Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت : دفاع مقدس یک حادثه الهی بود که عزت و فخرآفرینی را برای نظام و ملت ایران به ارمغان آورد.

او گفت : دوران دفاع مقدس نشان داد که در سایه اتحاد و همدلی می‌توانیم از همه گردنه‌های دشوار با سربلندی عبور کرده و پشت هر دشمنی را به خاک بمالیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ریحانی با اشاره به فرهنگی که در دواره دفاع مقدس ایجاد شد، افزود: این فرهنگ نه تنها برای یک مقطع و یک جغرافیای خاص بلکه برای همه فرهنگ‌ها و جغرافیایی به پهناوری جهان هستی است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه فرهنگ دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا دانست و افزود: در این فرهنگ جان فشانی، ایثار، از خودگذشتگی، معنویت و اعتقادات دینی موج می‌زند.

او راز ماندگاری دفاع مقدس را مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: در هیچ جنگی نمی‌بینیم که مردم خود داوطلبانه به جنگ دشمنان رفته و متقاضی حضور در میدان نبرد باشند، اما این اتفاق در جنگ هشت ساله ایران و رژیم بعثی عراق افتاد.

 ریحانی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس باور کردیم اگر به وعده خداوند ایمان داشته باشیم سربلند بوده و بر دشمنان خود فایق خواهیم آمد.

این مقام عالیرتبه نظامی به نقش کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کمتر استانی مانند کرمانشاه داریم که نقشی اینقدر پررنگ داشته باشد به گونه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب لب به تحسین آن بگشاید.

او افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب از کرمانشاه به عنوان چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی یاد می‌کنند مطمئنا حکمتی در آن نهفته است و ایشان به خوبی رشادت‌ها و سلحشوری‌های ملت ایران را درک کرده اند.

 ریحانی گفت: در کرمانشاه همه مردم از شیعه و سنی گرفته تا اهل حق فارغ از هر مذهبی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند و شهدای زیادی هم تقدیم کردند و امروز وظیفه داریم از رشادت‌های انان تجلیل کنیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان

بعد از آن‌که دعای تحویل سال را خواندیم، بچه‌ها آرام نمی‌شدند. تلاش من هم برای آرام کردن آن‌ها بی‌فایده بود. با گریه و زاری عجیب می‌گفتند: «امام رضا (ع) برای ما هدیه فرستاده! آن را می‌بوسیدند و روی چشم خود می‌گذاشتند.»

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در قرارگاه قدس در دوران دفاع مقدس، در بخشی از کتاب تاریخ شفاهی خود به بیان خاطره‌ای کوتاه از حال و هوای رزمندگان در ایام نوروز در جبهه پرداخته که به مناسبت سال نو منتشر می‌شود:

«اولین عید نوروزی که در جبهه بودم، نوروز سال ۱۳۶۰ بود. رزمنده‌ها از حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) هدیه‌ای آورده و در هتل پرشین مراسمی گرفته بودند.

بعد از آنکه دعای تحویل سال را خواندیم، بچه‌ها آرام نمی‌شدند. تلاش من هم برای آرام کردن آن‌ها بی‌فایده بود. با گریه و زاری عجیب می‌گفتند: «امام رضا (ع) برای ما هدیه فرستاده! آن را می‌بوسیدند و روی چشم خود می‌گذاشتند.»

چه حالی داشتیم آن شب و چه دعا و توسلی خواندیم. من آنجا این روایت را برایشان خواندم که کل یوم لایعصی الله فیه فهو عید (هر روزی که در آن معصیت نشود، آن روز عید است) و گفتم: بهترین دوران و بهترین عید برای شما، همینه که توی جبهه هستید.»

منبع:

موحد علوی، علیرضا، تاریخ شفاهی دفاع مقدس: روایت عبدالله حاجی صادقی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۴۰۲، صص ۶۹، ۷۰

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران است
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی