Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@06:59:29 GMT

مصوبه انحصارشکن مجلس؛ ریزش قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۶۷۸

مصوبه انحصارشکن مجلس؛ ریزش قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، الهویردی دهقانی درباره تاثیر موافقت مجلس با واردات مشروط خودرو بر کاهش قیمت خودروها در روزهای اخیر، اظهار داشت: از آنجا که در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو نسبت به عرضه بیشتر است، آزادسازی واردات حتی کنترل شده، می‌تواند تاثیر روانی مثبتی داشته باشد و موجب کاهش قیمت‌ها شود، همان روندی که در روزهای گذشته شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند مصوبه مجلس درباره واردات خودرو تاثیر روانی مناسبی بر بازار داشته و موجب کاهش قیمت‌ها طی روزهای اخیر شده و در درازمدت می‌تواند انحصار در این حوزه را تاحدودی کاهش دهد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که دولت باید فکری اساسی برای این حوزه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که باید با برنامه‌ریزی، ضمن پاسخ به تقاضای بازار از طریق رونق تولید در داخل یا واردات خودروهای مناسب، ظرفیت تولید خودرو را از نظر کمی و کیفی افزایش داد تا خودروهای به روز و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از خودروی بی‌کیفیت کنونی، تصریح کرد: باید با مشارکت با شرکت‌های خارجی، زمینه تولید خودروهای باکیفیت در کلاس جهانی را فراهم کند تا از یک سو نیاز بازار داخل تامین شود و از سوی دیگر بتوان بازار کشورهای همسایه را به دست گرفت در حالی که به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست در گذشته نه تنها بازار دیگر کشورها از دست رفته بلکه خودروسازان توان تامین نیاز داخل را نیز ندارند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو واردات نماینده مردم ورزقان در مجلس واردات خودرو قیمت خودرو آزاد سازی واردات خودرو سایپا ایران خودرو تولید خودرو بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، سمند، شاهین و کوییک + جدول
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • اعلام قیمت خودرو در بازار/ این خودروها ریزش سنگین را تجربه کردند
  • ریزش قیمت سکه و طلا
  • ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت