Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نایب‌ رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: واحدهای صنفی توزیعی موجود، توان بالقوه‌ای در مشارکت تولید در صنایع بزرگ دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، جلال محمد شکریه اظهار کرد: از میان حدود 3 میلیون واحد صنفی، حدود یک میلیون و 400 هزار واحد صنفی در حوزه توزیعی فعال هستند و اگر طبق برآوردها هر واحد صنفی به طور متوسط برای 2٫5 نفر اشتغال ایجاد کرده باشد، حدود 3٫5 میلیون نفر در واحدهای توزیعی اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این جمع کثیر در پاندمی کرونا و تعطیلی‌های مکرر، رکود، مشکلات تولید، کاهش توان خرید مردم و دلایلی از این دست، آسیب فراوانی دیده و برخی از ایشان با ابطال پروانه کسب و خروج از کسب و کارهای صنفی در معیشت خود دچار مشکل شده‌اند.
به گفته شکریه، اهمیت حفظ اشتغال در صنوف توزیعی از آن رو است که طی چند دهه گذشته، این تعداد واحد توزیعی به علت عدم توفیق جوانان در پیدا کردن شغل و دشواری تولید برای برخی از ایشان به عنوان آخرین شانس کسب در آمد تلقی شده است. همچنین شکایاتی که به ادارات کار می‌رسد در بخش اصناف بسیار کمتر از صنایع است و این امر گواه اشتغال پایدار در اصناف است هرچند امروز به دلایلی که پیش‌تر اشاره شد و برخواسته از شرایط اقتصادی کشور است، در تنگنا قرار گرفته‌اند.
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در ادامه تصریح کرد: بنابراین به جهت سیاست‌های کلی کشور در امر حفظ اشتغال و افزایش بهره‌وری در تولید، لازم است چاره‌اندیشی شود. یکی از این راه‌ها، مشارکت دادن کارفرمایان صنوف توزیعی در تولید و طی طرح‌های برون سپاری کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان تاکید کرد: از این رو اگر دولت بخواهد در صنایع بزرگی مثل سیمان، نساجی، نورد اهواز، ذوب آهن و … برون سپاری کند، واحدهای صنفی توزیعی که در حال حاضر فعالند، برای این مشارکت از جمله گزینه‌های مناسب هستند و می توانند با خرید سهام کارخانه‌های دولتی، خودشان آن را اداره کرده و محصول نهایی را در بازار توزیع کنند.
شکریه گفت: فعالان در صنوف توزیعی، به واسطه تجربه و تخصصی که در فروش داشته و بر بازار مصرف مسلط هستند و نیز تعصب و همتی که ویژگی ذاتی کسبه و اصناف و به طور کلی بخش خصوصی است، می‌توانند در افزایش بهره‌وری کارخانه‌ها تاثیری مثبت داشته باشند اما این برون‌سپاری باید به‌شکلی صحیح انجام شده و طی مسیری شفاف، به اصناف مرتبط با آن موضوع سپرده شود تا از بروز رانت، فساد و تخلف‌ها جلوگیری شده و این برون سپاری به اهل آن واگذار شود. 
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنوف توزیعی اتاق اصناف برون سپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد، مهارت‌آموزی است و دنبال خلّاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هستیم.

وی افزود: به‌عنوان دانشگاهِ پیشرو، مبدع طرح پیش رو هستیم و تمایل داریم دانشجویان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی هم داشته باشند و تیم‌هایی را پیدا کنند و کارآفرینی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه رقم خورده و دنبال جذب و اشتغال دانشجویان خود پس از تحصیل هستیم؛ از این رو طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)) را رقم زدیم.

پیرستانی افزود: یکی از امتیازات طرح پویش این است که اگر دانشجو در دوران دانشجویی وارد محیط واقعی کار شود؛ از منظر میزان دستمزد و حقوق مقایسه نمی‌کند و در انجام کار راحت‌تر است، همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در مراکز کارآفرینی و به دلیل اینکه ارتباط و تعامل بین دانشجو و صنعت اتفاق نمی‌افتاد؛ عملاً تناسب بین علاقه و شغل بررسی نمی‌شد، اما اکنون کارشناسان
شرکت‌های بزرگ با حضور در دانشگاه با دانشجو مصاحبه کرده و از توانمندی‌ها و علایق دانشجو برای حضور در عرصه اطلاع پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این پروسه دو امتیاز دارد؛ نخست اینکه دانشجو پس از گذار از فیلتر‌های مورد نظر وارد دستگاه مورد نظر شده و حضور ماندگارتر و مفیدتری خواهد داشت و هم اینکه برای صنعت یا آن مؤسسه تولیدی این اطمینان حاصل می‌شود که حمایت معنوی دانشگاه پشت سر دانشجوست و به‌لحاظ حفظ اموال و دستاورد‌های علمی و اختراعات به یک اطمینان خاطری می‌رسد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: پایان‌نامه‌ها را نیز هدفمند و با شناسایی مشکلات صنایع موضوعات را احصاء کردیم تا کاربردی کنیم؛ به این صورت که یا قابلیت تبدیل شدن به صنعت داشته باشد یا گره‌ای از صنعت باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز