Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بازرسی کل کشور نحوه ارائه خدمات و فروش بلیط سفر اربعین از سوی دفاتر مسافرت هوایی را کنترل می‌کند. در این باره ۵ مصوبه در سازمان بازرسی به تصویب رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پیرو اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای‌عالی قضائی در روز دوشنبه (29 شهریور)‌ مبنی بر نظارت این سازمان بر فروش بلیط سفر اربعین، روز گذشته جلسه‌ای با حضور معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرکل تعزیرات استان تهران، سرپرست دادسرا و فرمانده پلیس فرودگاه و مدیران شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) در محل سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعباس ترکی، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان درباره محتوای جلسه گفت: سازمان بازرسی عملکرد و نحوه انجام وظایف دستگاه‌های مسئول در هماهنگی پروازهای سفر اربعین را با دقت نظارت، پیگیری و مورد مطالبه قرار می‌دهد.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری، مطابق قانون، مسئولیت نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیط و سامانه‌های اینترنتی رزو بلیط را بر عهده دارد و باید ضمن نظارت مستمر با هرگونه تخلف در فروش و عرضه بلیط سفر اربعین به طور قاطع برخورد و تخلفات را به دستگاه‌های مسئول گزارش کند.

ترکی ضمن اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور و انجام اقدامات نظارتی در راستای تعیین سقف قیمت و حضور در ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی؛ از تشکیل کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم مرتبط با عرضه بلیط هواپیما با مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و دادسرای فرودگاه خبر داد.

ترکی افزود: با فراخوان همه مسئولان مربوط در جلسه ویژه‌ای که در همین رابطه تشکیل شد، مسئولیت دستگاه‌های مربوطه در خصوص نظارت بر عملکرد ایرلاین‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و سامانه‌های رزرو بلیط مشخص و کمیته ویژه‌ای برای رصد و پایش عرضه بلیط تشکیل شده که نماینده بازرسی امور راه و شهرسازی این سازمان ضمن حضور در این کمیته نظارت لازم را به عمل خواهد آورد.

وفق مصوبات جلسه مذکور، تعداد شرکت‌های هواپیمایی مسئول حمل ونقل هوایی در ایام اربعین حسینی به 12 شرکت افزایش یافت.

همچنین برخی از تصمیمات جلسه به شرح ذیل مصوب و ابلاغ شده است:

1- نظارت مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد ایرلاین‌ها در راستای عرضه بلیط دو سره به متقاضیان بدون محدودیت‌های اجباری

2- لغو کلیه پروازهای چارتری در ایام اربعین و معرفی شرکت‌های هوایی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی

3- انجام بازدیدهای میدانی نمایندگان اعضای کمیته نظارت در قالب گشت‌های تعزیرات طی ایام اربعین از عملکرد آژانس‌های هواپیمایی و سامانه‌های رزرو بلیط و ارسال گزارش‌های تخلفاتی به سازمان تعزیرات حکومتی

4- ایجاد محرومیت‌های شدید برای شرکت‌های هواپیمایی متخلف از سوی سازمان هواپیمایی علاوه بر مجازات‌های قضائی و تعزیراتی

5- اطلاع‌رسانی عمومی صحیح به زوار محترم در خصوص برنامه زمانی فروش بلیط، قیمت مصوب و مراجع رسیدگی کننده به شکایات مردمی.

قیمت "بلیت پروازهای اربعین" نجومی شد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین سازمان بازرسی اربعین سازمان بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی بلیط سفر اربعین سازمان بازرسی فروش بلیط عرضه بلیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کرد. 

امروز همچنین گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره افزایش قیمت و کمبود دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی در نشست علنی بررسی شد.

در این گزارش، استنکاف دستگاه‌های مسئول از اجرای قوانین بودجه سال‌های ۴۰۱ و ۴۰۲، دلیل نوسانات بازار دارو عنوان شده است. 

رئیس مجلس هم در جران بررسی این گزارش گفت: مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی است و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

در نهایت، نمایندگان با ارسال این گزارش به قوه قضاییه مخالفت کردند و به دستگاه‌های متولی برای رفع مشکلات این حوزه فرصت مجددی دادند.

مجلس، گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات را نیز بررسی کرد و به قوه قضاییه ارجاع داد.

در ادامه، طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

موضوعات مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری و همچنین مالیات بر درآمد، از جمله موارد اصلاحی این طرح بود.

در ادامه، تکالیف جدید سازمان امور مالیاتی در زمینه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی هم به این طرح الحاق شد.

دارایی‌هایی که انتقال آنها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود، موضوع دیگر مصوبه نمایندگان در قالب اصلاح این طرح بود.

آقای قالیباف در جریان بررسی این طرح نیز گفت: تنها نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند.

وی افزود: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.

جلسه علنی بعدی مجلس در روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد