Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، رافائل میناسکانیان نوازنده شناخته شده پیانو که داوری چندین دوره جشنواره موسیقی جوان را عهده دار بوده ضمن اینکه جشنواره موسیقی جوان را از مهمترین جشنواره‌های موسیقی و بسیار مفید و موثر ارزیابی می‌کند، معتقد است: این جشنواره همیشه با مانع‌تراشی‌هایی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود همه کارشکنی‌ها در برگزاری جشنواره، روند آن همیشه رو به رشد بوده و هر سال بهتر از سال قبل برگزار شده و دستاوردهای خوبی داشته است. البته به جز امسال که به دلایلی تعداد شرکت‌کنندگان بسیار کاهش داشته است.

این نوازنده و مدرس پیانو بیان داشت: ما هر سال رپرتوار برنامه را دشوارتر کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم برای شرکت‌کنندگان چالش ایجاد کنیم تا شرکت‌کنندگان بیشتر تلاش و بهتر عمل کنند. خوشبختانه همیشه جواب داده و تا امروز هم موفق بوده‌ایم.

این مدرس نوازندگی پیانو در پاسخ به این سوال که علاقمندان به این ساز و شرکت‌کنندگان این رشته در جشنواره معمولاً از چه قشری هستند، توضیح داد: از اقشار مختلف در این رشته شرکت‌کننده داریم. البته اکثریت با طبقه متوسط جامعه است اما کسانی هستند که از شهرستان‌های دور آمده‌اند و ما را با اجرای فوق‌العاده خوبشان، غافلگیر کرده‌اند. من در این جشنواره اجراهایی دیده‌ام که حیرت‌انگیز بوده‌اند و این در حالی است که هر سال رپرتوار جشنواره سخت‌تر شده است.

وی معتقد است همه دست‌اندرکاران جشنواره و حتی شرکت‌کنندگان نگران تداوم جشنواره هستند. او در این باره توضیح داد: همیشه شاهد مانع‌تراشی‌هایی برای برگزاری جشنواره بوده‌ایم و امسال بیشتر از قبل نگرانیم که مبادا جلوی برگزاری جشنواره گرفته شود. جشنواره موسیقی جوان بارها از همین بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها آسیب دیده است؛ مثلاً امسال خیلی دیر برای برگزاری آن تصمیم‌گیری شد.

به گفته میناسکانیان هر سال به طور متوسط تقریباً حدود ۶۰ نفر از گروه سنی الف در بخش نوازندگی پیانو شرکت می‌کردند، حدود ۴۰ نفر از گروه سنی ب در این بخش رقابت داشتند و از گروه سنی ج تقریباً ۳۰ نفر در جشنواره حضور داشتند اما امسال به جز شرکت‌کنندگان گروه الف که خیلی تغییر چشمگیری نداشتند، از گروه سنی ب فقط ۱۱ نفر و از گروه سنی ج فقط ۳ نفر در بخش نوازندگی پیانو حضور دارند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: این کاهش چشمگیر نتیجه بی‌برنامه‌گی مدیران دولت در برگزاری جشنواره است. اگر زودتر تصمیم می‌گرفتند که جشنواره برگزار شود، فرصت بیشتری برای ارائه رپرتوار جشنواره در اختیار بود و بچه‌ها می‌توانستند سر فرصت تمرین کنند و الآن تعداد بیشتری از آنها آماده حضور در جشنواره بودند. به هر حال شرایط کنونی کمی نگران‌کننده است اما دعا می‌کنم جشنواره ادامه داشته باشد چون مایه پیشرفت موسیقی در کشور است و به اعتلای موسیقی عمیق و فرهیخته کمک می‌کند.

کد خبر 5310933 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان جشنواره موسیقی جوان موسیقی کلاسیک رافائل میناسکانیان فیلم کوتاه هفته دفاع مقدس حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران سینمای مستند موسیقی ایرانی شبکه دو سیما عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رادیو سلامت اربعین حسینی کارگردان تئاتر فیلم تک تیرانداز جشنواره موسیقی جوان برگزاری جشنواره شرکت کنندگان گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند
  • رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل
  • آتالانتا و لطف داور: کارت زردی که قرمز بود!
  • پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی