Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (چهارشنبه) با «جوانا رونیسکا» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در بیروت دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، عون به خانم رونیسکا گفت، لبنان مذاکره با صندوق بین‌المللی پول به منظور حصول راه‌حل‌های عملی برای وضعیت اقتصادی کنونی مطابق با برنامه بهبود اقتصادی در بیانیه وزارتی را آغاز خواهد کرد و همزمان برای حل پرونده برق، بازسازی و راه‌اندازی بندر بیروت کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه تصریح کرد، انتخابات پارلمانی این کشور در موعد مقرر یعنی ۸ می ۲۰۲۲ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

عون در ادامه بار دیگر به تعهد لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ (که برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ صادر شد) تأکید کرد و گفت، لبنان تمایل به ازسرگیری مذکرات غیرمستقیم مرزی دارد.

وی گفت: از اینجا اعتراض خود به شورای امنیت و سازمان ملل در خصوص اقدام اخیر اسرائیل مبنی بر امضای قرارداد استخراج گاز و نفت با یک شرکت آمریکایی را اعلام میکنیم، این اقدام با خط مشی مذاکره غیرمستقیم به میزبانی سازمان ملل و میانجیگری آمریکا در تناقض است، مذاکراتی که بر اساس آن باید تمام اقدامات مربوط به حفاری و استخراج در مناطق مورد منازعه باید تا زمان قطعی شدن مسیر مذاکره متوقف شد.

خانم رونیسکا هم تشکیل دولت جدید لبنان را تبریک گفت و افزود، سازمان‌های وابسته به سازمان ملل با این دولت در مسیر تحقق بندهای بیانیه وزارتی بویژه بخش مربوط به اصلاحات و اجرای انتخابات پارلمانی در موعد مشخص شده همکاری خواهد کرد و به حمایت از ارتش و نهادهای امنیتی نیز ادامه خواهد داد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اولین نفری بود که هفته جاری گفت، رژیم صهیونیستی با شرکت آمریکایی «هالیبرتون» برای حفاری در منطقه مورد منازعه لبنان و این رژیم قرارداد بسته است (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: میشل عون مذاکرات ترسیم مرزی رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش نشانی زنجان به مناسبت شب‌های قدر حالت آماده‌باش درآمد.

‌مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با ایمنا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) ازآماده‌باش کلیه نیروهای آتش نشانی در برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد و تکایا خبر داد.

وی با بیان اینکه در این شب‌های عزیز آتش نشانان زنجانی در چند نقطه استقرار خواهند داشت، اضافه کرد: سبزه میدان، رو به روی مسجد جامع، مزار بالا و پایین، مقابل هیأت ثارالله و میدان هنرستان محل استقرار آتش نشانان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این شب‌ها در مجموع ۲۰ آتش نشان با پنج خودروی نیمه سنگین و چهار موتوری گشت سیار نسبت به تأمین ایمنی شهر اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌نشان از ساعاتی قبل از آغاز مراسم در اماکن پر رفت و آمد شهر، میادین یا مقابل اماکن مذهبی بزرگ مانند مساجد، شبستان‌ها و امام‌زاده‌ها آغاز و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

امیرفضلی تصریح کرد: تمام مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی نیز ضمن گشت‌زنی در محل‌های مشخص شده و بازدید از نقاط استقرار آتش‌نشانان، وضعیت ایمنی نقاط را رصد خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از مسئولان اماکن مذهبی خواست، خودشان نظارت دقیقی بر ایمنی داشته باشند و خاموش‌کننده‌های دستی را شارژ کرده و آن‌ها را در دسترس قرار دهند.

کد خبر 740025

دیگر خبرها

  • ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • جزییات مذاکرات تل آویو و مقاومت فلسطین
  • تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است
  • جزییات مذاکرات تل آویو و مقاومت فلسطین به روایت منبع آگاه
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • روایت المیادین از جزئیات مذاکرات حماس و تل‌آویو
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد