Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت منابع انسانی از مهمترین بخش های هر اداره ای می باشد... - اخبار بازار -

مدیریت منابع انسانی از مهمترین بخش های هر اداره ای می باشد. از آنجا که مدیریت و سازماندهی آن مستلزم صرف هزینه های بسیار زیادی می باشد، جستجوی راه هایی که بتوان با اتکاء بر آن هزینه ها را تقلیل داد و بازدهی کار را نیز افزایش داد، بسیار ضروری به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم حضور و غیاب به عنوان یکی از مهمترین بخش های مدیریت منابع انسانی  می باشد. در صورتی که یک سازمان برخوردار از اتوماسیون اداری باشد، بدون اتصال به نرم افزار های حضور و غیاب، قادر به مدیریت یکپارچه و سیستمی منابع انسانی نخواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر نقش نرم افزار حضور غیاب در اتوماسیون منابع انسانی می پردازیم.

نقش نرم افزار سیستم حضور و غیاب در اتوماسیون منابع انسانی

به طور کلی کاهش هزینه ها در هر اداره ای مستلزم افزایش بازدهی و راندمان کاری در بخش منابع انسانی می باشد. همین امر نقش نظارت و مدیریت بر منابع انسانی را بیش از پیش پررنگ می نماید. اما نظارت و مدیریت به شیوه سنتی می تواند با معایبی همراه باشد. به خصوص در عصر حاضر که با پیشرفت علم و تکنولوژی همه چیز شکل سیستمی و یکپارچه به خود گرفته است، دیگر نمی توان بر پایه روش های سنتی، نظارت بر عملکرد و کارایی کارمندان و کارکنان در محیط کار را داشت. حضور به موقع و همچنین خروج به موقع از محل کار توسط کارمندان و کارکنان مستلزم ابزار های نظارتی نوین و جدیدی می باشد که با اتصال به اتوماسیون اداری بتواند بیشترین بازدهی و کمترین اتلاف وقت را در بر داشته باشد و بدین صورت از بار هزینه ها به میزان زیادی کاسته شود. به همین منظور متوجه خواهیم شد که نقش نرم افزار هایی مانند سیستم حضور و غیاب در اتوماسیون منابع انسانی بسیار مهم و حیاتی است تا مدیران را جهت مدیریت و پیشرفت در حیطه کاری خود یاری نماید.

 

مزایای استفاده از نرم افزار حضور غیاب

همانطور که ذکر شد نقش سیستم حضور و غیاب در توسعه منابع انسانی بسیار مهم است، اما برای درک بهتر این موضوع بهتر است به تشریح برخی از مزایای استفاده از نرم افزار حضور غیاب  بپردازیم:

جلوگیری از اتلاف وقت یکی از مهمترین مزایای استفاده از نرم افزار حضور غیاب در محل کار و ادارات میباشد. چنانچه کارمندان در بخش منابع انسانی فعالیت های خود را به صورت دستی و سنتی انجام دهند، موجب صرف زمان زیادی خواهد گردید و در نتیجه به افزایش نیروی کار بیشتر و صرف هزینه بیشتر خواهد انجامید. در صورتی که با استفاده از نرم افزار حضور غیاب می توان از زمان حضور و ترک محل کار به آسانی مطلع شد.دستیابی به اطلاعات صحیح و شفاف از ویژگی های نرم افزار حضور غیاب است، امکان خطا در ثبت ورود و خروج این نرم افزار در صورت تعریف صحیح داده ها به صفر می رسد.ایجاد احساس مسئولیت بیشتر در کارمندان یکی از پیامدهای استفاده از نرم افزار حضور غیاب است.این نرم افزار امکان هرگونه سوء استفاده برخی از کارمندان را در دور زدن قوانین حضور و غیاب به صفر می رساند  و از این رو باعث افزایش بازدهی و بالا رفتن راندمان کاری خواهد شد.انتقال اطلاعات ثبت شده در نرم افزار حضور و غیاب به دیگر سیستم های اداره از جمله بخش حقوق و دستمزد، می تواند به محاسبه دقیق این بخش بیانجامد و بدین ترتیب انگیزه کارمندان را جهت حضور منظم در محل کار افزایش دهد.انعطاف پذیر بودن نرم افزار حضور غیاب از ویژگی های بارز آن می باشد که استفاده از نرم افزار را جهت هر محیط کاری و با هر برنامه  زمانی کاری میسر می سازد و حضور و غیاب کارمندان را براساس ساعات فعالیت آن ها در زمان های مختلف همچنان مورد محاسبه دقیق قرار می دهد.محاسبه دقیق کلیه غیبت ها، اعم از غیبت های موجه و غیر موجه، که می تواند با توجه به نوع غیبت در محاسبه دقیق حقوق و دستمزد اثر گذار باشد.

تمام مزایایی که در ارتباط با اتوماسیون سازی حضور و غیاب ادارات به وسیله نرم افزار حضور غیاب شرح داده شد، به دادن اطلاعات درست و دقیق می انجامد که در نهایت موفقیت در حوزه کاری مورد نظر را به دنبال دارد.

توسعه منابع انسانی با ابزار هوشمند

امروزه با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی استفاده از ابزار هوشمند و دقیق امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین می توان از مهمترین بخش هر کسب و کار و اداره، یعنی منابع انسانی شروع نمود و توسعه منابع انسانی را با ابزار هوشمندی مانند نرم افزار حضور غیاب، توسعه و رشد داد. سیستم حضور و غیاب بخش جدا ناپذیری از اتوماسیون اداری محسوب می شود و با یکپارچه سازی آن، می توان به نتایج موفقیت آمیزی دست یافت. کلیه مدیران، کارفرمایان و یا افرادی که بخش منابع انسانی ادارات را مدیریت می نمایند، می توانند از نرم افزار های جامع و به روزی که در بازار عرضه شده است به عنوان ابزار هوشمند جهت دسترسی آسان و کسب اطلاعات سیستم حضور و غیاب استفاده نمایند.  نرم افزار تایمزی  به عنوان یکی از نرم افزار های جامع و دقیق در این حوزه می باشد. شما می توانید با توجه به سطح کار خود، از کسب و کار کوچک گرفته تا سطح کاری بزرگ از کلیه امکانات این نرم افزار استفاده نمایید. انعطاف پذیر بودن و امکان تعریف هر گونه ساعات و روزهای کاری بر اساس سیستم کاری شما، امکان ثبت تردد کارکنان در محل درخواستی شما، اعم از اداره و یا دورکاری و ... از قابلیت های مختلف این نرم افزار حضور و غیاب است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستم حضور و غیاب مهمترین بخش نرم افزار نرم افزار منابع انسانی محاسبه دقیق هزینه ها محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد

مراسم تکریم استاندار قبلی و معارفه استاندار جدید مازندران، با حضور وزیر کشور آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور یک و نیم ساعت دیرتر از زمان معین، در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران از دقایقی پیش آغاز شد.

در ابتدای مراسم، قاسم عزیززاده گرجی؛ سرپرست معاونت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: امروز در شرایطی مراسم تودیع حسینی پور را برگزار می‌کنیم که در جهت رشد و تعالی، مردم داری و ایجاد شرایط برای وحدت و همدلی در جهت رفع موانع و کاستی ها و دور ساختن مسائل از حواشی و رساندن به فهم مشترک برای پیشرفت همه جانبه استان تلاش شده است.

وی از حضور میدانی، تلاش شبانه روزی و سعه صدر و حرکت تحولی استاندار سابق استان برای گره گشایی از مشکلات استان به نمایندگی از تمام خدمتگزاران مازندران قدردانی کرد.

عزیززاده گرجی ادامه داد: استفاده از نیروهای نخبگانی، سفرهای شهرستانی، ارتباط با سایر استان‌ها و دیپلماسی اقتصادی برای ارتباط با کشورهای همجوار، و خدمت مخلصانه برای اعتلای سطح فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان از دیگر زحمات آقای حسینی پور در مدت 29 ماه و 17 روز خدمتگزاری بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مسیر پیشرفت و ترقی استان همچنان با حضور یوسف نوری؛ استاندار جدید مازندران ادامه یابد. 

وزیر کشور در بدو ورود به استان در فرودگاه دشت ناز به خبرنگاران گفت: تغییر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بنا به درخواست خودش بوده و او را در پست دیگری به خدمت می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه سرنوشت‌ساز بارسلونا در غیاب لاپورتا
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه