Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@12:27:18 GMT

قریشی: همکاری پاکستان و آمریکا در افغانستان حیاتی است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۳۹۳

قریشی: همکاری پاکستان و آمریکا در افغانستان حیاتی است

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که همکاری نزدیک دو کشور برای ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان حیاتی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در دیدار با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره آخرین تحولات افغانستان و نیاز مستمر ایجاد یک توافق سیاسی در این کشور بحث و تبادل‌نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه پاکستان، قریشی تاکید کرد که اسلام‌آباد از ایجاد یک دولت فراگیر و با ثبات در افغانستان حمایت می‌کند، دولتی که می‌تواند یک شریک توسعه‌ای و امنیتی قابل اعتماد برای جامعه بین‌المللی باشد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت وخیم بشری در افغانستان ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی باید برای جلوگیری از افزایش بی‌ثباتی در منطقه، از مردم افغانستان حمایت کند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین با خلیلزاد توافق کرد که «همکاری نزدیک و مستمر بین پاکستان و آمریکا برای دستیابی به توافق سیاسی صلح‌آمیز و جامع در افغانستان حیاتی است».

دیدار نماینده‌های ویژه روسیه، چین و پاکستان با طالبان در کابلمنبع نزدیک به طالبان: پاکستان حق تعیین تکلیف برای افغانستان نداردپاکستان: عجله‌ای برای برسمیت شناختن دولت طالبان نداریم

قریشی در «شورای روابط خارجی» نیز با تاکید بر ضرورت تعامل با طالبان گفت که منزوی کردن افغانستان در گذشته نیز ثابت شد که اشتباه بوده است.

وی افزود: جامعه بین‌المللی ممکن است بتواند با مشارکت پایدار پیش‌روی بسوی یک دولت فراگیرتر در افغانستان را ترغیب کند. درحالیکه طالبان باید به تعهدات خود در زمینه مبارزه با تروریسم، رعایت حقوق بشر و مشارکت سیاسی پایبند باشند، اولویت فوری باید کمک به مردم افغانستان در مواجهه با بحران انسانی بالقوه باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان خارجه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ قریشی در مواجهه با جانبداری مجری بی‌بی‌سی از اسرائیل!

قیش قریشی، تحلیلگر سیاسی در واکنش به لفاظی‌های مجری شبکه بی بی سی فارسی گفت: ایران از مرحله صبر استراتژیک گذر کرده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، قیس قریشی تحلیلگر سیاسی در واکنش به لفاظی مجری بی‌بی‌سی گفت: ایران از مرحله صبر استراتژیک گذر کرده؛ پیام حمله این بود که جمهوری اسلامی این اراده و توان را دارد که وارد نبرد مستقیم شود. نباید درباره یک کودک صحبت شود آن هم در جایی که 13 هزار کودک توسط اسرائیل سلاخی شده‌اند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • پاسخ قریشی در مواجهه با جانبداری مجری بی‌بی‌سی از اسرائیل!
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • طالبان: پاسخ ایران اقدام دفاعی مشروع بود
  • واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
  • امنیت روز عید به خوبی تامین شد