Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که فیلم منتشر شده در رسانه ها در خصوص پرواز هواپیمای ایلیوشین و جابه جایی زوار اربعین غیر تجاری و مسافری است.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، نیروهای مسلح برای نیازهای پشتیبانی خود هواپیماهای متعددی دارند و پروازهای پشتیبانی به صورت مستمر برای جابجایی افراد و بار در قالب غیر تجاری کشور و ضرورتهای عملیاتی برقرار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به جابجایی حجم قابل توجهی بار و نیروی انسانی برای ارائه خدمات در مراسم اربعین توسط دستگاههای مرتبط، توان پشتیبانی بخش نظامی کشور در خدمت این نیاز قرار داده شده و برخی امکانات و نیروهای مورد نیاز برای خدمات رسانی به زوار اربعین با مساعدت نیروهای نظامی جابجا می‌شوند.

طبق اطلاعات کسب شده توسط این سازمان، این پروازها غیر تجاری است، به این معنی که بلیت فروشی انجام نمی‌شود و مردم عادی با این هواپیماها جابجا نمی‌شوند، بلکه دستگاههای اجرایی بنا به ضرورت خود، نیروها و بارهای مورد نیاز را از این طریق به عراق اعزام می‌کنند.

البته این پروازها نیز تابع مقررات ایمنی نظامی است و تمامی افراد نیز از نظر مقررات ورود به کشور عراق موظف به رعایت دستورالعمل ‌ها از جمله دریافت ویزا، تزریق واکسن و تست منفی کرونا قبل از ورود به عراق هستند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته نمایندگان در صحن علنی مجلس، کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی(سپند) وزارت دفاع را تصویب رساندند. در جلسه امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) نیز جزئیات این طرح که شامل ۷ ماده بوده است، مورد بررسی قرار گرفت.

برخورداری سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان

آنگونه که مهر روایت کرده، نمایندگان مجلس، در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع، موادی از این طرح را به تصویب رساندند.

ماده ۱- به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آنها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برترساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می‌شود، با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید فخری زاده تشکیل می‌گردد.

ماده ۲- سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت مؤسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چهارچوب مقررات نیروهای مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می‌شود.

ماده ۳- نوآوری‌ها و فناوری‌ها و طرح‌های منتخب توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین و از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سپند ابلاغ می‌شود.

ماده ۴- سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) می‌تواند برای اجرای مأموریت‌های خود با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به ایجاد پژوهشکده و شرکت‌های تخصصی تابعه اقدام کند.

ماده ۵- سپند مشمول کلیه امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی که در مورد صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در قوانین و مقررات پیش بینی شده و یا می‌شود، خواهد بود.

ماده ۶- سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) از منابع انسانی و امکانات واگذار شده از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اعتبارات مصوب سالانه برابر برنامه‌ها و مأموریت‌های مصوب برخوردار می‌شود.

ماده ۷- سپند بر اساس این قانون و نیز اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898193

دیگر خبرها

  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • متقاضیان خرید جت شخصی بخوانند/ اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست