Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر بسطامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در مورد انتشار خبری مبنی بر افزایش طلاق‌های صوری برای دریافت حقوق والدین، گفت: طلاق‌های صوری از سال‌های گذشته به عنوان یک معضل در جامعه رواج پیدا کرده است، کما اینکه پیش از این هم افراد برای بهره‌مندی از خدمات سازمان‌های حمایتی به این امر مبادرت می‌ورزیدند به همین دلیل سن طلاق در کشور به شدت کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سازمان و وزارتخانه در کشور ماموریت دارند که در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند افزود: یک سازمان یا وزارتخانه مشخصی که به عنوان متولی در این زمینه به مجلس و دولت پاسخگو باشد، وجود ندارد.

نماینده مردم استان ایلام گفت: مجلس به دنبال راهی برای جلوگیری از طلاق و ازدواج‌های سوری که برای دریافت حقوق مستمری والدین خود هستند، باید باشد.  

وی ادامه داد: به دنبال این رویه افرادی برای طلاق صوری اقدام کردند که می‌خواستند از حقوق والدین بازنشسته خود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند، استفاده کنند و این معضل جدیدی بود که در کشور ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این یکی از مهمترین چالش‌هایی بود که در جامعه ایجاد شده و حتی دامنه آن به بسیاری از مناطق متعصب فرهنگی در کشور نیز کشیده شد که می‌طلبد هم مجلس و هم دولت با برنامه‌ریزی‌های منسجم حداقل مانع از تداوم این معضل شوند.

بسطامی خاطرنشان کرد: گرچه ما در قانون بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی هم برای افزایش آمار ازدواج و هم کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه حاشیه‌نشینی هم در قالب محرومیت‌زدایی و هم در تبصره‌های ۱۴، ۱۶ و ۱۸ آوردیم که رقمی حدود ۱۹ هزار و سیصد میلیارد بود تا بودجه‌ای مبتنی بر برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به طریق اولی طلاق داشته باشیم چرا که قطعا طلاق و حتی ازدواج‌های صوری یکی از چالش‌های جدی کنونی هستند که بنیان خانواده را تحت تاثیر قرار داده جامعه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل بروز این آسیب‌ها این است که بیش از ۲۰ سازمان و وزارتخانه در کشور ماموریت دارند که در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند اما یک سازمان یا وزارتخانه مشخصی که به عنوان متولی در این زمینه به مجلس و دولت پاسخگو باشد، وجود ندارد و رفع این مشکل در گروی این است که مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی به این موضوع ورود پیدا کند و وزارت کشور و سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) که بودجه‌ای را تحت این عنوان دریافت می‌کنند در مورد نحوه هزینه‌کرد آن و فعالیت‌هایی که در این حوزه داشته‌اند، پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه ۱۴۰۱ مشکلات اجتماعی که در کشور در حال اپیدمی شدن است همچون ازدواج و طلاق صوری را بتوانیم به حداقل برسانیم تا در پی آن شاهد تحکیم بنیان خانواده و حرکت به سمت افزایش جمعیت خانواده‌‌هایی ایده آل مبتنی بر آرمان‌های دینی در سطح ملی باشیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: ازدواج آسیب های اجتماعی بودجه 1400 کاهش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی در جلسه امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) در تذکری شفاهی، گفت: هنوز لایحه بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است، اما جداول تخصیص اعلام شده و این تخصیص نیز با قیودی همراه است.

وی بیان کرد: در این شرایط چطور می‌توان توقع توسعه متوازن را در مجموعه‌های مختلف کشور داشت؟ از ریاست مجلس می‌خواهم که به سازمان برنامه و دولت تذکر دهد که به قانون عمل کند.

‌محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: حتماً با سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم تا برای سال جاری جداولی که در مرحله دوم بررسی لایحه بودجه طی هفته آینده در صحن مجلس تصویب خواهد شد، مبنای قرار گیرد. اگر تخصیصی هم داده شده، علی‌الحساب است.

کد خبر 6085398 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است