Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:20:10 GMT

موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۰۹۵

موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینیگ انجینرینگ، یک فناوری موشکی که می‌تواند مدت زمان سفر انسان به مریخ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، در حال آزمایش است. چنین دستاوردی ریسک خرابی‌های مکانی و دیگر خطرات مرگ بار فضایی را برای فضانوردان کاهش می‌دهد.

شرکت «آد آسترا راکت» در تابستان اعلام کرد تست ۸۸ ساعته استقامت با قدرت بالای موشک پلاسمایVasmir VX-۲۰۰۰SS را تکمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تست در آزمایشگاه این شرکت واقع در ایالت تگزاس آمریکا انجام شد که طی آن رکورد جدیدی برای تحمیل قدرت بالا در پیشرانه الکتریکی ثبت شد.

فرانکلین چانگ دیاز مدیر ارشد اجرایی اد آستارا در این باره می‌گوید: این تست یک موفقیت بزرگ پس از سال‌ها آزمون و خطا و توجه دقیق به جزئیات بود.

موشک Vasmir برای پرواز همراه موتوری طراحی شده که از راکتورهای هسته‌ای برای داغ کردن پلاسما و رساندن دمای آن به ۲ میلیون درجه استفاده می‌کند. طبق فرضیه‌ها در مرحله بعد گاز داغ از طریق میدان مغناطیسی از موشک خارج می‌شود و آن را با سرعت ۱۹۷ هزار و ۹۵۰ کیلومتر بر ساعت به جلو می‌راند.

هدف اد آسترا نه تنها سرعت بخشیدن به سفرهای فضایی بلکه ایمن سازی آن تا حد ممکن است.

البته موشک‌های مذکور برای رسیدن به مدار زمین نیاز به موشک‌های شیمیایی دارند و از آنجا به بعد موتور پلاسمایی فعال می‌شود.

این شرکت در ماه جولای تست تحمل موشک را انجام داد. در همین راستا دیاز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هم اکنون اصلاحات موتور در مرحله تولید در حال اجرا است و درنیمه دوم ۲۰۲۱ میلادی وضعیت حرارتی حالت پایدار موشک در ۱۰۰ کیلووات ساعت بررسی می‌شود.

این آزمایش در حقیقت ارزیابی تعادل حرارتی سیستمی است که در آن دما در طول زمان ثابت می‌ماند.

کد خبر 5310824 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت موشک سازی تحقیقات علمی فضانوردان فناوری فضایی مریخ حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شبکه ملی اطلاعات همراه اول فناوری فضایی فیس بوک ایرانسل شرکت دانش بنیان گوگل کسب و کار عیسی زارع پور قانون آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها

الهه قنبری مدیر هسته فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان و علاقه‌مند به فعالیت‌های هنری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد که در این هسته، قلم‌زنی روی فلز، فیروزه‌کوبی و هنر زیبای رزین را به صورت تخصصی انجام می‌دهیم

دانش‌آموخته رشته تاریخ که حدود دو سال این فعالیت‌‌ها را به صورت حرفه‌ای انجام داده است، گفت: هشت ماه است که به عنوان هسته فناور «گلدن تایم مرکزی» با تولید محصولات تزئینی از رزین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان فعالیت داریم.

قنبری هدف اصلی هسته فناور متبوع خود را تولیدات ساعت دیواری با طرح، لوگو، عکس و رنگ مدنظر مخاطب برشمرد و بیان کرد: در کنار تولید، کلاس‌های آموزشی هم به صورت خصوصی یا گروهی از طرف هسته فناور برگزار می‌شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

مدیر این هسته فناور عنوان کرد که با شرایط پرتلاطم فعلی بازار، فناوران برای تولید نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند و از مسئولان ممی‌خواهیم که فناوران را حمایت کنند تا بتوانیم در این مسیر پایدار بمانیم.

این فعالیت‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای فناوران و دانشگاه می‌تواند علاوه بر فعالیت دانشگاه، شهرک کوچک‌ صنعتی تبدیل بشوند و چه زیباست که تولیدات انبوه با نام هسته‌‌های فناور در اقتصاد کشور بدرخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • مشترکان برق مناطق سیل زده از موتور برق استفاده نکنند
  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان