Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا- امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد به یک ضرورت تبدیل شده است و با توجه به شرایط موجود زبان آموزان زیادی ترجیح می دهند به صورت خودخوان زبان انگلیسی را یاد بگیرند. همانطور که مشخص است روش های یادگیری زبان انگلیسی خود جزئی از تخصص تدریس زبان است و زبان آموزانی که در این خصوص اطلاعات کافی ندارند به دنبال راهی موثر برای یادگیری زبان انگلیسی بدون رفتن به کلاس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله ضمن معرفی منابع مرتبط، یاد خواهیم گرفت که چطور زبان انگلیسی را به صورت خودخواد یاد بگیریم.

شما احتمالا با برخی از کتاب های آموزش زبان آشنا باشید؛ برای آموزش زبان به صورت خودخوان چند کتاب به شما معرفی خواهیم کرد. انتخاب کتاب مناسب برای هر زبان آموز به شرایط زبان آموز بستگی دارد. در ادامه با توجه به شرایط کلی افراد دو مجموعه را برای یادگیری خودخوان زبان انگلیسی پیشنهاد خواهیم کرد.

مجموعه اول – American English File

اگر شما پایه زبانی قوی داشته باشید می توانید از مجموعه کتاب های American English File استفاده نمایید که شامل 6 کتاب می باشد. برای شروع یادگیری می توانید از آموزش کتاب American English File Starter که اولین سطح این مجموعه است فرآیند خود را آغاز کنید. این مجموعه یکی از مجموعه های بسیار کامل آموزش زبان در جهان است.

طبیعتا در کنار این مجموعه نیاز خواهد بود که شما تمرین هم داشته باشید. به عنوان نمونه ای از تمرین شما می توانید هر متن از این کتاب ها را که می خوانید پس از اتمام مطالعه خلاصه ای از متنی که خواندید را به همراه شخص دیگری به زبان انگلیسی برای یکدیگر تعریف کنید. اگر هم صحبتی ندارید می توانید خلاصه این متن را با صدای بلند برای خودتان به زبان انگلیسی تعریف کنید. شما با گذشت زمان متوجه تاثیر چشمگیر این تمرین روی سطح زبان خود خواهید شد. به عنوان یک تمرین جایگزین برای این مورد پیشنهاد می شود از مجموعه داستان های کوتاه Oxford Bookwarms استفاده کنید که شامل تعداد زیاد و متنوعی از داستان از سطوح مبتدی تا پیشرفته است. اگر سطح زبان شما کاملا مبتدی است، می توانید از داستان های کوتاه سطح Starter این مجموعه شروع کنید. هر داستان را که به اتمام می رسانید می توانید خلاصه ای از آن را به روشی که قبل تر توضیح داده شد به زبان انگلیسی بگویید.

تمرین دیگری که می توانید انجام دهید تماشای سریال متناسب با سطح زبان تان است؛ اگر سطح زبان شما مبتدی است یکی از معدود سریال های خوبی که می توانید از آن استفاده کنید سریال Extra English است که در 30 قسمت و به صورت اختصاصی برای آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان مبتدی تولید شده است. در خصوص نحوه تماشای سریال با هدف یادگیری زبان پیشنهاد می شود یک بار سریال را تماشا کنید و زیرنویس سریال را فعال نکنید. برای تماشای سریال برای بار اول هدف شما باید این باشد که موضوع کلی داستان را متوجه شوید و در این حین نیازی نیست که واژگان جدید را در دیکشنری چک کنید. یک بار دیگر هم همان قسمت از سریال را تماشا کنید اما این بار می توانید نمایش زیرنویس را هم فعال کنید. برای بار دوم طبیعتا هدف شما از تماشای سریال متوجه شدن جزئیات صحبت های بازیگران است. برای بار دوم شما می توانید واژگانی که برای شما جدید و ناآشنا هستند را در یک دیکشنری چک و در دفتری که مخصوص یادگیری زبان است یادداشت نمایید. برای یادگیری واژگان در نظر داشته باشید که تنها یادگیری معنی یک کلمه کافی نیست، برای یادگیری یک کلمه شما نیاز هست که تلفظ صحیح آن را در یک دیکشنری چک کنید (در دیکشنری آنلاین وب سایت کمبریج شما هم می توانید تلفظ امریکن و هم تلفظ بریتیش کلمات را چک کنید)، باید نقش دستوری کلمه را یاد بگیرید، یعنی اینکه کلمه ای که یاد گرفتید فعل است، اسم است، صفت است، قید است...، باید یاد بگیرید که آیا بعد از کلمه ای که یاد گرفتید آیا نیاز است که مثلا از حرف اضافه ای استفاده شود، اگر نیاز است باید بدانید که برای آن معنی از کلمه که یاد گرفتید چه حرف اضافه ای باید استفاده کرد، اگر کلمه ای که یاد گرفتید مثلا یک اسم است، باید بدانید که آیا آن اسم قابل شمارش است یا غیر قابل شمارش و موارد دیگری از این قبیل.

برای سریال هم شما بعد از اینکه هر قسمت را تماشا می کنید بهتر است خلاصه ای از آن را به زبان انگلیسی برای هم صحبت تان و یا برای خودتان بگویید.

همچنین شما می توانید به جای تماشای سریال یا انیمیشن از پادکست های آموزش زبان انگلیسی که نسبتا زیاد هم هستند استفاده کنید. یکی از بهترین پادکست ها، موردی تحت عنوان ESLPOD است که قسمت های جذاب و متنوع زیادی دارد. نحوه استفاده از پادکست هم شبیه به شیوه ای است که در بالا برای فیلم و سریال توضیح داده شد.

مجموعه دوم – Top Notch

اما اگر پایه زبانی شما خیلی قوی نیست و می خواهید با کتاب هایی که سطح نسبتا پایین تری داشته باشند شروع به یادگیری زبان انگلیسی نمایید می توانید از کتاب های Top Notch استفاده کنید که در 4 سطح منتشر شدند و هر کدام از این سطح ها هم معمولا به دو قسمت A و B تقسیم می شود. در خصوص این مجموعه هم اگر بخواهید از ابتدا شروع به یادگیری کنید می توانید با آموزش کتاب Top Notch Fundamentals A شروع کنید.

برای مجموعه Top Notch نیز می توانید از منابعی که برای مجموعه American English File معرفی شدند به همان صورت استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که برای مجموعه کتاب های Top Notch بعد از تکمیل مطالعه این مجموعه 4 سطحی، نیاز هست که مجموعه دیگری تحت عنوان Summit که در واقع در ادامه همین مجموعه چاپ شده است را نیز مطالعه و تمرین کنید.

شما چه از کتاب های American English File استفاده کنید، چه از کتاب های Top Notch استفاده کنید و یا از هر مجموعه دیگری باید توجه داشته باشید که مهم ترین تمرین برای یادگیری موثر زبان انگلیسی صحبت کردن است و باید آن را با یک پارنتر یا همان هم صحبت انجام دهید. این هم صحبت هم می تواند دوستی باشد که سطح زبان او حداقل متوسط باشد و یا می تواند حتی یک معلم خصوصی باشد. شما حتی می توانید از وب سایت های خارجی هم پارتنر از کشورهای دیگر پیدا کنید. مثلا به عنوان یک مورد در وب سایت italki.com که یک وب سایت تبادل زبانی است شما می توانید هم صحبت هایی از کشورهای دیگر پیدا کنید؛ در این وب سایت شما باید فردی را پیدا کنید که سطح زبان انگلیسی او متوسط رو به بالا باشد و بخواهد زبان فارسی یاد بگیرد. شما در واقع به یکدیگر برای یادگیری زبان های فارسی و انگلیسی کمک می کنید.

در تکمیل توضیحات فوق باید در نظر داشته باشید که یادگیری زبان کاری نیست که بتوان آن را در مدت خیلی کوتاهی (مثلا چند هفته) انجام داد؛ یادگیری زبان یک فرآیند حداقل میان مدت است که اگر تمرینات شما موثر و همچنین مستمر باشد موفقیت در یادگیری حتمی است. پس انتظار بیش از حد از خود نداشته باشید و در این مسیر به هیچ وجه ناامید هم نشوید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منزل زبان انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: حزب‌الله استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: حزب‌الله استفاده از موشک‌های بسیار مؤثر و ضد استحکامات از نوع «برکان» را آغاز کرده است.

در همین راستا، دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز نوشتند: حزب‌الله در حال یادگیری است و هر روز عملکرد تسلیحاتش را بهبود می‌بخشد و مرگبارتر می‌شود.

این رسانه‌ها گزارش دادند: صدمات جدی ناشی از پهپادهای حزب‌الله نشان‌دهنده یک منحنی یادگیری برای حزب‌الله است، طوری که این پهپادها به مناطقی می‌رسند که رادارها قادر به پوشش آنها نیستند.

طبق اعلام این رسانه‌ها، برنامه چنین پهپادهایی نیازمند توانایی‌های فنی و اپراتورهای ماهر است و حزب‌الله این را یاد گرفته است.

حزب‌الله لبنان چهارشنبه مقر فرماندهی جاسوسی سری رژیم صهیونیستی را با چند پهپاد و موشک هدف قرار داد. عملیات ترکیبی حزب‌الله منجر به زخمی شدن ۱۹ صهیونیست شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گزارشی درباره سعدی شیرازی به زبان انگلیسی + فیلم
  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • رسانه عبری: حزب‌الله استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • عاطفه آنجا بود
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • روش های بازکردن قفل گوشی
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد