Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته از ۳۱ شهریور تا ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته - ایران آگروفود ۲۰۲۱» از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته "ایران آگروفود ۲۰۲۱ " در راستای سیاست امنیت غذایی و اقتصاد مقامتی و به منظور معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های شرکت‌های فعال در در این صنایع و رونمایی از آخرین دستاورد‌های تکنولوژی و علمی این حوزه افتتاح شد.

غلامرضا دارابی یک مدیر صنایع غذایی با اشاره به روند تکمیل زنجیره تولیدی، موضوع کشتار مرغ، اظهار کرد: در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال، موضوع احیای یک واحد کشتارگاه مرغ در دستور کار قرار گرفت. این واحد کشتارگاهی که پس از چند سال فعالیت به دلیل مشکلات اقتصادی از چرخه تولید خارج شده بود، در اسفندماه سال گذشته به روند احیا برگشت و هم اکنون بازگشت این واحد تولیدی به چرخه تولید کشتارگاهی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو هفته آینده فعالیت خود را کشتار و بسته بندی مرغ آغاز کند.

همچنین زهر پایداری یک فعال صنعت غذایی نیز بیان کرد: تعداد نیروی انسانی شاغل در این واحد تولیدی قبل از تعطیلی کارخانه ۱۲۰ نفر شامل اداری، قطعه‌بندی و ترابری بوده است که با انتقال مالکیت این شرکت، در حال حاضر برای ۱۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های توسعه‌ای میزان اشتغال تا دو هزار نفر افزایش یابد. هدف این مجموعه در آینده نه چندان دور تبدیل شدن به بزرگترین شهر پروتئینی خاورمیانه است که هم اکنون مراحل اداری و اخذ مجوز و طراحی پلت‌فرم را طی می‌کند و در عمل به اثبات خواهیم رساند.

وی مشارکت در تکمیل ظرفیت مرغداری‌هایی که بنا بدلایلی بخشی از ظرفیت تولیدی آن‌ها خالی است را در اولویت دانست و افزود: مشارکت در تامین سرمایه اولیه، تامین نهاده، جوجه‌ریزی و هر مانعی که موجب شده است مرغداران با حداقل ظرفیت فعالیت کنند را با یک برنامه مدون و علمی را با گارانتی فروش تضمینی می‌توان توسعه داد.

او گفت: بخش اعظمی از هزینه تولید مرغ به تامین نهاده‌های دامی و کنسانتره برمی‌گردد که می‌توان با انعقاد قرارداد بین بخشی با واحد تولیدی که در زمینه تولید نهاده و بسته بندی خوراک دام فعالیت می‌کند، تامین کرد تا بتوان مرغ مورد نیاز کشتارگاه احیا شده را تامین و نیازی به ورود مرغ از مرغداری‌های سایر نقاط کشور نبوده و فعالیت مرغداری‌های شهرستان با حداکثر ظرفیت بتواند علاوه بر تامین نیاز شهرستان ساوه به سایر استان‌ها ارسال شود.

علی پایداری دیگر مدیر صنایع غذایی نیز گفت: این مجتمع در مساحتی به وسعت ۳۲۰ هکتار در سال ۱۳۶۵ شروع به فعالیت کرد و علاوه بر تولید شیر در بخش کشاورزی نیز وارد عرصه انواع تولیدات باغی و زارعی شد.

امیر اله‌وردی افزود: این مجموعه در سال ۱۳۹۷ با توجه به تغییراتی که در ساختار مدیریتی ایجاد کرد، شاهد گسترش وسعت بنا‌های مجموعه و افزایش چشمگیر کیفیت و کمیت شیر تولیدی شد.

وی بیان کرد: امید است با اتمام فاز‌های توسعه و بهره برداری رسیدن واحد ۲۵ هزار راس مولد، مقدار شیر تولیدی را به سقف هزار تن در روز برساند تا بخش عظیمی از نیاز کشور را مرتفع سازد.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۴۰ هزار تن مرغ از مرغداری‌های برخی استان‌های کشور توسط این مجموعه کشتار و بسته بندی می‌شود و با آغاز به کار کشتارگاه ظرفیت پذیرش و کشتار مرغ افزایش چشمگیری خواهد داشت.

او بیان کرد: در فاز نخست فعالیت این کشتارگاه برای کشتار روزانه ۱۰۰ تن مرغ هدفگذاری شده است و با اجرای طرح توسعه‌ای این میزان به چند برابر افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی مواد غذائی نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی صنایع وابسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان البرزگفت: در استان البرز بخش مهمی از تولیدات در بخش باغی، زراعی و دامی توسط کشاورز، دامدار و تولید کننده، انجام می‌شود و این بیانگر مردمی بودن اقتصاد در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی در استان البرز است.

وی افزود: در این میان جهاد کشاورزی نقش هدایت، راهبردی، تسهیلگری، کمک به صدور مجوزها و حل و فصل مشکلات در حوزه تولید را بر عهده دارد و تولید توسط بهره‌بردار، کشاورز، تولیدکننده، دامدار و مرغدار در حال انجام است. به این شکل حجم تولیدات برای مصرف وارد بازار استان شده و مازاد آن هم به استان‌های هم مرز و مجاور فرستاده می‌شود و متقابلا از استان‌های دیگر هم به استان البرز وارد می‌شود.

حسنی مقدم بیان کرد: طبق سند ابلاغی مقام معظم رهبری وظیفه اصلی و اساسی جهاد کشاورزی امنیت غذایی است. امنیت غذایی یعنی تولید غذا و بعد فراهم کردن دسترسی آحاد مردم به غذای کافی است. خوشبختانه بالای ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور در داخل در حال تولید بوده و در استان البرز هم به همین شکل است. چون استان البرز جزو استان‌هایی است که تراکم جمعیتی دارد، یعنی قریب ۳.۵ میلیون نفر جمعیت در این استان زندگی می‌کنند و قریب ۳.۷  درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه کمبودی در زمینه کمبود کالاهای اساسی در استان البرز وجود ندارد، چون از محل تولیدات استان تامین شده و یا اینکه از استان‌های همجوار وارد بازار می‌شود. بنابراین با توجه به توانمندی‌های تولید وفور کالاها و مواد غذایی را در استان داریم که اعم از میوه‌ها، مواد پروتئینی، شکر و مرغ و.. است.

حسنی مقدم در ادامه اظهار کرد: در بعضی از محصولات هم مثل تخم مرغ، شیر در استان مازاد تولید داریم و بعضی محصولات دیگر هم با کمبود تولید مواجه هستیم که در این زمینه برنامه‌های بلند مدتی برای افزایش حجم تولیدات در سازمان جهاد وجود دارد.

وی درخصوص وضعیت بازار گفت: هیچکدام از اقلام اساسی دولتی شامل برنج، شکر و گوشت منجمد و گوشت مرغ که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود، افزایش قیمت نداشته است و اگر موردی از افزایش قیمت مشاهده می‌شود، این گران فروشی است و گرانی نیست.

حسنی مقدم ادامه داد: در خصوص گران فروشی هم باید با آن برخورد شود. بازرسی از خرده فروشی‌ها برعهده وزارت صمت و اتاق اصناف است. البته این نظارت و بازرسی به جدیت در حال انجام بوده و روزانه از واحدهای صنفی بازدید و بازرسی می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی درخصوص عملکرد جهاد کشاورزی بر نظارت بر تامین و توزیع اقلام خوراکی گفت: جهاد کشاورزی در راستای وظایف و تعهدات خود در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰پرونده تعزیراتی تشکیل داده که در این زمینه بالغ بر۱۸ میلیارد تومان جریمه صورت گرفته است. اما وظیفه ما در جهاد کشاورزی تامین و تولید مواد غذایی بوده لذا در این حوزه جهاد نظارت و بازرسی مراکز عمده تولید، انبارها و سردخانه‌ها را بر عهده دارد. البته جهاد کشاورزی در کنار ارگان‌های دیگر ایستاده و در کار کارگروه‌های که تشکیل می‌شود مشترکا در بازرسی‌ها شرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران