Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در مسیر حل مشکلات تولیدی، ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌ها و راهکار‌های موجود به نحوی اقدام می‌شود که به حقوق عمومی و بیت المال خدشه‌ای وارد نشود. خبرگزاری میزان - یدالله موحد،رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی اظهار داشت: توجه به حقوق عامه نظیر رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی یک اصل اساسی وراهبردی مهم در حوزه اجرای پروژه‌های توسعه‌ای است وانتظار می‌رود دستگاه‌های متولی وتخصصی با دقت وحساسیت به این رسالت خود توجه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قابل قبول نیست دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی ملی و صیانت از حقوق عمومی سالها نسبت به تکلیف قانونی خود بی تفاوت بمانند، اقدام به موقع و اثر گذار از بسیاری مشکلات پیش گیری می‌کند.
موحد تصریح کرد: منافاتی بین رفع موانع تولید و حمایت از تولید برای رونق کسب وکار وحفاظت از حقوق عمومی وجود‌ ندارد،تلفیقی از این دو منافع عمومی را تضمین می‌کند.
وی با اشاره به این مطلب که پیوست زیست محیطی پروژه‌های توسعه‌ای یکی از تاکیدات دستگاه قضایی در راستای حراست از حقوق عمومی است، تاکید کرد: در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد، باید به رعایت الزامات زیست محیطی و قوانین و مقررات دقت لازم صورت گیرد.
وی تاکید کرد: نمی‌توان به بهانه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد، زندگی مردم را به مخاطره و محیط زیست را به خطر بیاندازیم و از این رو کارخانجات باید الزامات محیط زیست را رعایت کنند و از ابتدای اجرای پروژه‌ها باید به رعایت تمامی الزامات قانونی توجه لازم صورت گیرد.
موحد، با تاکید بر این مطلب که دستگاه قضایی استان کرمان زمان زیادی را برای حل مشکلات بخش تولید صرف کرده است، گفت: بخش‌هایی از درخواست‌های منطقی و قانونی واحد‌های تولیدی رسیدگی شده و نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.
در این نشست درخواست شرکت سنگ آهن گهرزمین با اعضای کمیسیون ماده ۲۱ استانداری کرمان پیرامون واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در شهرستان بردسیر مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه این نشست همچنین درخواست پارس معدن تیراژ و تعاونی اسفک داران بردسیر نیز مورد بررسی قرار گرفت.   بیشتر بخوانید: رسیدگی به درخواست ۲۰ شرکت و واحد تولیدی در استان مرکزی با پیگیری‌های دستگاه قضایی   انتهای پیام/ برچسب ها: رفع موانع تولید حفظ حقوق بیت المال دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع موانع تولید حفظ حقوق بیت المال دادگستری کرمان حقوق عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی مرتبط با چرخه اقتصادی این استان بررسی و رفع این مشکلات مصوب شد.
بهنام خسروی افزود: بیشترین مشکلات این طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.
وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.
خسروی گفت: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.
وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
هم اکنون در این استان بیش از هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.
تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که برای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان