Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از آمادگی استان برای اجرای طرح ایجاد کانون خیرینِ کارآفرین در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود قنبری در این نشست گفت: هدف از راه اندازی کانون خیرین کارآفرین ایجاد اشتغال برای اقشار محروم، کم درآمد و بی بضاعت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری افزود: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال است که با کمک این کانون ها و شرکت های دانش بنیان می توانیم دغدغه اشتغال جوانان و به ویژه اقشار محروم جامعه را برطرف کنیم و در ادامه تعداد افراد مستمری بگیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی استان کاهش یابد.

قنبری در بخش دیگر سخنان خود بر اهتمام متولیان امر در استان برای جذب اعتبارات تبصره 16 گفت: در سالجاری جذب این اعتبارات باید به طور 100 درصد تحقق یابد. بررسی آخرین وضعیت اعتبارات تبصره 18 از دیگر مصوبات این نشست بود که قنبری در این خصوص تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است باید تلاش کنیم نرخ بیکاری در استان کاهش یابد و در راستای تحقق این هدف باید توجه جدی به نرخ اشتغال ناقص نیز داشته باشیم.

وی گفت: بانک های استان مکلف به بررسی طرح توجیه اقتصادی طرح های سرمایه گذاری و اهلیت سرمایه گذار هستند چرا که در برخی از موارد تسهیلات پرداخت شده در مسیر درست هزینه نمی شود و یا پس از گذشت بازه زمانی طولانی هنوز در بازپرداخت تسهیلات مشکل دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال جوانان محروم راه اندازی کار آفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اشتغال زایی بیش از هزار و ۵۰۰ نفری در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، محمد رضا پیرحسینلو ضمن تبریک مجدد فرا رسیدن سال نو، ایجاد اشتغال را دستاورد اصلی فعالیت‌های اقتصادی خواند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اشتغال‌زایی را میوه‌ی تولید و جذب سرمایه‌گذار کلیدی برای دستیابی به این هدف خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲ توانستیم ۱۵۳۳ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم که ۳۳ نفر بیشتر از شاخص تعهدی سالانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بود و این مسئله پویایی و رونق این منطقه عظیم صنعتی را نشان می‌دهد.

وی تعداد افراد شاغل در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را ۱۴ هزار و ۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: از استخدام‌های امسال ۱۲۰۱ نفر بومی بودند که موید جذب ۸۳ درصدی بومیان و توجه به ظرفیت‌های موجود در هرمزگان است.

پیرحسینلو در پایان وعده داد تا از تمام ظرفیت‌ها در راستای افزایش شاخص های تولید و اشتغال در سال پیش رو استفاده شود.

دیگر خبرها

  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • آمادگی خوزستان برای حضور در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی