Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حاشیه بازدید مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران و معاون نظارت و امور فرهنگی بازرسی کل کشور از تعدادی خانواده چند معلول عنوان شد: راه‌اندازی کارگروه حمایت از افراد معلولان در سازمان باررسی کشور بعد از اربعین. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز علی همت محمودنژاد مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران و  حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون نظارت و امور فرهنگی بازرسی کل کشور از تعدادی از خانواده‌های چند معلول در مناطق مختلف تهران بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب انصاری معاون نظارت و امور فرهنگی بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید خود از چند خانواده معلول گفت: مسئله جمعیت از مهمترین مسائل اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی محسوب می‌شود و با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و تأکید مسئولان ارشد قوه قضائیه و سازمان بازرسی کارگروهی تحت عنوان جوانی جمعیت در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: ابعاد مختلف جمعیت را بررسی کرده‌ایم که یکی از مقولات مربوط به جمعیت، معلولیت‌ فرزندانی که به طور مادرزادی معلول هستند و یا بعداً به جهت حوادث  و اتفاقاتی که پیش می‌آید و یا بیماریها دچار معلولیت می‌شوند.

عرب انصاری با اشاره به بازدید تعدادی از خانواده‌های چند معلول گفت: با تعدادی از خانواده‌های که متاسفانه معلولان متعددی را داشتند ملاقات داشتیم تا هم مشکلات خانواده‌ها را در اداره یک خانواده پرچمعیت معلول ببینیم و اگر دستگاه‌ها کوتاهی داشته‌اند آن را پیگیری کنیم و انتظارات و درخواست‌های خانواده‌ها را مطلع شویم. گاهی مختصر خدماتی می‌تواند رفاه و آرامش را برای خانواده‌ها ایجاد کند و برخی از مواقع هم کوتاهی در ارائه خدمات مشکلاتی را برای خانواده ایجاد می‌کند.

معاون نظارت و امور فرهنگی بازرسی کل کشور ادامه داد: برهمین اساس باید کارگروه  تحت عنوان کارگروه حمایت از معلولان در سازمان بازرسی تشکیل شود و دستگاه‌های متولی پای کار باشند و نمایندگان معلولان و سازمانهای مردم‌نهاد در این کارگروه حضور داشته باشند و انشاء‌الله فرآیند خدمات تصریح شود و تلاش خواهیم کرد بعد از اربعین این کارگروه تشکیل شود.

به گزارش تسنیم علی همت محمودنژاد مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران خاطرنشان کرد: از نگاه علمی نگهداری معلولان در مراکز مبتنی بر یک کار  توانبخشی واقعی نیست و توانبخشی واقعی این افراد در بستر خانواده است البته این هم شرطی دارد که معلولان در منازل از بسته‌های مشاوره‌ای، حمایتی و درمانی استفاده کنند و اگر این اتفاق بیفتد و معلولان از مراکز نگهداری به منزل سوق داده شوند کیفیت زندگی این افراد به شدت متحول خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه خانواده‌هایی که معلولان را نگهداری می‌کنند به هیچ عنوان از حق پرستاری متناسب با تورم جامعه برخوردار نیستند.

محمودنژاد با اشاره اجرای طرح پایلوت جذب 500 پرستار برای نگهداری معلولان در منازل تصریح کرد: پیشنهاد من این است که سازمان بهزیستی در کل کشور به صورت آزمایشی 500 پرستار را استخدام کند و معلولانی که فاقد سرپرست هستند و والدینی که توانایی نگهداری فرزندان خود را ندارند و دوست ندارند در مراکز نگهداری شوند توسط این افراد نگهداری شوند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در پایان خاطرنشان کرد: حداکثر حق پرستاری برای افراد دارای معلولیت یک میلیون تومان است ولی حداقل هزینه لازم برای یک پرستار در یک ماه حدود 6 تا 7 میلیون تومان است.

کمک 20 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مددجویان بهزیستی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بازرسی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین کارگروه اندیشه‌ورز تحقق شعار سال با حضور اساتید و صاحب نظران مطرح دانشگاه و مدیران و نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، بنیاد ملی نخبگان، بانک مرکزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت، سازمان بورس، سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و سایر نهادها و دستگاه‌ها به میزبانی اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت برگزار شد.

ابوالفضل نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین کارگروه هیأت اندیشه‌ورز که با حضور اساتید مطرح دانشگاه، نهادها و دستگاه‌های ذی ربط در حوزه کسب و کار و تولید برگزار شد، گفت: در پی اعلام شعار سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشنامه‌ای در ۸ بند جهت ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت بیشتر مردم در جهش تولید در حوزه‌های مختلف ثبتی صادر کرد که ۴ مورد آن مربوط به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری است.

وی افزود: بر این اساس ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت با تشکیل هیئت اندیشه‌ورز به منظور تحقق شعار سال و هم اندیشی و ارائه راهکارهای مؤثر جهت حمایت‌های حقوقی و ثبتی از شرکت‌های تولیدی در حوزه ثبت شرکت‌ها در سال جدید آغاز به کار کرد.

مدیر کل ثبت شرکت‌ها عنوان کرد: در این نشست مقرر شد پیشنهادات مطرح شده در کارگروه‌های علمی با حضور اساتید و صاحب نظران مطرح دانشگاه و مدیران و نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، بنیاد ملی نخبگان، بانک مرکزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت، سازمان بورس، سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و سایر نهادها و دستگاه‌ها بررسی و جهت اجرا به رئیس سازمان ثبت ارائه شود.

نصیری گفت: سال گذشته در ۸ نشست کارگروه ستاد رفع موانع تولید، مصوبات خوبی صادر و عملی شد که در سال جاری نیز تلاش بر این است که فراتر از برنامه جلو رفته و به تولید و اشتغال کشور خود کمک کنیم.

فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری با هدف تسهیل در تسریع حضور مردمی، ایجاد بخش حمایت‌های حقوقی و توجیهی برای تشکل‌های مردمی، رونمایی از سامانه جامع ثبت شرکت‌ها، حذف کاغذ و دفاتر، الکترونیکی شدن درخواست‌ها از ابتدای خردادماه، دیدار مستقیم با مردم به طور روزانه در این اداره کل و واحدهای ثبتی، ایجاد درگاه اختصاصی ارائه نظرات و پیشنهادات مردمی، حمایت‌های حقوقی ثبتی جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای حل واحدهای تولیدی، از مواردی بود که پس از جمع بندی نهایی برای طرح کلی اجرایی در راستای تحقق شعار سال به رئیس سازمان ثبت گزارش می‌شود.

کد خبر 6080159

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • حمایت جامعه پزشکی و پرستاری از عملیات وعده صادق