Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@23:40:22 GMT

شاخص بورس تابستان را منفی به پایان رساند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۲۲۶

شاخص بورس تابستان را منفی به پایان رساند

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۴هزارواحدی مواجه شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 8میلیارد و 65میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 7هزار و 185میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 595هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 4هزار و 835واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 386هزار و 400واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد خوزستان شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 4 میلیارد و 272میلیون ورقه به‌ارزش 12هزار و 988میلیارد تومان در یک میلیون و 417هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 157واحد افت کرد و در ارتفاع 20هزار و 564واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، مجتمع جهان فولاد سیرجان و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گروه توسعه مالی مهر آ بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شاخص بورس فرابورس بورس تهران شاخص بورس فرابورس بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس مثبت بسته شد

شاخص بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته با رشد حدود ۱۲ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، تالار شیشه‌ای سه روز از چهار روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ سبزرنگ شد؛ به طوری که در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب ۴۱ و ۱۷ هزار واحد رشد کرد اما دیروز  حدود ۴۰۰۰ واحد کاهش یافت. امروز ولی مجدد بورس مقداری افزایش پیدا کرد و شاخص کل با افزایش ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحد در عدد دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۸۰۰ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

تعداد معاملات روز چهارشنبه بورس بیش از ۴۲۹ هزار فقره بود که ارزش آن ۶۳۸۲ میلیارد تومان شد.

فارس، ذوب، بوعلی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. نمادهای پرتراکنش نیز به ترتیب ذوب، خودرو، فولاد و ثشاهد بودند.

امروز فرابورس ایران هم ۵۱ واحد افزایش یافت و شاخص کل آن به ۲۶ هزار و ۷ واحد رسید.

امروز بیش از ۲۳۷ هزار معامله در فرابورس انجام شد که ارزش آن به ۱۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسید.

آریا و تجلی تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند اما خاور و انتخاب به عنوان نمادهای تاثیرگذار، منفی شدند. نمادهای پرتراکنش نیز کرومیت، خاور، بیوتیک و آردینه بودند که بجز بیوتیک سایر نمادها قرمزپوش شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • بورس قرمز شد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام