Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@06:12:13 GMT

اطلاعیه‌ سولانا در باره اختلال اخیر در شبکه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۳۷۵

بنیاد سولانا می‌گوید ربات‌هایی که عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) پروتکل گریپ (Grape Protocol) را با ۴۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه بر روی پلتفرم ریدیوم (Raydium) اسپم کردند، این شبکه را به زانو در آورد.   به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از ارز دیجیتال، سولانا قطعی ۱۷ ساعته هفته گذشته خود را به حمله منع سرویس روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) نسبت داد که عرضه اولیه دیفای پروتکل گریپ را بر روی صرافی غیرمتمرکز عرضه‌کننده آن هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بنیاد سولانا روز ۲۱ سپتامبر در پستی که در سایت خود منتشر کرد نوشت که سه‌شنبه گذشته، ساعت ۱۲ به وقت هماهنگ جهانی، ربات‌ها با آغاز عرضه اولیه توسط گریپ بر روی صرافی غیرمتمرکز ریدیوم که در سولانا قرار دارد، شبکه را با سیل تراکنش‌های خود اشباع کردند.   فعالیت ربات‌ها کل شبکه را با ۴۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه دربر گرفت. سولانا اشاره کرد که رشد نامحدود صف‌های فرستنده و بلاک‌های با منابع سنگین باعث شد تعدادی فورک به‌صورت اتوماتیک در شبکه ایجاد شود.   این حمله موجب شد عملکرد اعتبارسنج‌های شبکه سولانا پس از اتمام حافظه دچار اختلال شود. در نتیجه شبکه در ۱۴ و ۱۵ سپتامبر (۲۳و ۲۴ شهریور) حدود ۱۷ ساعت از دسترس خارج شد.   بازیابی شبکه با همکاری بین مهندسان سولانا و بیش از ۱,۰۰۰ اعتبارسنج صورت گرفت و پس از دریافت حمایت ۸۰ درصد سهام‌گذاران فعال شبکه، یک هارد فورک انجام شد.   بنیاد سولانا در این خصوص نوشته است:   «این اقدام نه‌تنها یک تلاش هماهنگ از سوی جامعه در ایجاد یک پچ، بلکه در به‌دست‌آوردن حمایت ۸۰ درصدی شبکه برای رسیدن به اجماع بود.»   این بنیاد تخمین می‌زند که شبکه ظرف ۱۸ ساعت پس از آفلاین‌شدن سولانا، پچ و به‌روزرسانی شد و به عملکرد عادی خود بازگشت.   علاوه بر آن، در این پست آمده است که جامعه در حال تهیه گزارشی دقیق درباره تحلیل علت ریشه‌ای و فنی این رویداد است که در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.   قیمت سولانا از زمان ثبت رکورد ۲۱۳ دلاری خود در ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور)، نزولی بوده و از آن زمان ۳۹ درصد پولبک داشته است. سولانا در حال حاضر با قیمت ۱۲۹ دلار معامله می‌شود.   این اصلاح پس از افزایش سریع و خیره‌کننده چند ماه پیش اتفاق افتاد که در آن قیمت سولانا ۵۶۵ درصد از قیمت ۳۲ دلاری خود در ۳۱ ژوییه (۹ مرداد) جهش یافت.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز در روز‌های اخیر دلیل اقتصادی منطقی در پس خود ندارد، گفت: بروز تنش‌های اخیر باعث بالا رفتن کاذب قیمت دلار شده است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید یوسف حسینی» رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شرایط فعلی بازار ارز و تاثیری وقایع اخیر در بالا رفتن قیمت دلار اظهار کرد: افزایش نرخ ارز در زمان وقوع تنش و جنگ یک امر طبیعی است. در چنین شرایطی برخی افراد تحت تاثیر انتظارات تورمی به سمت بازار‌هایی مانند بازار ارز هجوم می‌آورند.


رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران همچنین در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بالا رفتن قیمت دلار ناشی از دلایلی غیر از جنگ است، گفت: این استدلال به صورت مطلق درست نیست، زیرا مولفه‌ای مانند جنگ و یا تنش‌های سیاسی حداقل سهم ۹۰ درصدی در بالا رفتن نرخ ارز دارد.


وی تاکید کرد: در حال حاضر افزایش نرخ ارز علت اقتصادی منطقی در پس خود ندارد و این بازار اکنون به دلیل اخبار مخابره شده از تنش‌های اخیر، تحت تاثیر فضاسازی‌های دلالان ارزی قرار گرفته است. جنگ و یا دیگر سطوح درگیری‌های منطقه‌ای می‌تواند بر اقتصاد هر کشوری تاثیرگذار باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: با فروکش کردن تنش‌ها، قیمت دلار در بازار غیر رسمی هم کاهش پیدا می‌کند، اتفاقی که اکنون در حال به وقوع پیوستن است. در صورت مدیریت هر چه بهتر بانک مرکزی بر بازار ارز، قطعاً این بازار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز ، دلار ، بازار ارز ، قیمت دلار ، تنش سیاسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T92

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس + عکس
  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد (+جزئیات)
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی