلات مرتبط دارند. پس به خوبی به نفع کارفرما عمل می‌کنند. این شرکت‌ها پکیج‌های مختلفی را برای تولید محتوای ماهیانه و سالیانه در پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌کنند. شما هم با توجه به کسب و کارتان و بودجه بازاریابی محتوا می‌توانید پکیج مناسب نیازهای شرکت خودتان را انتخاب کنید.

این شرکتهای تولید کننده محتوا عملکرد انعطاف پذیری دارند و به راحتی براساس نیازهای شما، حجم تولید محتوا را در بازه‌های زمانی مختلف، کاهش یا افزایش می‌دهند. البته این شرکتها توانایی هدایت کل راهبرد محتوا یا اجرای آن را دارند. واگذاری تمام مراحل تولید محتوا یا بخشی از آن به شرایط کسب و کارتان و داشتن یا نداشتن مدیریت و تیم محتوا وابسته است.

فریلنسرها

می‌توانید برای تولید محتوا با فریلنسرها کار کنید. اقتصاد گیگی هر روز بزرگتر و قوی‌تر از قبل می‌شود. حالا در حدود صدمیلیون نفر به نحوی در این اقتصاد نقش دارند که اغلبشان هم فریلنسر هستند.

با فریلنسر تحصیلکرده و با تجربه در حوزه کسب و کارتان همکاری کنید. تا بتوانید به راحتی محتوای مرتبط را تولید کند. فریلنسرها قیمت کمتری را پیشنهاد می‌دهند. البته همواره به شما وفادار نمی‌مانند و ممکن است با رقبای شما هم همکاری کنند. همین امر مسائل مربوط به راز داری و برقراری اعتماد دو جانبه را مطرح می‌کند. همین امر زمان بیشتری را برای برقراری تعامل با آنها و اطمینان از دریافت محتوای مناسب می‌طلبد.

درآمد و حقوق کارشناس تولید محتوا

نرخ درآمدهای مختلفی برای کارشناسان تولید کننده محتوا وجود دارد. این درآمد وابسته به عوامل مختلفی است. به طور کلی کارشناسان دورکار و فریلنسر، درآمد کمتری نسبت به کارشناسان تمام وقت و حضوری دارند.

حقوق کارشناسان تمام وقت تولید محتوا در شرکت‌ها معمولاً مشابه سایر کارمندان اداری است و از حقوق پایه وزارت کار یا 3.5 میلیون تومان به بالا (در سال 1400) محاسبه می‌شود. کارکنان تمام وقت از مزایایی مثل بیمه، پاداش و تعطیلات مشابه سایر کارکنان شرکت برخوردار هستند.

کمترین حقوق کارکنان تمام وقت تولید محتوا هم مربوط به محصول نویسی و کپی رایتینگ است که از یک میلیون به بالا پرداخت می‌شود. البته کارکنان پاره وقت تولید محتوا حقوق زیر یک میلیون و حتی زیر پانصد هزار تومان در ماه هم دریافت می‌کنند. تمامی این موارد با توافق بین کارفرما و متقاضی تعیین می‌شود و هیچگونه قانون مشخصی در موردش وجود ندارد.

نوع محتوای تولید شده هم تأثیر زیادی روی درآمد کارشناس تولید محتوا دارد. محتوای متنی کمترین دستمزد و محتوای ویدئویی هم بالاترین دستمزد را به همراه دارد. تولید محتوای متنی معمولاً به صورت کلمه‌ای قیمت گذاری می‌شود. قیمت محتوای فارسی از کلمه‌ای 20 تا 200 تومان برای محتوای عمومی تا تخصصی متغیر است. قیمت محتوا به زبان خارجی هم از کلمه‌ای 100 تا 600 تومان متغیر است. (قیمت در سال 1400)

شرکت‌های تولید محتوا هم طرح‌های مختلفی از پایه تا حرفه‌ای و پیشرفته را در اختیار مشتریان و کسب و کارها قرار می‌دهند. در هر کدام از این پکیج‌ها هم حجم مشخصی از محتوای متنی، صوتی و تصویری در بازه زمانی مشخص در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. حداقل هزینه هم از یک میلیون تا  حداکثر چند ده میلیون می‌رسد.

  البته این شرکت‌ها واسطه‌ای بین تولید کننده اصلی و مشتری نهایی هستند. پس پورسانت آنها به مبلغ نهایی تولید محتوا اضافه می‌شود. به همین دلیل از کل هزینه محتوایی که در این شرکتها به طور مثال کلمه‌ای 50 تومان محاسبه می‌شود، تنها 30 تومان به دست نویسنده اصلی می‌رسد و مابقی  پورسانت شرکت است. البته این شرکت‌ها با نویسندگان متعدد و حرفه‌ای کار می‌کنند. بنابراین از تحویل به موقع و کیفیت کار اطمینان دارید.

چه عواملی روی افزایش حقوق کارشناس تولید محتوا اثر دارد؟

هر تولید کننده محتوا در هر رشته‌ای با یادگیری مهارت‌های مکمل قادر به پیشرفت و دریافت دستمزد بیشتر است. از جمله عواملی که باعث افزایش درآمد کارشناس تولید محتوا می‌شود به شرح زیر هستند:

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی ادیت عکس و فیلم مثل فتوشاپ، الوستریتور، ادوبی پریمیر و افترافکت عکاسی، فیلمبرداری و گویندگی تولید محتوای صوتی و پادکست کار با نرم افزارهای مدیریت پروژه و محتوا مثل ترلو و وردپرس آشنایی با جستجوی کلیدواژه، تحلیل داده و سئو توانایی ترجمه به زبان‌های مختلف طنز نویسی، سناریو نویسی و داستان سرایی

با یادگیری و تقویت این مهارتها حوزه کاری فریلنسر یا کارمند تولید محتوا گسترش یافته و به همان نسبت هم درآمد بیشتری حاصل میشود. برخی از شرکت‌ها هم برای ارتقای مهارتهای کارکنانشان، موارد فوق را به طور رایگان آموزش میدهند. متقاضیان کسب و کار و کارآموزهای محتوا هم باید برای موفقیت در مسیر شغلی به این مهارتها بیشتر توجه کنند.

استخدام کارشناس تولید محتوا در کارلنسر

یکی از پلتفرم‌های حرفه‌ای برای استخدام فریلنسرهای تولید محتوا، سایت کارلنسر است. در این پلتفرم قیمت کمتری نسبت به شرکت‌های تولید محتوا پرداخت خواهید کرد و این قیمت هم کاملا توافقی بین شما و کارشناس تولید محتوا تعیین می‌گردد. چون به طور مستقیم با فریلنسرها تعامل دارید و می‌توانید با آن‌ها چت کنید و نمونه کارهایشان را ببینید.

ثبت پروژه تولید محتوا در کارلنسر رایگان است. فریلنسرها با مهارت های مختلف در تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری آماده ارائه خدمات به افراد، سازمانها و کسب و کارهای مختلف هستند.

با امکان ثبت پروژه تمام وقت، به راحتی می‌توانید اطلاعات تماس مانند شماره تماس و ایمیل فریلنسر را از او بگیرید تا در پروژه‌های بعدی به طور مستقیم با او وارد تعامل شوید. خدمات و سوابق کاری فریلنسرها در داخل پروفایل آنها موجود است. با بررسی آنها به سرعت می‌توانید فریلنسر و کارشناس مناسب و آشنا با کارتان را پیدا کرده و به پروژه دعوت کنید. شما در مورد بودجه و زمان اجرای پروژه با فریلنسر به توافق می‌رسید و موضوعات و جزئیات مدنظرتان را برای تولید محتوا در اختیارش قرار می‌دهید.

در صورت بروز هرگونه مشکل هم سیستم داوری کارلنسر وارد عمل شده و مشکلات ما بین کارفرما و فریلنسر را حل و فصل می‌کند. اگر هر سوال یا ابهامی داشتید، می‌توانید با پشتیبانی تمام وقت و سریع کارلنسر در میان بگذارید. با برونسپاری پروژ‌های تولید محتوا در کارلنسر به نیروی کار نامحدود و مقرون به صرفه دسترسی خواهید داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ کارشناس تولید محتوا استخدام کارشناس تولید محتوا کارشناس تولید محتوا تولید کننده محتوا استخدام کارشناس تولید محتوا تولید محتوا تولید محتوا تولید محتوا تولید محتوای کسب و کارتان محتوای متنی کسب و کار تمام وقت کلمه ای شرکت ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سردار حیدر سوسنی گفت: در یک هفته گذشته همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از ۸۴ تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: همه محتوا‌های مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجار‌های اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنما‌های در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر احترام به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم خصوصا خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتوا‌های مبتذل در فضای مجازی می‌نمایند در اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن