Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@08:19:03 GMT

بازتاب سخنرانی رئیسی در رسانه‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۱۷۷

  به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس بخش‌هایی از سخنرانی رئیسی در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرد و گزارش داد: رئیس جمهور ایران در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل به انتقاد از آمریکا پرداخت و گفت که این کشور از تحریم به عنوان یک ابزار جنگی جدید استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آسوشیتدپرس در ادامه صحبت‌های رئیسی را با سخنرانی‌های حسن روحانی در سال‌های گذشته در مجمع عمومی مقایسه کرد و نوشت: ابراهیم رئیسی در مقایسه با فرد قبلی یک سخنرانی منتقدانه‌تر و بی‌پرده در رابطه با سیاست خارجی آمریکا ارائه داد. 

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست سالانه مجمع عمومی تاکید کرد که ایران خواهان از سرگیری مذاکراتی است که به رفع تحریم‌های آمریکا بینجامد. 

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش خود در این باره آورده است: رئیس جمهوری جدید ایران روز سه شنبه گفت که تلاش‌های آمریکا برای هژمونی به شکل تاسف باری شکست خورده است. 

روزنامه واشنگتن پست با انتشار بخش‌هایی از صحبت‌های روز سه شنبه رئیس جمهوری کشورمان در سازمان ملل نوشت که سخنرانی ابراهیم رئیسی در سازمان ملل نشان دهنده هویت جمهوری اسلامی و جایگاهی است که ایران خود را در جهان می‌بیند. 

شبکه فرانس۲۴ هم گزارش داد: رئیس جمهور ایران در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی گفت که از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند اما به طور همزمان به انتقاد از آمریکا پرداخت و تاکید کرد که تحریم برای آمریکا تبدیل به یک ابزار جنگی علیه ملت‌ها شده است. 

شبکه بلومبرگ در گزارشی ضمن انتشار سخنان سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: رئیس جمهور ایران در این سخنرانی گفت که کشورش پس از خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دیگر به آمریکا اعتماد نخواهد کرد. 

همچنین رسانه‌های صهیونیستی، ازجمله روزنامه‌های اورشلیم پست، هاآرتص و تایمز آو اسرائیل سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی که به صورت ویدئویی پخش شد را منتشر کردند و بخش‌هایی از صحبت‌های او درباره آمریکا و رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار دادند. 

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد: رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه «هژمونی آمریکا دیگر در جهان اعتباری ندارد»، انتقاد کرد که این کشور از تحریم به عنوان یک سازوکار جنگی علیه ایران استفاده می‌کند. 

شبکه‌های سی. ان. ان، الجزیره، المیادین، پایگاه خبری نشنال نیوز، خبرگزاری‌های یاهو نیوزو شینهوا، رادیو بین الملل فرانسه، شبکه آی۲۴ نیوز ازجمله رسانه‌های متعدد دیگری بودند که سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را پوشش دادند.

کد خبر 628374 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی سازمان ملل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند

معترضان حامی فلسطین سخنرانی «جو بایدن» در جریان کارزار انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی را با سر دادن شعارهایی در اعتراض به حمایت‌های او از جنایات رژیم صهیونیستی مختل کردند.

به گزارش ایسنا، در جریان سخنرانی روز چهارشنبه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره حوزه بهداشت و درمان که شهر «رالِی» در ایالت کارولینای شمالی معترضان حامی فلسطین سخنرانی او را با سر دادن شعار در حمایت از غزه متوقف کردند.

به نوشته پایگاه «ان.بی.سی نیوز»، محافظان امنیتی بعد از آنکه این معترضان در واکنش به صحبت‌های بایدن گفتند: «پس بهداشت و درمان در غزه چه می‌شود؟» ۲ نفر از آن‌ها را به بیرون از محل تجمع منتقل کردند.

در جریان این سخنرانی معترضان با فریاد به بایدن اعتراض کردند که بیمارستان‌ها در غزه بمباران می‌شوند و او را «همدست در جنایات» رژیم صهیونیستی خواندند اما رئیس جمهور آمریکا در پاسخ مدعی شد: «همه حق بهداشت و درمان را دارند» و گفت که از مستمعین سخنرانی می خواهد «نسبت به آن‌ها صبور باشند.»

بایدن در ادامه گفت که این معترضان «حق دارند» و ادعا کرد: «ما باید کمک‌های خیلی بیشتری را وارد غزه کنیم.»

معترضان حامی فلسطین همچنین در خارج از محل برگزاری این سخنرانی نیز تجمعی را برگزار کردند.

برپایی این تجمعات در حاشیه مراسمات و تجمعات انتخاباتی بایدن در ماه‌های اخیر امری رایج بوده است.

از زمان عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» رزمندگان حماس علیه رژیم صهیونیستی و متعاقب آن تشدید محاصره به همراه عملیات از هوا، دریا و زمین از سوی این رژیم علیه غزه جو بایدن با تظاهرات‌های مکرر و پی در پی در حمایت از برقراری آتش‌بس در این باریکه و در اعتراض به حمایت‌هایش از رژیم مواجه شده است.

سخنرانی بایدن در ماه ژانویه با موضوع سقط جنین نزدیک به ۱۲ بار توسط معترضان حامی فلسطین مختل شد و در پی این رخداد تیم او تلاش کردند جلوی این اتفاق را با کوچکتر کردن مراسم ها و پنهان نگه داشتن مکان‌های دقیق سخنرانی‌های او برای مدتی طولانی تر از حد معمول بگیرند.

به نوشته ان.بی.سی نیوز، بایدن با فشار بسیاری از هم‌حزبی‌های خود برای آنکه به شکلی قدرتمندتر به نیاز های انسانی در غزه پاسخ دهد مواجه شده و فشارهای سیاسی را بر دولت اسرائیل برای آنکه اجازه به ورود حجم بیشتری از کمک‌ها به نوار غزه بدهد افزایش داده است اما برای قطع شدن فروش سلاح‌های آمریکا به این رژیم درخواست نکرده است.

همزمان بایدن و متحدانش انتقادات از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رویکرد دولت او نسبت به جنگ غزه را تشدید کرده‌اند.

اخیرا «چاک شومر»، رهبر اکثریت سنای آمریکا که همچنین رده بالا ترین مقام یهودی در آمریکا محسوب می‌شود خواستار برگزاری انتخابات جدید با هدف کنار رفتن نتانیاهو از نخست وزیری شد. بایدن بعدا از سخنرانی شومر تحسین کرده و گفت که او «یک نگرانی جدی را که نه فقط خود او بلکه بسیاری از آمریکایی‌ها در آن شریک هستند» مطرح کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران
  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • رئیسی: امروز حقانیت مسئله فلسطین و موضع مدافعان آن برای مردم دنیا اثبات شده است
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • فیلم| ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟
  • (ویدیو) ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟