Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان گفت: حادثه اخیر اخراج آمریکا از افغانستان که کاملاً مایه تحقیر دولت و نظام آمریکا و ایدئولوژی لیبرال دموکراسی بود، در واقع ضربه دیگری بر آمریکا بود و این کشور را در مسیر افول جدی قرار داد.

محسن پاک‌آئین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر بی‌اعتباری نظام سلطه رژیم آمریکا در داخل و خارج، اظهار داشت: هجوم مردم به ساختمان کنگره و پرتاب شدن مردم افغان از هواپیمای آمریکایی که آقای رئیس‌جمهور به درستی به آن اشاره کردند و موارد دیگری مانند مشکلاتی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بین ترامپ و بایدن ایجاد شد و همچنین اعمال تبعیض نژادی رنگین‌پوستان آمریکا که در دوران ترامپ با کشته شدن جورج فلوید به اوج خود رسید، نشان‌دهنده افول آمریکا و فاصله گرفتن این کشور از دوران ابرقدرتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان اضافه کرد: همچنین حادثه اخیر اخراج آمریکا از افغانستان که کاملاً مایه تحقیر دولت و نظام آمریکا و ایدئولوژی لیبرال دموکراسی بود، در واقع ضربه دیگری بر آمریکا بود و این کشور را در مسیر افول جدی قرار داد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که هزینه‌های عدم بهره‌مندی از عقلانیت آمریکا را مردم کشورهای مظلوم می‌پردازند، تصریح کرد: آمریکا همانطور که رئیس جمهور هم به آن اشاره کردند باید متوجه اشتباهات خودش باشد و سعی کند که از تحمیل دیدگاه‌های خودش علیه کشور‌های دیگر پرهیز کند. به طور کلی دیکتاتوری تحمیل نظرات و اعمال فشار بر کشور‌های دیگر ضد عقلانیت است و کشور‌هایی که دارای عقلانیت باشند همکاری و همراهی با کشور‌های مستقل دیگر را برای تامین منافع ملت خودشان در نظر می‌گیرند.

این دیپلمات پیشین، بیان داشت: این نکته کاملا درست است که حمایت آمریکا از تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و همچنین تجاوز عربستان به یمن و در کنار آن دخالت‌های آشکار آمریکا در امور سوریه و عراق و همچنین اقدامات جنایت‌باری که در افغانستان انجام داد، مصداق نقض حقوق بشر است و نقض حقوق بشر هم با عقلانیت متغیر است.

پاک‌آئین در پایان خاطرنشان کرد: معمولاً سران عصبانی و غیر مسلط بر نفس خودشان، باعث می‌شوند که دنیا دچار جنگ شود و این در تاریخ هم سابقه داشته است و متاسفانه سران آمریکا هم امروز در همین مسیر و به شکل غیر عُقلایی عمل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: انقلاب اسلامی حامی آزادی و مانع افراطی‌­گرایی است/ اگر مجاهدت شهیدان ابومهدی‌المهندس و سلیمانی نبود امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس جمهور رئیسی مجمع عمومی سازمان ملل محسن پاک آیین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیسی مجمع عمومی سازمان ملل محسن پاک آیین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، از موضع طالبان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد