Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‎ها نشان می‎دهند که آمریکا در سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۱۴ هزار مورد قتل بر اثر تیراندازی‌های مرگبار را ثبت کرده است.

خبرگزاری میزان - خشونت با اسلحه در سراسر آمریکا در حال افزایش است و داده‌های جدید نشان می‌دهند که سال جاری میلادی به سرعت به یکی از مرگبارترین سال‌های ثبت شده، نزدیک می‌شود.

به گزارش «هیل»، بر اساس داده‌های جدید که توسط گروه آرشیو خشونت با اسلحه در آمریکا تهیه و منتشر شده است، آمریکا در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۴ هزار و ۷۲۳ مورد قتل بر اثر تیراندازی‌های مرگبار را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ۱۵ هزار و ۴۵۴ مورد مرگ ناشی از حوادث مربوط به اسلحه از سوی آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا در سال ۲۰۱۹ ثبت شده است.

این گروه پیشتر جهش مرگ و میر را به بیش از ۱۹ هزار نفر در سال ۲۰۲۰، یعنی همراه با جهش ۲۶ درصدی، ثبت کرده بود.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا همچنین گزارش می‌دهد که رویداد‌های تیراندازی جمعی بیشتری در حال روی دادن است؛ از ماه ژانویه ۵۱۰ مورد تیراندازی جمعی و ۴۱ مورد تیراندازی جمعی تنها در ۱۹ روز اول سپتامبر گزارش شده است.

تیراندازی جمعی از سوی این گروه به تیراندازی گفته می‌شود که در آن، به جز عامل تیراندازی دستکم ۴ نفر یا بیشتر کشته یا زخمی شوند.

سایر داده‌ها همچنین نشان دهنده افزایش خشونت با اسلحه و به طور خاص جهش در تعداد تیراندازی‌های جمعی است.

بیشتر بخوانید: تیراندازی در شیکاگو جان کودکان بیشتری را در مقایسه با کرونا می گیرد افزایش تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در دوره همه گیری کرونا

در سال ۲۰۱۹، حدود ۱.۱۴ تیراندازی جمعی به ازای هر روز رخ می‌داد، در حالی که در سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۱.۶۷ تیراندازی جمعی به ازای هر روز افزایش یافت.

داده‌های این گروه امسال میزان ۱.۹۲ تیراندازی جمعی را به ازای هر روز پیش بینی می‌کند.

«سی ان ان»، همچنین افزایش ۹ درصدی مرگ و میر ناشی از خشونت با اسلحه را بین یکم ژانویه تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰ محاسبه می‌کند.

این گروه می‎گوید «ما هرگز یک ماه بیش از ۶۰ مورد تیراندازی جمعی را قبل از سال ۲۰۲۰ ثبت نکرده بودیم؛ این اتفاق سال قبل ۶ بار رخ داد و در سال جاری تاکنون ۴ بار رخ داده است؛ به نظر می‌آید که ماه سپتامبر هم همین اتفاق رخ دهد.»

کنگره آمریکا امسال هیچ قانون قابل توجهی برای اصلاح وضعیت خشونت با اسلحه در این کشور تصویب نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا جو بایدن تیراندازی جمعی خشونت با اسلحه سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با انتشار یافته‌های یک تحقیق اعلام کرد: عامل حمله انتحاری فرودگاه کابل در آگوست ۲۰۲۱ فردی به نام عبدالرحمان اللوگری بوده است که پیش از حمله شناسایی نشده بود.

در گزارش جدید سنتکام آمده است که عملیات انتحاری که در روند تخلیه نظامیان آمریکایی در آگوست ۲۰۲۱ روی داد، قابل جلوگیری نبوده و هشدارها درباره وقوع آن و نیز مشخصات مهاجم احتمالی مبهم بوده است.

بر اساس این گزارش، مهاجم انتحاری این حمله تروریستی از اعضای داعش بود که پس از تسلط دوباره طالبان از زندان آزاد شده بود.

یافته‌های تحقیق سنتکام، اظهارات برخی نظامیان امریکایی را درباره اینکه عامل این حمله تروریستی پیش از وقوع انفجار در فرودگاه کابل شناسایی شده بود رد می کند.

سال گذشته تیلر وِرگاس اندورس نظامی آمریکایی که در حمله تروریستی فرودگاه کابل زخمی شده بود، در نشست استماعیه کنگره آمریکا گفته بود تک‌تیراندازان آمریکایی عامل احتمالی این حادثه را در میان جمعیت شناسایی کرده بودند، اما فرماندهان به آنان اجازه ندادند که مهاجم را از پا در آورند.

در حمله انتحاری، مقابل دروازه میدان هوایی بین‌المللی کابل، در چهارم سنبله سال 1400 (آگوست ۲۰۲۱) دست‌کم ۱۳ نظامی آمریکایی و بیش از ۱۷۰ غیرنظامی کشته شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • رکوردزنی بارش باران در سیستان و بلوچستان
  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • تیم فوتبال اولسان سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی