Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@15:43:10 GMT

رسوب ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ خودروساز‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۴۸۵

رسوب ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ خودروساز‌ها

نشست تخصصی رفع چالش‌های تامین قطعات اصلی خودرو و کاهش خودرو‌های ناقص در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غلامعباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این نشست با بیان اینکه «عملکرد شورای رقابت قابل نقد است و نیازمند اصلاحاتی در ترکیب و نظامات حاکم در این شورا هستیم» افزود: ما بازرسی از عملکرد شورای رقابت را از نظر ساختار و عملکرد در دستور کار قرار داده‌ایم که نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ضرورت اصلاحات نهادی در شورای رقابت و در ساختار شرکت‌ها و دستگاه‌های مرتبط با صنعت خودرو، در خصوص چالش‌های مرتبط با گمرک در بحث ترخیص قطعات خودرو نیز گفت: مشکلاتی در حوزه ضمانتنامه‌ها و موضوع ماده ۴۲ سازمان گسترش در این نشست مطرح شد که به نظر می‌رسد قابل حل باشد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور افزود: ما در این جلسه مطالب امیدوار‌کننده‌ای درباره کاهش خودرو‌های ناقص و مانده در پارکینگ‌ها شنیدیم، اما اگر قرار باشد مثلاً تا پایان مهر ۵۰ هزار خودروی موجود روانه بازار شود و مثلاً بعداً باز شاهد ۱۰۰ هزار خودروی ناقص یا مانده در کف پارکینگ‌ها باشیم اصلاً نیازی به برگزاری این جلسه نبود و ما از خودروسازان برنامه زمانبندی می‌خواهیم و در عین حال به دنبال برطرف کردن موانع آن‌ها هم خواهیم بود.

ترکی گفت: در خصوص قیمت گذاری دستوری، کاهش سرمایه در گردش و مشکلات حمل و نقل مطالبی مطرح شد که امکان رفع آن در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

رسوب ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروساز‌ها زیبنده نیست

همچنین در ابتدای این نشست اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور به نگرانی دستگاه نظارتی و سازمان بازرسی از انباشته شدن خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها و کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این اتفاقات موجب شده است که عرضه خودرو در بازار ناکافی باشد و شاهد افزایش بی رویه قیمت باشیم.

میرمحمدی افزود: مشکلات تامین قطعات در بخش گمرک و تامین ارز هم از دیگر مشکلاتی است که قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان قطعات باید مشکلاتشان را در این جلسه بیان کنند تا ما در نهایت بتوانیم در برنامه زمان‌بندی شده این موضوع را مدیریت کنیم و خودرو‌های ناقص مانده در کف کارخانه به عدد قابل قبولی برسد.

وی گفت: ماندن ۱۴۰ هزار خودرو به واسطه نقص قطعات در پارکینگ‌ها زیبنده نظام نیست و باید با عزم و اراده‌ای ملی و جدی این فضا را مدیریت کرد که در این راستا هم خودروسازان، هم قطعه سازان هم دستگاه‌های حاکمیتی و سیاست‌گذار باید با هم‌افزایی اقدام مقتضی معمول کنند.

بازرس‌کل صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: در رسانه‌ها هم مباحثی مطرح می‌شود که شاید تحویل ندادن خودرو‌ها عمدی باشد چرا که خودروسازان زیان دیده‌اند و برای اذهان عمومی این طور تلقی شده است که شاید خودروساز عرضه مناسب را انجام نمی‌دهد تا عطش در بازار همچنان بماند.

وی افزود: بعنوان دستگاه نظارتی ما مشکلات خودروسازان و مباحث مالی در تامین قطعات را می‌دانیم، اما همانند سال گذشته که موفق شدیم این مشکل را با همکاری همه مسئولان ذی‌ربط حل کنیم امسال هم باید در این خصوص اقدامی جدی انجام شود.

میرمحمدی در بخش دیگر از این نشست گفت: براساس آخرین اطلاعات ارائه شده تا دیروز تعداد خودرو‌های ناقص تولید شده و در کف پارکینگ‌ها مانده برای ایران خودرو ۹۵ هزار دستگاه و برای سایپا نزدیک به ۴۵ هزار دستگاه است. البته وضع سایپا از ایران‌خودرو بهتر است، اما ایران خودرو تنوع محصول بیشتری دارد.

وی گفت: بیشترین کسری قطعه در خودرو‌های مربوط به ایران خودرو و سایپا مربوط به ای‌سی‌یو است که ۹۱ هزار و ۱۰۰ خودرو در ایران خودرو و ۳۸ هزار و ۱۵۹ دستگاه خودرو در سایپا به واسطه نبود این قطعه در کف پارکینگ‌ها مانده است.

بازرس‌کل صمت سازمان بازرسی کل کشور افزود: البته قطعات دیگری هم با کمبود مواجه است که حتما باید قطعه‌سازان توضیحات خود را دراین خصوص ارائه کنند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: هفته آینده بازدیدی میدانی از پارکینگ‌های خودروسازان صورت خواهد گرفت و امیدواریم مشابه سال گذشته این بازدید‌ها و اقدامات مسئولان ذی‌ربط موجب شود که عدد خودرو‌های ناقص به میزان استاندارد برسد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گمرک ایران بازار خودرو سازمان بازرسی کل کشور خودرو های ناقص ایران خودرو هزار خودرو پارکینگ ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت پارکینگ‌های شهر کرمانشاه در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه صدای مردم را درآورده، گفت : پارکینگ‌های کرمانشاه هر چه سریعتر باید ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

آمویی افزود: باید تعداد پارکینگ‌های شهر کرمانشاه به تفکیک پارکینگ‌های مجوزدار و بدون مجوز به همراه ظرفیت آنها مشخص باشد.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: علاوه بر این باید وضعیت قیمت‌گذاری پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه کاملا مشخص و هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌ها در معرض دید مردم قرار بگیرد.

آمویی با بیان اینکه طبق قانون پارکینگ‌ها باید زیر نظر اتحادیه فعالیت داشته باشند، گفت: پارکینگ‌ها حتما باید مجهز به دوربین مدار بسته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از پارکینگ‌ها در ورودی خود اعلام کرده‌اند که هیچ مسئولیتی در صورت خسارت به خودرو، اعم از خسارت ناشی از تصادف یا سرقت ندارند، گفت: از نظر قانونی پارکینگ داران موظف به مراقبت از خودرو‌های پارک شده در فضای پارکینگ هستند، لذا پارکینگ داران حق ندارند از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کنند.

وی ادامه داد: پارکینگ داران کرمانشاه باید ملزم به استفاده از تابلو‌های الکترونیک در ورودی خود برای اعلام ظرفیت خالی پارکینگ به مشتریان شوند.

آمویی با اشاره به تخلفات برخی از افراد مبنی بر تبدیل خیابان با پارکینگ در سطح شهر کرمانشاه، گفت: باید با این نوع تخلفات برخورد جدی بشود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه خواستار پشتیبانی قضایی برای ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های شهر کرمانشاه هستیم، گفت: باید برخورد لازم با متخلفین صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شهر کرمانشاه و به طور خاص در محدوده بافت مرکزی شهر با کمبود پارکینگ مواجه هستیم، گفت: نیاز است با احداث پارکینگ‌های طبقاتی در جهت رفع کمبود پارکینگ در شهر اقدام شود.

آمویی افزود: علاوه بر این می‌توانیم با در نظر گرفتن استانداردها، از برخی ساختمان‌های موجود که ظرفیت دارند، به عنوان پارکینگ برای رفع کمبود‌ها استفاده کنیم.

محمدهادی ارباب رییس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه که پارکینگ‌ها زیر مجموعه این اتحادیه هستند از ساماندهی پارکینگ‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی کرمانشاه یاد کرد و افزود: هم اکنون در برخی نقاط شهر کرمانشاه تجمع پارکینگ‌ها را داشته و در برخی دیگر از نقاط با کمبود پارکینگ مواجه هستیم، لذا پارکینگ‌های کرمانشاه ساماندهی لازم دارند.

وی با بیان اینکه شهر کرمانشاه ۱۰۲ پارکینگ دارای پروانه کسب و ۵۸ پارکینگ فاقد پروانه کسب دارد، گفت: در پی ساماندهی پارکینگ‌های فاقد مجوز هستیم و در عین حال نظارت بیشتر بر کار پارکینگ‌های مجوز دار را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه ۲۵ پارکینگ از پارکینگ‌های فاقد مجوز کرمانشاه به ادارات دولتی اختصاص دارد، خواستار تعیین تکلیف این پارکینگ‌ها در یک بازه زمانی دو هفته‌ای شد. 

وی با بیان اینکه نرخ گذاری پارکینگ‌ها به صورت سالانه انجام می‌شود، گفت: معمولا در چند ماه نخست بعد از نرخ گذاری، پارکینگ داران نرخ‌ها را رعایت می‌کنند، اما بعد از آن اقدام به دریافت وجوه بیشتری از مردم می‌کنند که باید بر کار آنها بیشتر نظارت کنیم.

وی اشاره‌ای هم به هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌های شهر کرمانشاه داشت گفت: بر اساس آخرین نرخ گذاری که مربوط به سال گذشته است، هزینه پارک خودرو سواری در پارکینگ‌های روباز غیرطبقاتی در شهر کرمانشاه، از لحظه ورود تا سه ساعت اول ۱۵ هزار تومان است و این نرخ برای ۱۲ و ۲۴ ساعت پارک خودرو به ترتیب ۱۷ و ۲۰ هزار تومان است.

وی افزود: هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌های مسقف و طبقاتی نیز برای سه ساعت اول ۱۷ هزار تومان است که این نرخ برای ۱۲ و ۲۴ ساعت به ترتیب ۲۰ و ۲۵ هزار تومان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • وزیر صمت: مردم مستقیم با خودروساز باید در ارتباط باشند
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه
  • توقیف محموله قاچاق درشهرضا