Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان گوهری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در استان گلستان اظهار کرد: مدارس از سوم مهرماه فعالیتشان را در تمامی مقاطع آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: براساس آخرین تصمیمات و پالایش انجام شده، مدارس در مناطق روستایی و عشایری با تعداد کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز و کلاس‌های کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای در سطح استان با کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز به صورت حضوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: هیچ یک از مدارس در شهرهای استان کلاس‌های به صورت حضوری نخواهد بود و از طریق سامانه «شاد»، برنامه‌های تلویزیونی و سایر روش‌هایی که کلاس‌های غیرحضوری سال گذشته برگزار شد، پیگیری خواهد شد.

گوهری‌راد بیان کرد: کلاس‌های حضوری در آبان ماه با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته سلامت ستاد استانی مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌های لازم برگزار خواهد شد که متعاقبا اعلام می‌شود.

وی در خصوص الزام حضور معلمان در مدارس گفت: فقط عوامل اجرایی یعنی مدیر، معاون و سایر عوامل اجرایی مدرسه باید در مدارس حضور داشته باشند و الزامی بر حضور معلمان در مدارسی که کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود وجود ندارد اما با هماهنگی که با مدرسه انجام می‌شود برای استفاده از ظرفیت امکانات و اینترنت موجود در مدرسه معلمان می‌توانند در مدرسه حاضر و کلاس‌های غیرحضوری را از آنجا برگزار کنند.

* به هیچ عنوان هیچ مدرسه دولتی حق ندارد از خانواده دانش‌آموزان بابت پذیرش و ثبت‌نام دانش‌آموز وجهی را دریافت کند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برای دریافت شهریه توسط مدارس دولتی از خانواده‌ها گفت: به هیچ عنوان هیچ مدرسه دولتی حق ندارد از خانواده دانش‌آموزان بابت پذیرش و ثبت‌نام دانش‌آموز وجهی را دریافت کند.

گوهری‌راد بیان کرد: به دلیل مشکلات موجود در مدارس و برای افزایش سطح خدمات به دانش‌آموزان، خانواده‌ها می‌توانند با مدرسه مشارکت کنند که اجبار دریافت وجه مشارکت در زمان ثبت نام به هیچ عنوان قانونی نیست و خانواده‌ها می‌توانند مشارکت نداشته باشند و این وجه مشارکت اختیاری است و در صورت تخلف خانواده‌های می‌توانند به ادارات شهرستانی گزارش کرده و ما با جدیت برخورد می‌کنیم، همانطور که سال گذشته چند مدیر مدرسه دولتی به دلیل همین تخلف خلع مدیریت شدند.

وی درباره وضعیت توزیع کتب درسی به دانش‌آموزان بیان کرد: براساس آخرین گزارش، ۹۰ درصد دانش‌آموزان، ثبت‌نام لازم برای دریافت کتاب را انجام داده و کتب درسی به آنها تحویل شده، تعداد اندکی باقی مانده که یا ثبت نام نکردند یا هنوز موفق به دریافت کتاب نشدند که پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

گفتنی است، در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تعداد ۳۸۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی را آغاز خواهد کرد که ۱۱ هزار نفر بیش از سال گذشته است.

در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه که ۲ هزار و ۲۴۲ مدرسه دولتی و باقی آن غیر دولتی است، با ۲۳ هزار فرهنگی فعال در بخش‌های مختلف فعال خواهند بود.

در شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان گلستان، ۸۵ درصد مدارس دولتی دو شیفته هستند که این شهرستان جزء پنج شهر اول کشور با بیشترین استقبال خانواده‌ها از مدرسه غیردولتی است.

لازم به ذکر است بالغ بر ۳۰ درصد کلاس‌های استان نیازمند مقاوم‌سازی و نوسازی است.

سرانه فضای آموزشی در استان گلستان ۴.۷ متر است که میانگین کشوری ۵.۷ متر است که در حال حاضر ۱۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان گلستان داریم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس آموزش مناطق روستایی گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بازگشایی مدارس تشکیل کلاس های حضوری استان گلستان مدرسه دولتی دانش آموزان خانواده ها دانش آموز کلاس ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها