Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:35:33 GMT

فلسفه تشکیل بسیج دریایی مردمی، دفاع از کشور است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۳۴۲

فلسفه تشکیل بسیج دریایی مردمی، دفاع از کشور است

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقدند دفاع باید مردمی باشد، افزود:‌ دفاع از جزایر و سواحل کشور را همین نیروهای بسیج دریایی مردمی انجام می‌دهند و لذا اگر بتوان مردم را سازمان داد دفاع مستحکم مردمی در دریا ایجاد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه دفاع بایستی ماندگار باشد، ادامه داد:‌ دشمن بایستی تاب آوری را در یک عملیات باید ببیند،‌ این تاب‌آوری با مشارکت همه مردم محقق می‌شود و از همین رو افزون بر ۳۸ هزار نفر در قالب بسیج دریایی  در طول ساحل ۲۲۰۰ کیلومتر جنوبی و  همچنین ساحل شمال کشور سازمان یافته‌اند که افزون‌بر ۱۵ هزار نفر در مرحله اول سازمان دادیم.

فرمانده ندسا اضافه کرد: حضور مردم ساحل نشین با قایق‌ها و شناورهایشان را در هشت سال دفاع مقدس و در عملیات‌های مهمی همچون خیبر، عبور از کارون،‌ بیت المقدس، بدر و والفجر هشت و حتی زمان محاصره آبادان شاهد بودیم و می‌دیدیم چگونه این شناورهای مردمی مهمات می‌آوردند، مردم و نیروهای رزمنده را جابه‌جا می‌کردند و کمک‌هایشان چه تاثیری داشت.

دریادار پاسدار تنگسیری با اشاره به سیلاب خوزستان، عنوان کرد: ۱۰۳ فروند شناور در سیل خوزستان بردیم تا جایی که اعلام کردند دیگر جایی نیست که نیاز به حضور شناور داشته باشد.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از این شناورها از براداران اهل سنت بودند،حتی در سیلاب گلستان برادر اهل سنتی که در امداد رسانی قایقش شکسته بود موتور آن را بیرون آورده بود و می‌گفت بدنه بدهید تا به فعالیت ادامه دهم.

فرمانده ندسا خاطر نشان کرد: برادران اهل سنت و شیعه ساحل نشین در آن حوادث حماسه‌هایی آفریدند که ماندگار خواهد شد و امروز هم این بزرگواران به یاد برادران و خواهرانی که در دوران دفاع مقدس از کشور دفاع کردند و شهدای مظلوم دریایی در این رژه دور هم جمع شده و این رژه دریایی باشکوه را برگزار کردند.

برچسب‌ها دفاع مقدس نیروی دریایی سپاه پاسداران علیرضا تنگسیری هرمزگان هفته دفاع مقدس بندرعباس خلیج فارس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس نیروی دریایی سپاه پاسداران علیرضا تنگسیری دفاع مقدس نیروی دریایی سپاه پاسداران علیرضا تنگسیری هرمزگان هفته دفاع مقدس بندرعباس خلیج فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد