Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@08:54:27 GMT

تکلیف طرح قانون اعلام دارایی مسوولان چه شد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۱۲۹

تکلیف طرح قانون اعلام دارایی مسوولان چه شد؟

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ متاسفانه طرح‌ها و لوایح متعددی وجود دارند که یا هنوز مراحل تصویب را طی نکرده و مسکوت مانده‌اند و یا حتی تصویب شده‌اند، یا آیین‌نامه اجرایی آنها تهیه نشده یا این مرحله را هم طی کرده، اما برای اجرا ابلاغ نشده است.
البته باز متاسفانه قوانین و مقرراتی هم وجود دارند که همه فرآیند تصویب تا ابلاغ را طی ‌کرده‌اند، اما به علت عدم پیگیری و نظارت کافی از سوی مجلس یا سایر قوا، به شکل کامل و مناسب اجرا نشده و بازخورد آنها برای رفع اشکالات احتمالی اخذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدیهی است یکی علل بروز برخی از نابسامانی‌ها در سیستم اجرایی کشور را باید در همین موضوع یعنی عدم اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات جستجو کرد که امید است با عنایت الهی و همت مسوولین انقلابی سه قوه، این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.
با این حال در بین طرح‌ها و لوایح مورد اشاره سه طرح وجود دارد که به نظر می‌رسد از اهمیت بیشتری برخوردارند و اجرای آنها همچنان در ردیف مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی قرار دارد.
این طرح‌ها و لوایح عبارتند از قانون اعلام دارایی مسوولین، قانون شفافیت آرای نمایندگان مجلس و طرح صیانت از فضای مجازی که بعضأ تاکنون چند بار در فرآیند تصویب قرار گرفته و مجددأ به بهانه‌های مختلف و جوسازی برخی رسانه‌ها و افراد معلوم الحال از دستور کار خارج شده‌اند.
امید است با عنایت به هماهنگی و همدلی قوای سه گانه در دوره جدید، به زودی شاهد تصویب، ابلاغ و اجرای کلیه موارد مسکوت، به خصوص اابلاغ و اجرای این سه مورد باشیم.
************

احمدرضا هدایتی
کارشناس ارشد مدیریت

************

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون شفافیت آرای نمایندگان مجلس طرح صیانت از فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با تقدیر از بخش نیروهای مسلح و دفاعی کشور که حماسه مهم را خلق کردند، گفت: این پیام قاطع از سوی نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی داده شد که در مقابل هر گونه تعدی، پاسخ کوبنده‌ای را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارائه لایحه از سوی دولت، در مجلس نیز مورد تصویب قرار گرفت و پاره‌ای از اختلاف نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیأت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال رفع شد.

منظور اضافه کرد: فکر می‌کنم که بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شده و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه ۵ ساله پیشرفت را رسماً دریافت و شروع کنیم.

منظور با اشاره به تغییر رویکردهای رخ داده در قانون برنامه هفتم گفت: این تغیرها به دلیل پیشرفت و رشد اقتصادی بالا در ۵ سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت‌های جدید وتغییر رویکردها دربرنامه هفتم نسبت به برنامه‌های گذشته راتبیین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: محتوای برنامه هفتم دربودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ به این معنا که آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده وبودجه دو مرحله‌ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

منظور گفت: بخش اول درانتهای آبان ماه ارائه شد ولی با توجه به اینکه رسیدگی به بودجه در مجلس، در شورای نگهبان ومجمع تشخیص طولانی شد، ما در روزهای آخر سال یعنی دقیقاً در ۲۷ اسفندماه، شاهد این بودیم که قسمت اول قانون که احکام، تبصره، جداول کلان وسقف های درآمد و هزینه به دولت ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ماده ۱۸۱و ۱۸۲ مجلس دولت رامکلف کرده که ده روز پس ازدریافت لایحه بخش دوم را ارائه کند که با توجه به تعطیلات نوروز، دولتمردان مشارکت کردند ودر اولین روزی که مجلس شروع به کار کرد یعنی در ۱۹ فروردین، بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم و اعلام وصول انجام شد.

تکمیل می‌شود....

کد خبر 6079674 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • فهرست مجوزهای کسب و کار اعلام شد+جدول
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اجرایی شدن قانون جدید تجارت مرزی در خصوص کولبری و ملوانی
  • فهرست مجوزهای کسب و کار تاییدمحور اعلام شد