Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول اعلام کرد: گروه سنی ۱۷ ساله برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ از امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در دزفول فراخوان شدند.

طبق نظر کمیته فنی واکسیناسیون وزارت بهداشت، واکسن اختصاص داده شده برای این گروه سینوفارم بوده که بدین وسیله از همه افراد به ویژه این گروه سنی دعوت می‌شود بدون توجه به شایعات فضای مجازی و کمپین‌های تبلیغاتی ضد واکسیناسیون کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و نسبت به ایمن سازی خود در مقابل بیماری کووید ۱۹ اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی زیر ۱۷ سال نیز در صورت ابلاغ رسمی از سوی وزارت متبوع متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، به طور کلی کلمه عبارتی از رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی انسان و سلامت جسمی که شامل همه قابلیت‌های جسمی و بدن است می‌شود.همانطور که سازمان جهانی بهداشت هم عقیده دارد سلامتی نبود بیماری جسمی در بدن نیست بلکه نداشتن هیچگونه مشکل روانی، اجتماعی و همچنین جسمانی برای هر شخص است.

کسی که بخواهد جسم و روحی سالم داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت و پیگیری همه جانبه به این هدف‌خودبرسد.
معمولا هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با یک شعار آغاز می‌شود که شعار امسال «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است. این درحالیست که هر روز با هدفی متفاوت و در راستای شعار آغاز می‌شود تا فرهنگسازی سلامت به درستی و با جزئیات دقیق نهادینه شود. روز نخست هفته سلامت ۱۴۰۳ به «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» روز دوم «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» روز سوم «سلامت خانواده و سلامت زمین» روز چهارم «سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی» روزپنجم «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» روز ششم «سلامت خانواده و جوانی جمعیت» و روز هفتم «سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی» نامگذاری شده است.

همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند

در همین خصوص فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری انا در رابطه با هفته ملی سلامت اظهار کرد: مفاهیم بنیادین سلامت بر اساس اولویت‌های ملی در هفته سلامت تبیین می‌شود. در همین جهت مردم، سازمان‌های مختلف کشور و وزارت بهداشت که در شکل‌گیری سلامت نقش دارند در جریان اولویت‌های سلامت قرار گرفته و گفتمان سازی شکل می‌گیرد. روز اول این هفته به نام سلامت خانواده حق و مسئولیت همگانی شکل گرفته است. سلامتی نه تنها حق آحاد ملت است بلکه تک تک افراد در شکل گیری آن مسئولیت فردی و اجتماعی دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌های سلامت خانواده و نظام ارجا به عنوان جدید‌ترین برنامه وزارت بهداشت تعریف شده است که در راستای برقراری عدالت و دسترسی همگانی به خدمات با کیفیت سلامت بدون دغدغه‌های مالی به ویژه در کلان شهر‌ها است.

مردم در برابر چالش‌های سلامت تنها نیستند

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت افزود: در این برنامه پزشکان به بیمار نگاه فوق تخصصی نداشته بلکه از یک بعد جامع و کاملی از ابعاد مختلف سلامت نگاه می‌کنند. هرفردی دارای یک مراقب سلامت خواهد شد و پزشک خانواده او را تحت پوشش خدمات قرار می‍‌دهد. به عبارت دیگر مردم در برابر چالش‌های سلامت تنها نیستند.

رضایی مطرح کرد: نگاه برنامه سلامت خانواده نگاه صرفا درمان نگر و بالینی نیست بلکه نگاهی به سبک زندگی سالم، سواد سلامت، توانمند‌سازی مردم، ایجاد سلامتی در بدن و نگاه پیشگیرانه است.

وی گفت: در شکل گیری سلامت، نقش مردم از درون خانواده تا محل کار و زندگی روزانه آنها در شکل گیری سلامت که هم سلامت جسمی و هم سلامت ذهنی است تاثیر دارد. معقوله فرهنگ سلامت، موضوع دیگری است که به آن پرداخته می‌شود و فرهنگ سلامت به عنوان لایه‌ای از جامعه در همه ابعاد سلامت تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • میزبان کار خود را با برد آغاز کرد/ برتری تایلند برابر چین
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز + ساعت و برنامه کامل بازی‌ ها
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز؛ ساعت و برنامه کامل بازی‌ها
  • آغاز فوتسال جام ملتهای آسیا از امروز
  • این مربی فوتبال امروز به شهادت رسید
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور