Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:45:15 GMT

رکورد صدور ضمانت‌نامه برای صنایع پیشرفته شکسته شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۸۴۴

رکورد صدور ضمانت‌نامه برای صنایع پیشرفته شکسته شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "رضا نقی‌پور اصل" در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه  شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پبشرفته با اشاره به رشد میزان تسهیلات پرداختی صندوق در سال ۹۹، گفت: پارسال ۸۲ فقره تسهیلات مصوب به ارزش یک‌هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال داشتیم که ۷۲ فقره آن به ارزش یک‌هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: در زمینه مصوبات تسهیلات ۴۰ درصد و در زمینه اعطای تسهیلات ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد داشتیم.

این مسوول، فعالیت صندوق در زمینه صدور ضمانت‌نامه‌ها را قابل توجه دانست و افزود: در بخش ضمانت‌نامه، میزان ضمانت‌نامه‌های مصوب ۲۲۲ فقره به ارزش یک‌هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال بود و ضمانت‌نامه‌های صادره ۱۷۷ فقره به ارزش یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال است که علاوه بر رشد ۳۰ درصدی ارزش ریالی نسبت به سال ۱۳۹۸، به بالاترین سطح خود طی ۲۲ سال گذشته (از زمان تأسیس صندوق تاکنون) رسیده است.

رییس هیات مدیره صحا از تمرکز زدایی در ارائه خدمات به عنوان دستاورد بزرگ صندوق در ۲ سال گذشته نام برد و گفت: در راستای سیاست‌های دانش‌بنیان و تمرکز زدایی و ایجاد امکان ارائه خدمات بیشتر به سایر استان ها، پارسال اقدامات و پیگیری های لازم برای تاسیس دفاتر نمایندگی در برخی استان های کشور ادامه یافت.

نقی‌پور اصل گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از تحریم‌ها در عرصه اقتصاد کلان در کشور و سایر مشکلات، صندوق نمی‌تواند با این میزان سرمایه، جوابگوی درخواست‌های فعالان حوزه صنایع دانش‌بنیان برای حمایت از آنان به‌ویژه در ارائه تسهیلات باشد.

وی ادامه‌داد: بر این اساس ناگزیر از افزایش سرمایه صندوق با استفاده از همه راه‌های قانونی موجود و البته منطبق با اساس‌نامه صندوق هستیم.

به گزارش ایرنا، حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات صحا است.

برچسب‌ها توسعه ایران شرکت دانش بنیان افزایش سرمایه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران شرکت دانش بنیان افزایش سرمایه توسعه ایران شرکت دانش بنیان افزایش سرمایه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک دانش بنیان ها ارزش یک هزار میلیارد ریال ضمانت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد یوونتوس به دست شاگردان آلونسو شکسته شد

تیم بایرلورکوزن با تساوی یک بر یک مقابل وستهم انگلیس به نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کرد. شاگردان ژابی آلونسو علاوه بر صعود یک رکورد فوق العاده بر جای گذاشتند.  

لورکوزن در ۴۴ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها بدون شکست بوده است. آخرین باخت آنها به حدود ۱۰ ماه پیش برمی گردد (باخت ۳-۰ مقابل بوخوم).  پیش‌تر یوونتوس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ در ۴۳ بازی بدون شکست پیش رفته بود و رکورددار قرن ۲۱ در قاره اروپا بود و حالا این رکورد شکسته شده است.

البته تا لحظات پایانی به نظر می‌رسید بایر اولین شکست خود را در فصل جاری متحمل خواهد شد، اما در نهایت فریمپونگ در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند تا لورکوزن دوباره در نیمه نهایی لیگ اروپا با  رم رو در رو بشود. سال گذشته رم، لورکوزن را در نیمه نهایی شکست داد و حالا شاگردان آلونسو برای کسب سه گنه در این فصل باید با گرگ‌ها تسویه حساب کنند.

آنها یک بازیکن مشترک نیز در این دو بازی خواهند داشت؛ سردار آزمون، مهاجم ایرانی که به‌صورت قرضی از لورکوزن به رم منتقل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • شکسته شدن رکورد 77 بازی بدون شکست ژوزه مورینیو در استمفورد بریج (2014/4/19) / فیلم
  • رکورد یوونتوس به دست شاگردان آلونسو شکسته شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • رئیسی: در صنایع پیشرفته نظامی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • رکورد‌هایی که در حمله موشکی ایران به اسرائیل شکسته شد + عکس