Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدآرش صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، خدمات هلال احمر در مراسم عزاداری ایام اربعین و سفر به عتبات عالیات به صورت متمرکز از تهران برنامه‌ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب فراخوان نیروها، سازماندهی و تعیین محل خدمت و ماموریت در بخش های مختلف امدادرسانی، به صورت متمرکز و کاملا برنامه‌ریزی شده از سوی مرکز و سازمان امداد و نجات جمعیت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن، امسال شمار زائران اعزامی به عتبات عالیات محدود است و به همین دلیل تاکنون تنها نیازی که به خراسان رضوی اعلام شده، اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی و ۶ نیروی امدادگر و نجاتگر بوده است که این گروه دیروز به منطقه مورد نظر اعزام شد.

صالحی گفت: خدمت به زائران پیاده حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توفیق بزرگی است که امسال ما به دلیل شرایط کرونایی، از آن محروم ماندیم و از مردم و زائران انتظار داریم با توجه جدی به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور حفظ سلامت خود، از انجام سفر پیاده به عتبات عالیات، به شدت پرهیز کنند.

برچسب‌ها مشهد زائران ایرانی عراق زائران اربعین اربعین سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد زائران ایرانی عراق مشهد زائران ایرانی عراق زائران اربعین اربعین سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عتبات عالیات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل حج و زیارت استان مازندران سهمیه امسال زائران حج تمتع این استان را بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

عباس اسماعیلی افزود: این تعداد زائر در قالب ۳۲ کاروان از فرودگاه شهدای ساری به مقصد مدینه منوره اعزام خواهند شد و پس از انجام مناسک، به مکه مکرمه مشرف می‌شوند..

وی تصریح کرد: هنوز زمان دقیق پرواز عزیمت زائران حج تمتع مازندران مشخص نشده، اما پیش بینی می‌شود این اعزام‌ها از اواخر اردیبهشت ماه امسال انجام شود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران توضیح داد: تمامی این تعداد زائر اقدامات لازم برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی را انجام داده اند و تا اواسط اردیبهشت ماه، مابقی دوره‌های آموزشی مناسک حج را سپری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سنی زائران حج تمتمع امسال مناسب است، افزود: میانگین سنی زائران مازندرانی حدود ۵۵ سال است که از نظر توان جسمی برای انجام مناسک حج وضعیت مناسبی محسوب می‌شود.

اسماعیلی به زائران حج تمتع توصیه کرد با توجه به چشم انتظاری ۱۵ ساله و صرف زمان زیاد و هزینه برای مشرف شدن به حج تمتع با مطالعه و شناخت کامل مناسک حج در این سفر معنوی شرکت کنند و به توصیه روحانیون همراه کاروان‌ها توجه کنند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • ببینید | گرفتار شدن ۴ نفر در سیلاب | امدادگران هلال احمر به داد آنها رسیدند
  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود