Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالن‌های مجتمع آوینی و بوعلی در حال بازسازی از سوی بخش خصوصی است اظهار کرد: اداره ارشاد ضمن همکاری با سینما قدس همدان و سینما شهر تهران تبدیل به پردیس سینمایی می‌شود و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سینما قدس همدان چهارسالن خواهد داشت گفت: با پردیس سینمایی شدن قدس همزمان ۴ فیلم اکران خواهد داشت که سینما فلسطین نیز با دو تا سالن پردیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به تجهیز و بازسازی ۱۴ باب مجتمع فرهنگی و هنری در سطح استان بیان کرد: از فرصت کرونا و نبود فعالیت در مجتمع‌ها استفاده کردیم و تمام مجتمع‌ها بازسازی شدند.

وی با اشاره به پروژه موزه هنرهای معاصر عنوان کرد: این پروژه اکنون به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و کار فعال است اما اعتبارات ملی نیاز دارد که پیگیری می‌شود.

احسانی با اشاره به برنامه‌های نیمه نخست سال جاری در همدان ادامه داد: با توجه به آغاز هفته دفاع مقدس حدود ۵۸ برنامه پیش‌بینی شده که به همین مناسبت از ۴۰ نفر از همکاران اداره‌کل ارشاد به عنوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

وی تجلیل از خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: عصر خاطره و شعر دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی و نقد کتاب دفاع مقدس در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تجلیل فعالان سینمایی حوزه دفاع مقدس طی این هفته خبر داد و گفت: در این هفته اکران فیلم‌های دفاع مقدس در سینماهای استان نیز پیش‌بینی شده است.

وی برپایی نمایشگاه عکس و تجلیل از شعرای فعال در عرصه شعر دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: کتاب دفاع مقدس نیز در این هفته رونمایی می‌شود.

احسانی در ادامه یکی از برنامه‌های اجرا شده در سطح استان را "هنرواره ملی مشق سرخ" دانست و گفت: این برنامه با موضوع عاشورایی احادیث و روایاتی از امام حسین(ع) و متون ادبی در مدح سیدالشهدا(ع) بود که ۳۰۳ اثر به دبیرخانه رسید و ۲۸ نفر تجلیل شدند.

وی از افتتاح خانه سینمای مستند استان خبر داد و افزود: ۱۴ روستا در راستای ترویج و آموزش قرآن در سطح استان شناسایی شده که دو تا سه نفر از فعالان قرآنی آنها تجلیل و  یادمان قرآنی نیز خواهند داشت.

تفاهمنامه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در همدان امضا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان انتخاب کتاب سال استان، اختتامیه مسابقه ملی برداشتی از کتاب "حاج جلال" و معرفی دو نفر ایثارگر از انجمن‌های ادبی برای مراسم تجلیل رئیس جمهور از ایثارگران از دیگر برنامه‌های اداره‌کل ارشاد است.

وی با بیان اینکه مهرماه امسال در مجتمع ابن‌سینا با همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران جشنواره صنعت چاپ برگزار می‌شود گفت: برخی از دستگاه‌های چاپخانه‌های قدیمی در موزه صنعت چاپ جمع‌آوری شده و در چند روز آماده نمایش است و موزه همزمان با جشنواره خواهد بود.

احسانی به تصویب سند برش استانی نقشه فرهنگی کشور اشاره کرد گفت: یک سال است که همدان به عنوان پایلوت این سند انتخاب شده و همراه با ۱۱ استان این کار را شروع کردند که اکنون سند آماده است و با حضور وزیر در شورای فرهنگ عمومی از سند برش استانی استان همدان رونمایی می‌شود.

وی از بهره‌برداری بخش‌های واگذار شده به بخش خصوصی دو مجتمع آوینی و بوعلی‌سینا خبر داد و گفت: بخشی از این ساختمان به بخش خصوصی واگذار شده که سه میلیارد تومان آورده مالی برای اداره‌کل ارشاد داشته است و سالن سینمای آوینی ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینمایی استان اضافه خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: جشنواره ملی ندای آسمانی که مربوط به اذان است در دو بخش پژوهش و تحقیق آثار و  بخش شعر، داستان، متن ادبی، نقاشی و تجسمی برگزار می‌شود که این جشنواره ملی آبان ماه خواهد بود.

وی به برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آبان و آذرماه اشاره کرد و گفت: جشنواره موسیقی عاشیق‌لر نیز به میزبانی یکی از شهرستان‌های کبودراهنگ یا رزن برگزار خواهد شد که مقدمات آن فراهم شده است.

احسانی به ویژه برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و یادآور شد: تفاهمنامه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک امضا شده و جشنواره در همدان ماندگار است بنابراین چون این جشنواره جزو ۱۶ رویداد مهم دنیا است باید در تراز بین‌المللی برگزار شود که دستگاه‌ها نیز باید پای کار باشند.

وی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره تئاتر امسال نیمه اسفندماه فعال می‌شود که امیدواریم شرایط کرونا این اجازه را بدهد که به صورت فیزیکی و غیر مجازی برگزار شود در حالی که سال قبل مجوز برگزاری صادر نشد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان دفاع مقدس پردیس سینمایی سینما قدس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: دبیرخانه این جشنواره در ۲ بخش عمومی و دانش آموزی با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده معظم شهدا، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت اثر می‌پذیرد.

کمال مظفری افزود: متقاضیان می‌توانند در چهار محور پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ و موشن گرافی و پویانمایی و انیمیشن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره شناخت استعداد‌هایی است که در این زمینه فعال هستند و آثاری به صورت فاخر تولید کردند و نیز ایجاد یک جریان‌سازی فرهنگی در بین این قشر تا تولیداتی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شود.

دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: در بخش عمومی نیز افراد و ظرفیت‌های استان شناسایی می‌شود و تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

کمال مظفری افزود: با بیان اینکه ضریب انتشار و میزان مشاهده محتوا از معیار‌های اصلی ارزیابی و مورد توجه ویژه داوران خواهد بود افزود: این جشنواره در دوره‌های گذشته به صورت کشوری برگزار شده بود و برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.

او، آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ اردیبهشت اعلام کرد و تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان می‌توانند آثار خود را به آیدی 6 DEFAMAJAZi @ در پیام‌رسان‌های مختلف ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما