Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان درباره چگونگی حضور سازمان ملل در افغانستان رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان پیرامون چالش‌های پیش‌روی افغانستان گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، در این دیدار دو طرف درباره «چگونگی ایجاد زمینه کار مشترک خانواده سازمان ملل و طالبان برای کمک به حل فوری‌ترین مسائل پیش‌روی مردم افغانستان» رایزنی کردند.

لاینز در این سفر همچنین با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره مسایل سیاسی و اینکه ایجاد یک دولت فراگیر چگونه می‌تواند به بهبود وضعیت بشردوستانه و اقتصادی افغانستان کمک کند، بحث و تبادل‌نظر کردند.

شورای امنیت سازمان ملل پیش از این بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان مأموریت هیئت معاونت این سازمان در افغانستان موسوم به «یوناما» برای 6 ماه دیگر تمدید شده است.

درخواست طالبان برای حضور در مجمع عمومی سازمان مللاحتمال تمدید معافیت سفر طالبان از تحریم‌های سازمان مللمأموریت سازمان ملل در افغانستان به‌مدت 6 ماه تمدید شد

مأموریت یک‌ساله‌ یوناما که سال گذشته تمدید شده بود، روز گذشته پایان یافت و براساس قطعنامه شماره 2596 این شورا با اکثریت آرا نیز به تصویب رسید، مأموریت یوناما تا 17 مارس سال 2022 میلادی تمدید گردید.

با این حال، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از دبیرکل این سازمان خواسته‌اند تا 31 ژانویه سال 2022 میلادی یک گزارش کتبی را تهیه کند که در آن «سفارشات راهبردی و عملیاتی برای مأموریت یوناما با توجه به مسائل سیاسی و امنیتی اخیر و تحولات اجتماعی در افغانستان پیشنهاد شده باشد».

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالکریم مباشر جنت گفت: نزدیک به یک سال است مرکز آمار و فناو ری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به صورت شبانه روزی در حال تولید و طراحی سامانه جامع انتظامی هستند، این سامانه در بلند مدت امکان پاسخگویی به نیازمندی‌های حوزه سلامت الکترونیک کشور را در جهت احقاق حقوق جامعه پزشکی و مردم فراهم می‌کند.

وی افزود: تمامی فرآیندهای رسیدگی و دادرسی در معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به شکل جامع در قالب این سامانه انجام خواهد شد. بیماران پس از ثبت پرونده شکایت خودشان، کد منحصر به فردی را دریافت می‌کنند و روند پیشرفت طرح شکایت از طریق همین کد قابل پیگیری است همچنین افرادی که از آنها شکایت شده است می‌توانند وضعیت پرونده شأن را به صورت بر خط و در لحظه پیگیری کنند.

جنت با اشاره به حجم شکایت‌ها و پرونده‌های مورد بررسی کارشناسی و ارجاع شده در سازمان نظام پزشکی، گفت: با گسترش سامانه جامع انتظامی و قابلیت استفاده بر خط مراجعین در ۲۲۲ نظام پزشکی کشور شاهد نظارت عالی، وحدت رویه و دیتا بیس هایی خواهیم بود که می‌تواند در سیاست گذاری ها کمک کند. از طرفی می‌توانیم زحمات هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌های سراسر کشور را به صورت جامع رصد و ارزیابی کنیم و در جاهایی که نیاز به کمک بدنه کارشناسی در شهرهای مختلف است، از ظرفیت موجود به صورت بر خط استفاده کنیم.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نسخه اولیه سامانه جامع انتظامی قابلیت توسعه و اضافه شدن جزئیات بیشتری را دارد، درباره اینکه آیا کاربران در هنگام استفاده از این سامانه باید هزینه هم پرداخت کنند، اظهار داشت: خیر. هزینه‌ها طبق روال سابق ادامه دارد و هیچ هزینه اضافی تحمیل نخواهد شد بلکه این سامانه به دلیل کاهش رفت و آمد مراجعین برای کسب اطلاع از روند پرونده و نیز حذف یا کاهش فرایندهای کاغذی و سنتی منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد.

جنت با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های انتظامی در سازمان نظام پزشکی تنها شامل اعضای سازمان نیست و پرونده سایر حرف پزشکی نیز در سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای این افراد تسهیلاتی هم در نظر گرفته شده است. از طرفی دسترسی به احراز هویت افراد از طریق وب سرویس‌های مستقر در نهادهای حاکمیتی از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به طور کلی نهادهایی که برای احراز هویت افراد مانند پنجره هوشمند دولت الکترونیک تعریف شده است، در زیر ساخت‌های سامانه جامع انتظامی در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: تمامی نگهداری داده‌ها و سرورها به منظور حفظ امنیت داده‌ها توسط سازمان نظام پزشکی کشور انجام می‌شود، امیدواریم این سامانه در جهت کمک به مردم و جامعه پزشکی باشد.

کد خبر 6086730 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی