Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) افزود: هشت سال دفاع مقدس مظهر عزت، غرور ملی، همبستگی و اتحاد ملت و نظام مقدس اسلامی است، بنابراین گرامیداشت آن را نمی‌توان به هفته و ایامی خاص محدود کرد، برای صیانت امنیت و آرامش کشور باید هر روز جریان دفاع مقدس را گرامی بداریم و نکات تاریخی آن را یادآوری و بازخوانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهان استکبار در جریان دفاع مقدس مقابل ملت ایران می‌‎جنگید. دفاع مقدس تنها جنگ ایران و رژِم بعث عراق نبود بلکه در این جنگ تمام دنیای استکبار علیه ایران قرار داشت و صدام آنها را نمایندگی می‌کرد. این سخن شعار نیست بلکه وقایع جنگ این حقیقت را اثبات می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در دوران جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار که در داخل کشور تولید نمی‌شد را به ایران نمی‌دادند، اما در مقابل کشورهای اروپایی با تحویل هواپیما، موشک، انواع تسلیحات و مشاوره نظامی و کشورهای حاشیه خلیج فارس با حمایت‌های مالی فراوان، هرآنچه در توان داشتند را برای پشتیبانی از صدام به میدان آورده بودند اما در نهایت با همه تلاش‌های دشمنان ملت ایران پیروز و یک وجب از خاک این کشور جدا نمی‌شود.

وی شهدا، جانبازان و رزمندگان را مایه سربلندی کشور توصیف و بیان کرد: دفاع مقدس تنها جنگی است که در ۲۰۰ سال اخیر بر کشورما تحمیل شده و دشمن نتوانسته طی آن حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کند، پیش از این هر جنگی علیه کشورمان رخ داده به تجزیه بخشی از خاک ایران منجر شده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: شاهان ضعیف و خودفروخته ایران در دوران قاجار و پهلوی باعث تجزیه و جدا شدن سرزمین‌های بسیاری از ایران شدند، در دوران پهلوی دوم که مدام شعار وطن پرستی سرداده می‌شد مجمع الجزایر بحرین به راحتی و بدون حتی شلیک یک گلوله از ایران جدا شد. اما همین ملت کمتر از ۱۰ سال بعد در یک جنگ نابرابر، هشت سال ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک کشورشان را به دشمن ندادند.

وی ادامه داد: رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، از بین رفتن فاصله میان مردم، نظامیان و حکومت بود زیرا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میان مردم و حکومت پیوندی وجود نداشت لذا با یک تهدید و دستور آمریکا و انگلیس ۳۳ جزیره ایران بدون هیچ جنگی از کشور جدا شد.

حجت‌الاسلام مروی گفت: هر حکومتی پایگاه مردمی نداشته باشد صرفنظر از میزان قدرت نظامی محکوم به نابودی است. اگر جنگ تحمیلی با آن شرایط در دوران پهلوی یا قاجار رخ می‌داد مشخص نبود بر سر ایران چه می‌آمد، آن زمان که جنگی نبود خاک ایران را می‌گرفتند چه به رسد به اینکه جنگ نابرابر هشت ساله‌ای در آن دوران اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: دشمن گسست پیوند بین مردم و نظام را هدف قرار داده و خوب می‌داند که دلیل شکست‌هایش در برابر ملت ایران چیست لذا پیوند بین مردم و نظام را هدف قرار داده است زیرا می‌داند تنها راه ضربه به کشور گسست این پیوند است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: انقلاب اسلامی دیوار میان مردم و حاکمیت را از بین برد لذا صیانت از اتحاد ملی و پیوند بین مردم و نظام امری موکد و حیاتی است. دشمنان به دنبال ایجاد دیوار بی‌اعتمادی میان مردم و حکومت هستند، از این رو تمام برنامه ها و تبلیغات‌شان را بر ناامیدی مردم و ایجاد فاصله میان ملت و نظام معطوف کرده‌اند، اگر بتوانند به این هدف خود برسند اوج موفقیت برایشان رقم خورده است و کشور دوباره به دوران پهلوی و قاجار باز می‌گردد.

وی بر قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید و بیان کرد: با وجود همه تحریم‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن امروز ایران اسلامی قدرت اول منطقه است و هیچ کشوری همانند ایران در منطقه قدرت و نفوذ ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: نقشه دشمنان پس از دوران دفاع مقدس این بود، حالا که ایران در جنگ شکست نخورده، پس باید آن را به کشوری ضعیف و ناتوان که گرفتار خودش باشد تبدیل کنیم، اما به برکت انقلاب اسلامی ایران نه تنها پس از جنگ کشور ضعیفی نشد، بلکه علی رغم همه تحریم ها به قدرت تأثیرگذار منطقه تبدیل شد که دلیل آن ارتباط نزدیک میان مردم و نظام است.

وی گفت: نقشه دشمن برای ایران و سپس منطقه، تجزیه کشورهای بزرگ است. نقشه آمریکا در طرح خاورمیانه جدید، تجزیه کشورهای بزرگ و تبدیل آنها به کشورهایی ضعیف بود، در این دسیسه هدف نخست ایران و سپس کشورهای دیگر همچون عربستان بود اما قدرت جمهوری اسلامی اجازه تحقق این نقشه شوم را به آمریکایی‌ها نداد. 

تولیت آستان قدس رضوی بر تأثیر شجاعت، تدبیر، هوشمندی و تیزبینی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری قدرت ایران تاکید و بیان کرد: اگر همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی نبود تدابیر هم به جایی نمی‌رسید. همانگونه که امیرالمؤمنین علی(ع) در قله شجاعت، سیاست و فضایل علمی، اخلاقی و مدیریتی به جهت عدم همراهی مردم ۲۳ سال خانه‌نشین شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خود بر اهمیت امنیت کشور و ارزش اقدامات نظامیان اشاره و بیان کرد: امنیت جامعه آنقدر ارزشمند است که امیرالمومنین علی(ع) هنگامی که سربازان معاویه به بخشی از قلمرو حکومت آن حضرت حمله کردند و خلخال از پای زن یهودی درآوردند، فرمود "اگر کسی از غصه این خبر دق کند جای سرزنش نیست" و این نشانگر اهمیت امنیت در نگاه حضرت علی(ع) است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: امنیت مهمترین و بزرگترین نعمت برای هر جامعه‌ای است و دیگر نعمتها در پرتوی همین نعمت معنا و مفهوم می‌یابد. نعمت بزرگ امنیت توسط نظامیان در جامعه تحقق می‌یابد. 

برچسب‌ها مشهد دفاع مقدس هفته دفاع مقدس احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی  نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دفاع مقدس هفته دفاع مقدس مشهد دفاع مقدس هفته دفاع مقدس احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولیت آستان قدس رضوی جمهوری اسلامی حجت الاسلام میان مردم مردم و نظام دفاع مقدس ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ۱۲ فروردین را از ایام الله دانست که باید برای همیشه زنده بماند و بیان کرد: گرامیداشت این مناسبت بزرگ در نماز‌های جمعه ۱۰ فروردین مورد توجه سخنرانان و خطبای نماز جمعه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی و فضاسازی شهری و تبیین این رخداد بزرگ در محافل و مجالس از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: از آنجایی که روز ۱۲ فروردین با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مقارن گردیده است در مراسم باشکوه احیای شب ۲۱ ماه رمضان به این مهم پرداخته خواهد شد و در آستان‌های مقدس خاصه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مصلی تهران و مصلی‌های آستان‌ها و مراسم احیا در مساجد گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: از آنجایی که بنیانگذار و معمار کبیر این نظام مقدس امام راحل بودند، مراسم محوری ۱۲ فروردین با همکاری آستان مبارک حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در حرم مبارک ایشان با سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که از مردم انقلابی تهران دعوت می‌شود از ساعت ۲۳ شب ۲۱ ماه رمضان در این مراسم باشکوه حضور پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌ اولی‌ها 
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • امیدآفرینی به نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است