Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منوچهر ضیایی روز چهارشنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ در یک نشست خبری اظهارداشت: درمهرسال تحصیلی جدید  با ورود این تعداد دانشجوی جدید، تعداد دانشجویان این دانشگاه به۲ هزارو ٢٤٩نفر افزایش می‌یابد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان این استان فعالیت خود را در سال ۹۱ با پذیرش ۳۹۸ دانشجو در چهاررشته دبیری در بندرعباس آغاز کرده است، بیان داشت: درسال ۹۶ تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۴۸۴ نفر رسید و در سال ۹۸ آمار دانشجویان به یک‌هزار و ۵۴۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۲۸ شهریور امسال نیز از میان دانشجویان ورودی سال ۹۶ آیین دانش‌آموختگی ۲۲۹نفرازدانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان به صورت حضوری و مجازی در سالن پردیس شهید بهشتی بندرعباس برگزار شد.

به گفته رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان، در مهرماه امسال با احتساب ۶۳۲ دانشجوی جدید، تعداد دانشجویان دانشگاه به ۲ هزار و ۲۴۹ نفر در مقطع کارشناسی پیوسته چهارساله می‌رسد و تعداد دانشجویان مهارت‌آموز نیز به ۲هزار و ۲۵۲ نفر افزایش می‌یابد.

ضیایی افزود: در مجموع در سال تحصیلی جدید ۴هزار و ۵۰۱ نفر تحت آموزش دانشگاه فرهنگیان خواهند بود که در دو دوره چهارساله و یکساله مهارت آموزشی به تحصیل می‌پردازند.

وی در ادامه درخصوص آمار دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان به آمار یک‌هزار و ۲۱۶ دانشجوی چهارساله کارشناسی پیوسته اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع یک‌هزار و ۵۲۷ نفر نیز در دوره‌های مهارت‌آموزی یکساله دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شده‌اند.

این مسوول تصریح کرد: در مجموع دانشگاه فرهنگیان کشور دارای ۱۶ رشته مصوب در رشته‌های دبیری است که در سال تحصیلی جدید دانشجویان این دانشگاه در هشت رشته ریاضی، آموزش علوم، زیست‌شناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، جغرافیا، مشاوره و ادبیات عرب فعالیت‌های آموزشی خود را در آغاز می‌کنند.

ضیایی با بیان اینکه رشته‌های ادبیات عرب و آموزش علوم برای نخستین بار در مهر ۱۴۰۰ در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شده است، گفت: کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان از ۲۷ شهریور به صورت مجازی آغاز شده که با بهبود شرایط کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش درحال حاضر ۲۴ عضو هیات علمی رسمی و ۱۵۳ عضو هیات علمی از سایر دانشگاه‌ها و فرهنگیان با مدرک دکتری با این دانشگاه همکاری دارند.

رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی است، توجه به سطح کیفی آموزش‌ها در این دانشگاه را یک اصل دانست و ابرازکرد: تمامی فعالیت‌های جانبی و فرهنگی دانشگاه نیز باید مطابق با مهارت‌های معلمی دنبال شود.

ضیایی گفت: در حوزه پژوهش نیز درسال‌های اخیر با برگزاری جشنواره‌ها و پژوهش‌های استانی و ملی اعضا ۲۰طرح پژوهشی استان در چندساله انجام شد و همچنین پنج طرح جدید نیز از سوی آموزش و پرورش استان به دانشگاه فرهنگیان محول شده که درحال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری یک‌هزار و ۵۰۰برنامه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان در بستر فضای مجازی، در حوزه فرهنگی، توسعه کانون‌ها، تشکل‌های اسلامی و انجمن‌های علمی به عنوان یک فوق برنامه به آن‌ نگاه نمی‌شود بلکه یک برنامه پیش‌نیاز برای کسب مهارت‌های معلمی است.

رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در بخش پایانی صحبت‌های خود، تعداد فضاهای خوابگاهی در این دانشگاه را شامل ۲ بلوک خوابگاه پسران و ۲ بلوک در پردیس خواهران فعال هستند و در شهرستان‌های میناب و رودان نیز هرکدام یک بلوک خوابگاهی برای ۸۰ نفر دانشجو راه‌اندازی شده است.

ضیایی در پایان از راه‌اندازی بنیاد خیران دانشگاه فرهنگیان در سال جاری را به عنوان یکی از اقدامات شایسته و مهم دانشگاه فرهنگیان نام برد و ابرازامیدواری کرد با مشارکت خیران زمینه احداث پرویس خواهران در محل دانشسرای قدیم بندرعباس ایجاد شود.

برچسب‌ها سال تحصیلی دانشجو دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی دانشجو دانشگاه فرهنگیان سال تحصیلی دانشجو دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بندرعباس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تعداد دانشجویان سال تحصیلی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی معلمانی که ۱ مهر ۱۴۰۰ تا ۱ مهر ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، صادر می‌شود.

وی افزود: معلمانی که حکم بازنشستگی خود را طبق رتبه‌بندی دریافت کرده‌اند اما در اعتراضات رتبه آن‌ها تغییر کرده به زودی رتبه جدید این همکاران صادر می‌شود.

فرهادی گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش