Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:17:54 GMT

سهمیه مستقیم ایران در لیگ قهرمانان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۰۸۹

کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین رده بندی برترین لیگ‌های آسیا را اعلام کرد که فوتبال باشگاهی ایران با افزایش امتیازات خود قطر را پشت سر گذاشت و به رتبه چهارم آسیا و دوم منطقه غرب صعود کرد و بعد از لیگ‌های ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان قرار گرفت.

تا پیش از این عربستان و قطر در منطقه غرب از ایران بالاتر بودند و به همین دلیل سهمیه بیشتری در لیگ قهرمانان آسیا داشتند که با ادامه این روند سهمیه ایران از ۲+۲ به ۳+۱ افزایش خواهد یافت و تیم‌های ایرانی بیشتری می توانند به طور مستقیم در مرحله گروهی حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سهمیه بندی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا انجام شده و با تداوم رده‌بندی کنونی در فصول آینده از جمله ۲۰۲۳، سهمیه ایران به سه سهمیه مستقیم در مرحله گروهی و یک سهمیه در مرحله پلی آف (مقدماتی) افزایش می‌یابد.

افزایش امتیازات فوتبال باشگاهی ایران به علت موفقیت‌های اخیر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نسبت به فصول گذشته است؛ به طوری که در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، سه تیم ایرانی به مرحله حذفی صعود کردند اما تمام تیم‌های قطری در دور گروهی حذف شدند.

همچنین دو نایب قهرمانی پرسپولیس در سه فصل گذشته نیز بر افزایش چشم‌گیر رتبه ایران از جایگاه هفتم تا چهارم آسیا در چند سال اخیر تاثیر گذاشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر محمدباقر ذوالقدر سازمان همکاری شانگهای ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس لیگ قهرمانان آسیا سهمیه آسیا پرسپولیس اربعین 1400 اعمال ماه صفر محمدباقر ذوالقدر سازمان همکاری شانگهای ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با کسب ۹ امتیاز از سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به‌عنوان صدرنشین گروه D صعود کرده و خود را برای دیدار با قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی آماده کند.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با تمجید از عملکرد شاگردان وحید شمسایی بخصوص در جریان برد چهار بر صفر مقابل کویت گفت: بازی با کویت نسبت به دو دیدار قبل غیر قابل مقایسه بود. خیلی خوب بازی کردیم و تمام اندیشه‌های فنی در زمین پیاده شد. استرس در هیچ ثانیه‌‌ای وجود نداشت و همین نشان می‌دهد قدرت فکری اندازه توانایی فنی اهمیت دارد.

او با اشاره به ذهن قوی شاگردان وحید شمسایی ابراز کرد: تمرکز بازیکنان خیلی بالا بود. ما توانستیم در دفاع و حمله همه کار کنیم. علی اکرمی مثل حسن‌زاده، سنگ‌سفیدی و اولادقباد و تک تک بازیکنان خیلی خوب توانستند وظیفه‌های فردی را در یک کار گروهی منسجم پیش ببرند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران به کلین شیت مؤمنی هم اشاره و تصریح کرد: ما باید به گل نخوردن توجه کنیم. این موضوع مهمی برای تیم بود که خوشبختانه اعتماد به نفس کافی را حالا می‌توانیم با چنین گلری داشته باشیم.

او فرآیند بازگشت آمادگی جسمانی مسلم اولادقباد را پس از پشت سر گذاشتن یک دوره نقاهت تحسین برانگیز دانست و گفت: من شخصا توقع نداشتم اولاد قباد اینقدر زود به بازی‌ها برگردد. او در هر سه دیدار حضور داشت و همین نکته نشان می‌دهد که می‌توانیم امیدوار به آینده باشیم. مسلم همچون سالار آقاپور یک به یک با بازیکن حریف را خیلی راحت بر می‌دارد تا نشان دهد همچنان یکی از بهترین‌های دنیاست.

شمس از اهمیت بالای فوتسال در قلب آسیا صحبت کرد و با تاکید روی بازی‌های منطقه کافا گفت: هر پنج تیمی که در کافا بازی کردند، به مرحله بعدی صعود کردند. همین امر نشان دهنده اهمیت کافا است. افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان به همراه تیم ملی فوتسال ایران حالا در دور بعدی هستند؛ این در حالی است که عراق تنها نماینده غرب آسیا و تایلند و ویتنام هم از شرق قاره به دور حذفی خواهند آمد. صعود پنج تیم از آسیای مرکزی خیلی مهم است و نشان می دهد چقدر باید بازی های این منطقه را جدی بگیریم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران درباره حذف زودهنگام تیم ملی ژاپن یادآور شد: ژاپن به هیچ وجه تیم خوبی نداشت. همانطور که همه دیدیم شایسته صعود نبود و اوت شد. مجموعه فوتسال آسیا خیلی پیشرفت داشته که مدیون کلاس‌های آموزشی در این حوزه است.

دیگر خبرها

  • برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد
  • گزینه اول آقای گلی آسیا از فوتسال ایران
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!
  • ناراحتی وحید شمسایی از حذف ژاپن!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • سرمربی تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
  • دفاع شمسایی از بازی تیم مقابل بحرین!
  • نتایج مرحله سوم گروهی لیگ ملی بسکتبال