Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزینه آمریکا در جنگ افغانستان و بهایی که مالیات کنندگان آمریکایی درباره این موضوع پرداختند همچنان مورد بحث است.

خبرگزاری میزان - جنگ طلبی مبتنی بر دروغ و سودجویی آمریکا  را به جایی نرسانده است.

به گزارش «واشنگتن پست»، اکنون جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و پس از ۲۰ سال، بیش از ۲۴۳ هزار نفر، که عمدتا غیرنظامیان افغانستانی بودند، بر اثر این جنگ کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیش از ۲ هزار نظامی ارتش آمریکا و بیش از ۴ هزار پیمانکار کشته شدند و چه کسی می‌داند چند تریلیون دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی، در این جنگ صرف شده است.

بسیاری از افرادی که از جنگ آمریکا در افغانستان حمایت می‌کردند می‌گفتند که اگر این جنگ انجام نشود به جان باختگان حوادث ۱۱ سپتامبر بی احترامی می‌شود؛ می‌توان به کسانی که در ۱۱ سپتامبر جان باختند توجه کرد و در عین حال از جنگ به اندازه‌ای قوی انتقاد کرد که دیوانگی را زودتر پایان دهد.

مرکز سیاست بین الملل «ویلیام دی هارتونگ» در دانشگاه براون به تازگی گزارشی با عنوان «سود جنگ: بهره‌مندان از افزایش هزینه‌های پنتاگون پس از ۱۱ سپتامبر»، منتشر کرد.

این گزارش می‎گوید که از زمان شروع جنگ در افغانستان، هزینه‌های پنتاگون بالغ بر ۱۴ تریلیون دلار بوده است که یک سوم تا نیمی از آن به پیمانکاران دفاعی اختصاص یافته است.

برخی از این شرکت‌های پیمانکاری دفاعی سود‌هایی بسیاری کسب کردند؛ سایر سود‌ها نتیجه اقدامات مشکوک یا فاسد تجاری بود که به هدر دادن، کلاهبرداری، سوء استفاده، افزایش قیمت یا سودجویی انجامیده است.

بیشتر بخوانید: بهای سنگین ۱۱ سپتامبر برای آمریکا حادثه مرگبار ۱۱ سپتامبر از نگاه آمار و ارقام

بر اساس این گزارش، مشکل سوددهی در جنگ این است که این جنگ با هدف ادعایی آمریکا در موضوع دیپلماسی در جهت حل مناقشات مغایرت دارد؛ به عبارت دیگر، حرص و طمع می‌تواند یک جنگ را طولانی کند.

با این وجود، بیشتر افراد به جای تفکر درباره نقش پول در ادامه جنگ افغانستان و حضور نظامی آمریکا در این کشور، صرفاً از چگونگی و نوع خروج آمریکا از افغانستان انتقاد می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا افغانستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا افغانستان ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد