Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@02:05:01 GMT

چرا شکلات دست ساز خوشمزه تر است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۹۲۶

چرا شکلات دست ساز خوشمزه تر است؟

در این مطلب از مراحل و تفاوت های روند تولید شکلات های صنعتی و دست ساز صحبت می کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید بلاگ باراکا را مطالعه کنید.

به گزارش برنا، نمی توان این امر را انکار کرد که شکلات یکی از محبوب ترین خوراکی های موجود در دنیا است. اما در جهان صنعتی امروز که بر پایه ی تولید انبوه است، برخی تولید کنندگان با استفاده از مواد افزودنی قصد دارند تا تولید شکلات را به صورت انبوه آسان تر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان علاقه مندان واقعی شکلات که می خواهند از فواید فراوان دانه های کاکائو بهره مند شوند، علاقه ای ندارند که در حین مصرف شکلات هم مانند سایر تنقلات، لایه ای چربی به بدن خود اضافه کنند. این امر موجب شده است که استفاده از شکلات دست ساز به دلیل اطمینان بیشتر از روند تولید آن، طرفداران بیشتری پیدا کند. باراکا یکی از برندهایی است که در کنار شکلات های بسته بندی کارخانه ای خود، شکلات های دست ساز باکیفیت را نیز به مشتریان ارائه می دهد.

چرا شکلات دست ساز طرفداران زیادی دارد؟

شکلات دست ساز نه تنها رمانتیک است بلکه ظاهر بسیار زیبایی نیز دارد و طعم بی نظیر آن هم مثال زدنی است. شکلات دست ساز به دلیل اصل بودن مواد اولیه آن، از فواید فراوانی برخوردار است به طوری که تحقیقات نشان می دهد که فلاوانول های مفید موجود در کاکائو در شکلات دست ساز بیشتر از سایر انواع شکلات مشاهده می شوند. این کیفیت تولید شکلات دست ساز و حفظ مواد معدنی مفید آن در فرآیند تولید، موجب می شود که این خوراکی فواید خود را بهتر نشان دهد و کمک شایانی به سلامت عاطفی و روانی ما بکند. همچنین معمولا بسته بندی شکلات های دست ساز برای هدیه دادن، جابجایی و نگهداری مناسب تر است و حس خوبی را به خریدار منتقل می کند. برای دیدن انواع شکلات های دست ساز باراکا می توانید به سایت این برند مراجعه کنید.

تفاوت شکلات کارخانه ای و دست ساز در چیست؟

گفته می شود که شکلات دارای طعم و عطری منحصر به فرد و فوق العاده است. این خوراکی از مواد تازه و طبیعی به دست می آید و برای به دست آمدن طعم دلنشین آن، مهارت و تجربه ی زیادی نیاز است. در خاورمیانه دو نوع کارخانه ی شکلات سازی وجود دارد: کارخانه هایی که شکلات تولید انبوه درست می کنند و کارخانه هایی که شکلات خانگی یا دست ساز درست می کنند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که تفاوت این دو روش متفاوت تولید شکلات چیست؟

استفاده از مواد طبیعی در مقابل مواد صنعتی

مانند هر محصول تولید انبوه دیگری که برای کاهش هزینه های تولید، مواد اولیه ی طبیعی را با مواد اولیه ی مصنوعی جایگزین می کنند، در صنعت شکلات نیز بعضی از شرکت های تولید کننده ی شکلات صنعتی ممکن است برای پایین آوردن قیمت تمام شده ی محصول، گاها از موادی با کیفیتی پایین تر از مواد طبیعی یا مواد مصنوعی و فراورده های غیر کاکائویی استفاده کنند. اما در تولید شکلات دست ساز حساسیت روی مواد اولیه ی مورد استفاده بسیار زیاد است و تولید کننده اطمینان حاصل می کند که مواد مورد استفاده از طبیعی ترین و با کیفیت ترین مواد موجود هستند که باعث ایجاد طعم و حسی خاص در شکلات تولیده شده می شود.

مواد استفاده شده در مغز شکلات

با هدف ایجاد همان حس خاص در تولید شکلات دست ساز از مغزهای طبیعی مانند پسته، فندوق و بادام استفاده می شود. گرچه در شکلات های صنعتی با کیفیت مانند باراکا نیز این مواد به عنوان مغز شکلات به کار می روند اما در بسیاری از مواقع، در شکلات های صنعتی از سیروپ، تافی و مغزی های صنعتی استفاده می شود.

مصرف فراورده های دانه های شکلات و کره ی شکلات در برابر مواد مصنوعی

برای بررسی این تفاوت باید به مراحل اولیه تولید شکلات های دست ساز و صنعتی برگردیم. شکلات از دانه های درخت استوایی کاکائو به دست می آید و به همین دلیل تولید شکلات وابسته به زراعت در مناطق استوایی مانند آفریقا، آمریکای جنوبی و قسمت هایی از آسیا است که دو بار در سال کاکائو برداشت می کنند. وجود این فواصل و در دسترس نبودن دانه های اصل کاکائو در برخی نقاط، باعث می شود تا تولید کنندگان انبوه شکلات برای کاهش قیمت به فکر استفاده از راه های دیگری بیافتند. یکی از این راه ها، جایگزینی کره ی کاکائو با مواد دیگر مانند کره های گیاهی و روغن پالم است. کره ی کاکائو که در فرآیند فراوری دانه های کاکائو به دست می آید، بافتی متفاوت از سایر چربی ها دارد و به دلیل پایین بودن دمای ذوب آن، حالت خاص آب شدن شکلات در دهان را به محصول می دهد. در تولید شکلات دست ساز، هم برای کیفیت و هم به سبب اهمیت حفظ ظرافت شکلات از نظر شکل و ظاهر، تنها از کره ی کاکائو استفاده می شود. البته گفتنی است که شکلات مصرفی برای شیرینی پزی و آشپزی باید نقطه ی ذوبی بالاتر از شکلات های معمول داشته باشد چرا که به دلیل حساسیت کره ی کاکائو ممکن است درصورت مجاورت با دمای بالا شکلات خراب شود و تولید کننده چاره ی دیگری جز استفاده از افزودنی های دیگر برای حل این مشکل ندارد. برای آشنایی با انواع شکلات برای مصارف مختلف، به بلاگ باراکا مراجعه کنید.

کم کردن هزینه های تولید و سود بیشتر

به منظور بالا بردن سود فروش، بعضی از کارخانه های تولید شکلات تا مدت ها از لوازم و دستگاه های قدیمی خود برای تولید شکلات استفاده می کنند و حاضر به پرداخت هزینه های گزاف خرید دستگاه های به روز نیستند. این امر ممکن است در طولانی مدت روی کیفیت شکلات تولیدی تاثیر بگذارد. اما کارخانه های تولید شکلات دست ساز برای گرفتن مجوز ISO مکلف به تعمیر، نگهداری و تعویض تجهیزات خود هستند و در صورت عدم رعایت بهداشت، استفاده از ماشین آلات قدیمی و تولید محصولات کم کیفیت، مجوز خود را از دست می دهند.

فراوری خارج از کارخانه در مقابل تولید صفر تا صدی

برای دست یابی به بهترین کیفیت، کارخانه های تولید شکلات برای رعایت تمامی نکات ذکر شده و حفظ کیفیت محصول خود، باید ترجیحا تولید عصاره ی شکلات و فرآید آماده سازی مواد اولیه را خودشان انجام دهند. این نکته بسیار مهم است زیرا بعضی از کارخانه ها به دلیل محدودیت هایی، مواد اولیه ی مورد نیاز خود را از یک تامین کننده ی خارجی تهیه می کنند که به دلیل عدم آگاهی از فرآیند تولید این مواد و مواد مورد استفاده در کارخانه ی تامین کننده، ممکن است محصولی با کیفیتی کمتر از انتظار تولید کنند. اما در کارگاه های تولید شکلات خانگی یا دست ساز مانند باراکا، صفر تا صد تولید شکلات اعم از مواد اولیه به عهده ی تولید کننده است که موجب تضمین کیفیت محصول با توجه به استانداردهای جهانی و استانداردهای تولید کننده می شود.

سخن آخر

در این مطلب از مراحل و تفاوت های روند تولید شکلات های صنعتی و دست ساز صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید بلاگ باراکا را مطالعه کنید. با توجه به آگاهی که به دست می آورید، انتخاب محصول متناسب با نیاز مصرف به عهده ی خودتان است. شکلات دست ساز باراکا کالایی لوکس محسوب می شود و قیمت آن از شکلات های صنعتی بیشتر است اما برای بهره مندی از طعم متفاوت، چشیدن شکلات اصل و کیفیت بالا، امتحان کردن شکلات دست ساز در اولویت مصرف قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شکلات شکلات دست ساز باراکا شکلات های دست ساز شکلات های صنعتی تولید شکلات کره ی کاکائو مواد اولیه ی تولید کننده کارخانه ها تولید کنند ی شکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فیبر نیمه‌رسانایی که لباس‌ها را هوشمند می‌کند

دانشمندان یک فیبر نیمه‌رسانا ساخته‌اند که به نازکی موی انسان است و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد.

به گزارش دیجیاتو، دانشمندان موفق به توسعه یک فیبر نیمه‌رسانای فوق‌نازک شده‌اند که می‌تواند درون بافت پارچه‌ها به‌کار گرفته شود و لباس‌ها را به وسایل الکترونیک هوشمند پوشیدنی تبدیل کند.

محققان دانشگاه NTU سنگاپور دست به خلق نیمه‌رسانایی زده‌اند که می‌تواند فشار و ناپایداری‌ها را تحمل کند. آن‌ها با مدل‌سازی‌ها و شبیه‌سازی‌های مختلف دریافتند که راه غلبه بر این مشکلات، انتخاب دقیق مواد و پشت‌سرگذاشتن مجموعه‌ای از گام‌ها در تولید فیبر است.

دانشمندان یک طراحی مکانیکی را توسعه داده و با موفقیت فیبر‌هایی به نازکی موی انسان تولید کرده‌اند که طول آن‌ها می‌تواند به ۱۰۰ متر برسد. به‌علاوه، این فیبر‌ها را می‌توان با روش‌های موجود درون پارچه‌ها کار گذاشت.

فیبر نیمه‌رسانا برای استفاده در محصولات الکترونیکی پوشیدنی

پژوهشگران برای نمایش فناوری جدید خود پروتوتایپی در قالب یک کلاه ساخته‌اند که می‌تواند به افرادی که از نظر بینایی دچار مشکل هستند، در عبور از خیابان کمک کند. این فناوری قادر است از طریق موبایل به کاربر هشدار دهد. آن‌ها همچنین پیراهنی تولید کرده‌اند که از طریق یک ابزار شنیداری می‌تواند به دریافت و انتقال اطلاعات بپردازد.

این تیم باور دارد که نوآوری آن‌ها دستاوردی بنیادی درزمینه توسعه فیبر‌های نیمه‌رسانای بادوام و طولانی است. این فیبر‌ها می‌توانند مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیر باشند و درعین‌حال عملکرد الکتریکی و اپتوالکترونیکی بسیار خوبی را به نمایش بگذارند.

محققان دانشگاه NTU برای ساخت این فیبر نیمه‌رسانا از جفت‌هایی از مواد نیمه‌رسانا و الیاف مصنوعی، یعنی یک هسته نیمه‌رسانای سیلیکونی با لوله شیشه‌ای سیلیکا و یک هسته ژرمانیم با یک لوله شیشه‌ای آلومینوسیلیکات استفاده کردند. آن‌ها (هسته) ماده نیمه‌رسانا را درون لوله شیشه‌ای وارد کردند و آن‌قدر به آن حرارت دادند تا لوله و هسته نرم شوند و امکان تبدیل آن‌ها به یک رشته نازک پیوسته وجود داشته باشد. زمانی که این رشته خنک شد، شیشه از آن جدا و با یک لوله پلیمر و سیم‌های فلزی ترکیب شد. سپس این مواد یک بار دیگر حرارت داده شدند تا رشته‌ای به نازکی تار مو و منعطف به‌دست آید.

عملکرد این فیبر نیمه‌رسانا در آزمایش‌ها بسیار خوب بوده و در تست‌های واکنش‌پذیری توانسته است تمام دامنه نور مرئی از فرابنفش تا فروسرخ را شناسایی کند. این فیبر‌ها همچنین می‌توانند سیگنال‌هایی با حداکثر پهنای باند ۳۵۰ کیلوهرتز ارسال کنند. دانشمندان می‌گویند فیبر‌های آن‌ها ۳۰ برابر محکم‌تر از فیبر‌های معمولی است.

گفتنی است، نتایج این پژوهش در مجله نیچر منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • عکس| چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • (عکس) چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟ (+عکس)
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • بازار شکلات تلخ شد
  • تولید فیبر نیمه‌رسانایی که لباس‌ها را هوشمند می‌کند
  • اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق شعار سال است