Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@01:06:51 GMT

آخرین اخبار از واردات واکسن آنفلوانزا

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۳۶۶

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو به بیان توضیحاتی در خصوص واردات واکسن آنفلوانزا پرداخت.

حیدر محمدی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه ۸۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا وارد و تحویل معاونت بهداشتی شده است، گفت: این واکسن به صورت رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر و جامعه هدف مورد نظر که معمولا زنان باردار، افراد مسن و اشخاصی در مشاغل خاص هستند، تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به اینکه تقرببا حدود ۴۰۰ هزار دز از این واکسن هم به صورت ۳ ظرفیتی برای فروش عمومی و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان در داروخانه‌ها توزیع شده است، ادامه داد: الباقی نیازمان تا سقف ۲ میلیون دز  را هم از واکسن آنفلوانزا تولید داخل استفاده می‌کنیم که اولین پالت را به مقدار ۲۰۰ هزار دز به زودی به معاونت بهداشت تحویل می‌دهیم و به صورت رایگان توزیع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: افرادی که حتما باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند وی افزود: میزان نیاز به واکسن آنفلوانزا از سوی معاونت بهداشتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز اعلام شده که ۸۰۰ هزار دوز وارد و تحویل معاونت بهداشتی شده و مابقی از محل تولید داخل تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان غذا و دارو دارو ام اس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو دارو ام اس واکسن آنفلوانزا معاونت بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود

بهرام عین الهی افزود: از آنجایی که مردم انتظار دارند خدمات را بصورت غیرحضوری دریافت کنند، برای اینکه داروها را درب منزل و به روز تحویل بگیرند سکوهای اینترنتی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در واقع سکوهای اینترنتی از چگونگی دارو خبر دار نمی شوند کد رهگیری به آن‌ها داده می شود دارو را در داروخانه دریافت می کنند و در اختیار بیمار قرار می دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: البته بیماران در این زمینه مختار بوده و می توانند دارو را نیز بصورت حضوری از داروخانه تحویل بگیرند.

عین اللهی گفت: این کار بصورت آزمایشی در برخی مناطق انجام می شود و در صورت رضایتمندی سراسری خواهد بود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه درمان کودکان زیر هفت سال بصورت رایگان در مراکز درمانی دولتی کار بنیادی بوده که در هیئت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف و پذیرفته نشدن کودکان به سامانه ۱۹۰ زنگ بزنند چرا که همه موظف به اجرا هستند بچه ها اگر خوب درمان شوند تا ۷۰ سال عمر می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی