Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهدایت الله موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این اعتبار برای آبرسانی سیار با تانکر  و خرید مخزن یک هزار لیتری برای مناطق عشایری خوزستان هزینه می شود. 

وی افزود : حدود ۱۲۰ نقطه عشایری دارای تنش آبی در خوزستان شناسایی شده است که اقدام لازم برای رفع مشکل آنها در حال انجام است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر خوزستان ادامه داد : ۲۹ تانکر نیز همچون سال های گذشته آبرسانی به دیگر مناطق عشایریر خوزستان را انجام می دهند .

وی گفت : در یک سال گذشته حدود ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف به عشایر این استان اختصاص یافت که حدود ۴۳۰ میلیارد آن پرداخت شده و با پرداخت این تسهیلات برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است .

مدیرکل امور عشایر خوزستان افزود:برای امسال نیز حدود ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات از سوی بانک ها پیش بینی شده تا در قالب طرح های اشتغالزایی به عشایر استان خوزستان پرداخت شود.

۳۹ هزار خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۷۰ هزار نفر پاییز و زمستان را  در خوزستان سپری می کنند.

برچسب‌ها جامعه عشایری خشکسالی خوزستان آبرسانی سیار پروندهٔ خبری تلاش ها برای رفع تنش آبی در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه عشایری خشکسالی خوزستان جامعه عشایری خشکسالی خوزستان آبرسانی سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: اداره امور عشایر همدان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و با حضور راهداران و عوامل انتظامی، در راستای توسعه گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ و ایجاد نوروزگاه ها، سیاه چادرهای عشایری برای استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر همدان، نهاوند و تویسرکان برپا کرده است.

جعفر کاویانی دلشاد افزود: همچنین درمناطق گردشگری سطح شهر و نیز تپه تاریخی و باستانی هگمتانه سه سیاه چادر عشایری مستقر هستند.

وی کاویانی دلشاد افزود: این رویداد با هدف اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم عشایری و ارائه صنایع دستی معرف جامعه عشایری مورد استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی انجام می شود و تا ۱۸ فروردین میزبان شهروندان و گردشگران هستند.

مدیر اداره امور عشایر همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ورودی و خروجی‌ها و نزدیک ۳۰ کیلومتر مانده به شهر اتفاق می‌افتد پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در استان همدان با هدف کاهش تصادفات راه‌اندازی شده است.

دیگر خبرها

  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان
  • اسکان اضطراری خانواده‌های مناطق پرخطر ریزش کوه