Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: البته با توجه به میزان واکسن تعلق گرفته به استان، هم اینک در استان روزانه بیش از ۹۰ هزار دُز واکسن تزریق می شود که بیش از ۷۰ هزار دز آن مربوط به مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان ایجاد شده تا متناسب با تامین سهمیه واکسن، ظرفیت تزریق نیز افزایش یابد و از ظرفیتهای استانی به نحو احسن در این خصوص استفاده شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معتمدیان اضافه کرد: شهرداری مشهد نیز در هفته های اخیر به صورت عملیاتی و جهادی وارد کار شده است که امروز بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور را در نمایشگاه بین‌المللی به بهره برداری رسانده و در روزهای آینده نیز چهار فرهنگسرا توسط شهرداری به این منظور بهره برداری می‌شود و بیش از ۱۳ مرکز تجمیعی نیز در این ایام توسط شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته‌ است.
استاندار خراسان‌ رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ مرکز تجمیعی و پایگاه واکسیناسیون متعلق به دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد در استان در حال خدمت‌رسانی هستند و چهار مرکز نیز تا ساعت ۲۴ ارائه خدمت می‌کنند و متناسب با مراجعات مردمی، آمادگی ایجاد مراکز ۲۴ ساعته بیشتری نیز در استان وجود دارد.
معتمدیان افزود: همچنین در هفته‌های اخیر با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج جامعه پزشکی، ۹۰ هزار دز واکسن در مناطق حاشیه شهر مشهد تزریق شده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در مجموع با اقدامات صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جامعه هدف بالای ۱۸ سال در استان دُز اول و ۲۲ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در صورت غفلت ما از مدیریت و کنترل کرونا، بر اساس هشدارهای داده شده موج ششم آن نیز از استانهای شرقی و خراسان‌ رضوی وارد کشور خواهد شد لذا نیازمند انجام واکسیناسیون در سطح گسترده هستیم تا مانع از شیوع موج ششم بیماری شویم.
معتمدیان ادامه داد: امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی نیز در جریان شیوع ویروس کرونا با بسیج امکانات استان و ظرفیت نهادهای حاکمیتی در ۱۸ ماه گذشته همراه کادر درمان بودند که جای قدردانی دارد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در موج پنجم کرونا تعداد بستری‌ها در استان به بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید، افزود: به همت ۳۵ هزار نفر کادر درمان، این موج به خوبی مدیریت و مهار شد.
مرکز واکسیناسیون سردار شهید سلیمانی با ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۲۰ هزار نفر به صورت خودروی و غیرخودروی، در محل نمایشگاه بین المللی مشهد راه اندازی شده است که در کنار این مرکز ۱۷ محل دیگر نیز از سوی شهرداری برای انجام واکسیناسیون آماده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
همچنین برای تسهیل دسترسی شهروندان به محل انجام واکسیناسیون ۱۰ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری کلانشهر مشهد، تجهیز و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل خواهد شد، تا به صورت سیار در نقاطی که دسترسی به مراکز واکسیناسیون دشوار است حضور پیدا کنند. این اتوبوس ها ظرفیت انجام روزانه هزار واکسیناسیون را دارا هستند.
مراکز واکسیناسیون شهرداری مشهد، با ظرفیت روزانه حدود ۵۰ هزار نفر در طول ایام هفته، حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ فعال خواهند بود.

برچسب‌ها شهرداری مشهد محمدصادق معتمدیان طرح واکسیناسیون کرونا استانداری خراسان رضوی واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد محمدصادق معتمدیان طرح واکسیناسیون کرونا شهرداری مشهد محمدصادق معتمدیان طرح واکسیناسیون کرونا استانداری خراسان رضوی واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی هزار د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد. به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند. بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.

تفاوت مهم ۲ بیماری مقاربتی؛ زگیل و تبخال | تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا تاثیر دارد؟ | این افراد حتما واکسن گارداسیل بزنند

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

کد خبر 846551 منبع: ایسنا برچسب‌ها زگیل وزارت بهداشت و درمان اچ پی وی واکسن

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد